Ala-asteen opettajana mies?? :D
Tällaiseenkin tuli tänään törmättyä... :D Muilla kokemuksia?En olisi ajatellut että ketään miestä kiinnostaa opettaa pikkulapsia mutta ei kai siinä mtn :D
Kommentit (18)
??? Meidän luokalla vaihtui ala-asteella koko ajan opettaja, kolme viidestä luokanopettajasti oli miehiä. Sä et oo vissiin juuri kotisi ulkopuolella käynyt?
Vierailija kirjoitti:
??? Meidän luokalla vaihtui ala-asteella koko ajan opettaja, kolme viidestä luokanopettajasti oli miehiä. Sä et oo vissiin juuri kotisi ulkopuolella käynyt?
Ja mä kävin siis ala-astetta vuosina 1987-92.
Häh. Kyllähän miesopettajia on vaikka kuinka paljon, ala-asteellakin.
Ihan uutta sulle? On varmaan kivaa, kun jatkuvasti oppii arjessa kaikenlaista uutta ja jännää.
Olin ala-asteella 1970- luvulla ja 3-4 lk ja 5-6 luokalla oli eri miehet luokanopettajina..
Eihän tuossa ole mitään ihmeellistä. Minä tiedän lukemattomia (nuoria) miehiä, jotka työskentelevät luokanopettajina tai ovat opiskelemassa sellaisiksi. Nuorissa miehissä on paljon energisiä ja sosiaalisia ihmisiä, jotka varmasti kokevat juuri lasten kanssa työskentelyn antoisaksi. Vanhemmissa ikäluokissa miespuolinen luokanopettaja on varmaan harvinaisempi näky, tosin aineenopettajapuolella heitä on ollut jo vaikka kuinka kauan.
Minulla oli ala-asteella muutaman vuoden erittäin pätevä miesopettaja. Sai luokan vilkkaimmatkin pojat rauhoittumaan pelkällä läsnäolollaan, hänen ei koskaan tarvinnut komentaa. Opetti hyvin ja auttoi tehtävissä, jos ei osannut jotakin.
Taitaa riippua ihan ihmisestä. Jotkut saattavat kokea ala-asteikäisten opettamisen helpommaksi kuin yläastelaisten.
Minkä ikäinen olet?
Siksi kysyn kun ihmettelen, kuinka vanhaksi Suomessa voi elää tapaamatta ensimmäistäkään miespuolista luokanopettajaa. Entä oletko koskaan tavannut miespuolista sairaanhoitajaa tai kätilöä, tai naista putki-, sähkö- tai autonasentajana?
Minäpä näin viime viikolla NAISlääkärin, millähän perusteella se oli lääkikseen päässyt. Kieltäydyin menemästä sen vastaanotolle!
Oli niitä jo 70-luvulla.Missä rinnakkaistodellisuudessa ap elää?
Ala-asteella 1988-1995, 1-2lk naisten, 3-6lk miesope. Samoin meni useimmilla ikätovereilla joiden kanssa asia tullut esiin.
MITÄH? MIESOPETTAJA? Meidän koulussa rehtorina toimi mieshenkilöt koko 9 vuoden ajan. Liikunnassa mies, matikassa mies, biologiassa mies, käsitöissä mies...millä planeetalla ap elää? Ai, tää olikin trulli
-IISAK SONNI
Nyt on maha täynnä
Vierailija kirjoitti:
Minäpä näin viime viikolla NAISlääkärin, millähän perusteella se oli lääkikseen päässyt. Kieltäydyin menemästä sen vastaanotolle!
Ehehe, eikös naisia ole nykyään lääkiksessä enemmistö. Varmaan hyvin tehdyn kokeen perusteella pääsi. Vaikka älytön provohan tää oli.
Mulla on ollut miesope ala-asteella 1980-luvulla ja monia miessairaanhoitajia omahoitajina niin teholla kuin vuodeosastoilla. Missä kohtaa mun pitäisi hämmentyä tai nolostua? Ja nainen siis itse olen.
Itselläni oli miesopettaja 4.-6. luokilla ja lapselle tulee nyt syksyllä miesopettaja kun menee 5. luokalle.
Kyllä meidän luokka alakoulussa tykkäsi tuosta miesopettajasta. Ja lapsenkin luokalla olivat ainakin keväällä tyytyväisiä kun kuulivat kuka tulee uudeksi opettajaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehehe, eikös naisia ole nykyään lääkiksessä enemmistö. Varmaan hyvin tehdyn kokeen perusteella pääsi. Vaikka älytön provohan tää oli.
En ole nähnyt mitään tilastoja, mutta olen sattunut pyöriskelemään oman alueeni keskussairaalassa viime aikoina, ja melkein kaikki vastaan tulleet nuoret lääkärit ovat olleet naisia. Samoin kaikki viime vuosina siellä tapaamani hoitavat lääkärit ovat olleet naisia: synnytyksen yhteydessä kohtaamani naistentautien sekä lastenlääkärit, samoin molempia lapsia hoitaneet erikoislääkärit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja mä kävin siis ala-astetta vuosina 1987-92.
Sama tällää, eli koko ala-asteaikani 1986-91 luokanopettajani olivat miehiä. Hyviä opettajia, tykkäsin.
Aloittaja lienee kasvanut jossain tynnyrissä.
Vajaa?