Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Laite joka sähkökatkoksen aikana katkaisee laitteen virran

Vierailija
09.08.2016 |

Ajatellaan tilanne että kotona on sähköpatteri, joka käräyttää sulakkeen. Normaalisti av-mamma vaihtaa uuden sulakkeen, laite menee päälle ja kaikki on "hyvin".
Haluan jonkun laitteen joka tulee sen lämpöpatterin ja pistorasian väliin, vähän niinkun ajastin, ja katkaisee sähköt patterilta jos sulake menee pois. Joutuisi sitten kuittaamaan takaisin päälle käsin.
Vähän sekavasti selitetty, mutta toivottavasti ymmärrätte. Onko kukaan kuullut sellaisesta kotitalouksissa?

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
09.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa olla se patteri viallinen jos sulaketta polttaa.

Vierailija
2/32 |
09.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meinaatko? Jos laittaa parikolmekilowattisen patterin johonkin pistorasiaan ja sulake kärähtää niin tuleeko ensimmäisenä mieleen että patteri on viallinen?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
09.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä haluisin tollasen myös. Viikko sitten illalla myöhään tuli sähkökatkos ja menin nukkumaan. Heräsin sitten siihen kun valot ja telkkari rävähti päälle.

Vierailija
4/32 |
09.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meinaatko? Jos laittaa parikolmekilowattisen patterin johonkin pistorasiaan ja sulake kärähtää niin tuleeko ensimmäisenä mieleen että patteri on viallinen?

No eihän sulakekärähdä jos ei ole joko ylikuormitus tai muu virtapiikki.

Vierailija
5/32 |
09.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sen sulakkeen kuulu palaa jos kaikki on kunnossa.

Onko saman sulakkeen varassa useita laitteita ja missä vaiheessa sulake palaa?

Vierailija
6/32 |
09.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyppää se töpseli irti ennen kuin kytket sulakkeen päälle uudelleen.

Vierailija
7/32 |
09.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nyt kuitenkin palataan ap:n asiaan. Ainakin pöytämalliset tietokoneet pysyy pois päältä kuten hän kuvailee.

Vierailija
8/32 |
09.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä haluisin tollasen myös. Viikko sitten illalla myöhään tuli sähkökatkos ja menin nukkumaan. Heräsin sitten siihen kun valot ja telkkari rävähti päälle.

Eikös ole helpompi sulkea se telkkari ja valot nukkumaan mennessä.

Vierailija
9/32 |
09.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikös ole helpompi sulkea se telkkari ja valot nukkumaan mennessä.

Niin, hihhih. :)

Vierailija
10/32 |
09.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valmiina ei taida olla, muttei se ole sen kummempi laite kuin rele ja painonappi.

Vierailija
11/32 |
09.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vikavirtasuoja?

Vierailija
12/32 |
09.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kotona kolme 800- ja kaksi 165-kilowattista sähkömoottoria, ja ne on käynnistettävä yksitellen ettei sulake kärähdä. Jos sähköt menee pois enemmän kun muutamaksi sekunniksi, koko talo menee pimeäksi.

Vierailija
13/32 |
09.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten sähkötön telkkari suljetaan? Ja meillä on monessa lampussa semmoinen painonappi, pitäis muistaa ulkoa mitkä oli päällä ja mitkä ei.

Vierailija
14/32 |
09.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole edes vaikea totetuttaa, yksi rele. En vain oivalla idean etuja,

Vierailija
15/32 |
09.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on kotona kolme 800- ja kaksi 165-kilowattista sähkömoottoria, ja ne on käynnistettävä yksitellen ettei sulake kärähdä. Jos sähköt menee pois enemmän kun muutamaksi sekunniksi, koko talo menee pimeäksi.

Vaatii jo oman muuntamon ja suurjänniteliittymän, sillä yli 3 megawatin tehoa ei muuten saa siirrettyä

Vierailija
16/32 |
09.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elektroninen vikavirtasuoja on yleensä aina kuitattava itse.

Vierailija
17/32 |
09.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Elektroninen vikavirtasuoja on yleensä aina kuitattava itse.

Se vaan kun se ei laukea:

1

Ylikuormasta

2

Sähkökatkoksesta

Vierailija
18/32 |
09.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten sähkötön telkkari suljetaan? Ja meillä on monessa lampussa semmoinen painonappi, pitäis muistaa ulkoa mitkä oli päällä ja mitkä ei.

painetaan napista, käännetään katkaisijasta, sammutetaan sähköt pistorasiasta... Mä en tiedä, millainen sähkötön telkkari teillä on, mutta mulla on pistorasiassa katkaisin, josta voin sammuttaa kaikki telkkariin liitetyt elektroniikkalaitteet yhdellä napsautuksella. Jos muuten ei onnistu, niin nyppää pistoke irti pistorasiasta, niin ei varmasti mene päälle itsekseen. En myöskään tiedä, millainen painonappi teidän lampuissa on. Omistani kyllä tiedän sähkökatkoksen aikanakin, mitkä oli päällä ja miten ne sammutetaan.

Vierailija
19/32 |
09.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joku sähkökäyttöinen lämpöpatteri aiheuttaa sulakkeen palamista niin suosittelen patterin viemistä kierrätykseen ja ilmoittaa se rikkinäiseksi.

Vierailija
20/32 |
09.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä yhdeksän