Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lihooko vai laihtuuko keliaakikko kun aloittaa gluteenittoman ruokavalion?

Vierailija
09.08.2016 |

Aika paljon hiilarit jää vähemmälle, mutta toisaalta ruuan imeytyminen paranee, joten kummin käy painon?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
09.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa sanoa, mutta tunnen muutaman keliaakon ja kaikki ovat aika hoikkia. 

Vierailija
2/11 |
09.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos jättää leivän pois, niin takuulla laihtuu. Jos taas rupeaa gluteenitonta leipää pupeltamaan, niin voi käydä päinvastoin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
09.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän tapauksen kuka lihoi yli 50 kiloa keliakia-diagnoosin jälkeen o.o

Vierailija
4/11 |
09.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos keliakia on edennyt pitkälle, se aiheuttaa rajua painonlaskua. Joten tässä tilanteessa saa painoa takaisin. Jos diagnosoidaan ajoissa, saattaa laihtuakin.

Vierailija
5/11 |
09.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun todella laiha ystäväni lihoi vaikka söi käytännössä vain vihanneskeittoja keliakian toteamisen jälkeen. Aikaisemmin ei ollut kai imeytynyt mikään kun sillä ruokavaliolla onnistui lihomaan.

Vierailija
6/11 |
09.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten keliakia etenee pitkälle? Mun äiti painoi 95kg kun kekiakia todettiin ja ei mitään tietoa kuinka kauan oli ollut, koska oli oireeton. Suolinukka oli tuhoutunut kokonaan.

Vierailija
7/11 |
09.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

On mahdollisuus kumpaan tahansa. Kun on pakko tarkkailla syömisiään, on myös helpompi rajoittaa kalorimääräänsä ja pysytellä laihana.

Vierailija
8/11 |
09.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä lihoin ja aika paljonkin. Olin parikymppinen kun keliakia todettiin. Gluteeniton leipä on paljon energiapitoisempaa kuin tavallinen, olisinpa senkin silloin tiennyt. Ruuan imeytyminen oli varmaan toinen juttu. Omalla kohdallani tosin myös PCOS vaikutti aika paljon siihen että paino nousi ja nousee edelleen todella herkästi. Tiedän useita keliaakikkoja ja vähän vaihtelee kuka on lihonut ja kuka laihtunut. Mutta yleensä lihonut.

Vierailija
9/11 |
09.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen vaan yhden keliaakikon joka on sattumoisin aika pullukka. Saa sitä pullaa gluteenittomanakin.

Vierailija
10/11 |
09.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, äidilläni tullut hieman painoa lisää, kun aloitti gluteenittoman ruokavalion, jota noudattaa tarkasti.

Jos suolinukka tuhoutuu, on syöpäriski todella iso!!!

Vierailija
11/11 |
09.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keliakian oireet on yksilöllisiä. Mun tyttö laihtui ja pituuskasvu hidastui. Diagnoosin jälkeen kasvu normalisoitui ja paino alkoi nousta. Nyt on normaalipainoinen. Keliakiassa ei tarvitse jättää pois hiilareita, vaan ainoastaan gluteenia sisältävät viljat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän kaksi