Miten Opamox on sinuun vaikuttanut?
Mulle määrättiin ahdistuskohtauksiin, sinnittelen kuitenkin ilman koska pelkään meneväni toimintakyvyttömäksi tai sekavaksi jne. mulla lapset ja koirat hoidettavana... Ja kärsin sit ahdistuksesta joka sekin lamaa paikalleen ..
En tiedä mitä tekisin!!!
Kommentit (11)
Väsyttänyt. 15-milligrammaisesta olen voinut ottaa puolikkaan ja koomailla sohvalla päiväsaikaan lasten kanssa. Illalla puolestaan kokonainen tabletti auttaa nukahtamaan, muttei pidä unessa kuin 2-3 tuntia.
En käytä enää.
Pienin tabletti on 15 mg ja se tuskin vie sinunkaan toimintakykyä. Todennäköisesti leikkaa ahdistuksesta pahimman terän pois.
Itse käytän pahaan esiintymisjännitykseen.
Kun kysymys on että "sinuun vaikuttanut" niin vastaus on että ei suuremmin; olen esim.harrastanut kuormittavaa liikuntaa opamoxin jälkeen ja käyttänyt unilääkkeen korvikkeena, vaikka en ole varma vaikutuksesta.
Tietääkseni samaa lääkettä saa halvemmalla Oxaminin nimellä.
Ei vaikuta mitään muuta kuin aavistuksen rauhoittaa. Jos on ahdistusta, niin se palauttaa normaalimpaan oloon. Jos ei ole mitään ahdistusta, niin sitten voi alkaa aavistuksen nukuttamaan, mutta ei niin vahvasti etteikö tarvittaessa pystyisi olemaan vaikka töissä ilman mitään vaikeuksia.
Ei kyllä ole mitään pelkoa että tuollaisesta perus rauhoittavasta kukaan menee toimintakyvyttömäksi tai sekavaksi. Jos olet hyvin herkkä, sinua voi vaan alkaa väsyttää niin että haluat mennä makailemaan ja nukahdat. Ei muuta.
Opamoxin vaikutusaika alkaa aikaisintaan puolentoista tunnin jälkeen ja kestää sen jälkeen vähintään 4-6 tuntia.
Ei auttanut, vaihdettiin Xanoriin, sekään ei auttanut. Pahaan ahdistukseen minulla auttaa Diapam, satunnaisesti otan.
Opamox on bentzoista miedoin. Voihan sitä kokeilla todella matalalla annoksella.
Itselläni on GAD, siihen ihan peruslääkityksenä SSRI -lääke, tarvittaessa otan sitten Diapamia.
Käytän. Olo on lääkkeen kanssa normaali, ei millään lailla sekava. Sinun kannattaa kokeilla itse kotiolosuhteissa, vaikutus alkaa tosiaan vasta muutaman tunnin päästä. Minullakin lapset ja koirat, olen käynyt töissä ja ajanut autoa, paremmin sujunut kun pahin ahdistus on poissa.
Ota nyt ihmeessä se lääke kun kerran ahdistaa. Nuo pelkosi ovat oikeasti ihan aiheettomia. Itse olen erilaisia bentsoja syönyt nuorempana ahdistuneisuushäiriöön ja paniikkihäiriöön, eikä ikinä mitään ikäviä sivuvaikutuksia ole yhdestäkään tullut.
Niin ja otan sen 15 mg 2 kerralla, yksi ei auta. Kokeilemalla tiedät, kun sinulla on turvallinen hetki lasten yms.kanssa, miten se sinuun vaikuttaa. T. 8
Diapamia otan itse, parhaiten se vaikuttaa, kun on varmuuden vuoksi vain mukana ja tiedän voivani tarvittaessa ottaa pamin.
Toleranssi kasvaa nopeasti, mutta olen pystynyt käyttämään jo toista kymmentä vuotta, koska en tota peräkkäisinä päivinä kuin pakosta.
Tiedän ihmisiä, jotka ovat olleet betsokoukussa, mutta vaikka minulla on taipumusta riippuvuuksiin niin ei ole ollut mitään ongelmia.
Ei yksi vaikuta muuten kuin vie vanteen pään ympäriltä.