Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Joko olette käyneet katsomassa uuden äitiyspakkauksen kuvat?

02.03.2006 |

Kelan sivuilla näkyy 2006 äitiyspakkauksen kuvat. Siellä näkyy vain semmonen pieni rasti, mutta kun sitä klikkaa niin tulee ihan oikea kuva näkyviin.

Toppapuku oli mielestäni järkytys ja muutenkaan ei kovin tykänny.

Jos nyt pitäisi valita pakkaus vai raha niin ehdottomasti raha.

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
03.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

katsastamassa

Olipahan taas pakkaus;) joka varmaan olisi jäänyt ottamatta nyt. Toisaalta on jo useampi lapsi ja ei ole kuitenkaan ajankohtainen.

Oli paljon hyvääkin;)

MUTTa ekana kiinnitin huomion makuupussiin joka oli aika vaalea

JA SIIHEN ETTÄ toistu sama tilkkutäkki kuin oli meidän vanhemmilla poijilla 19 ja 18 vuotta sitten. Vaikkakin niissä oli voimakkaamat värit ja niitä mitälie koria ei oltu ripoteltu kuviksi sinnetänne. Itse tykkäsin siitä ikivanhasta väritykseltään enempi vaikka tosiaan ensivaikutelma oli sama pussi taas. Haalari oli silloin mintunvihreä molemmilla toisella oli hihassa keltaista. Silloin päävärit/vaatteet pysy samoina kolmevuotta... edistystä nyt ettei tarvi hyvin samanlaista pakkausta ottaa toiselle.

No olishan tuo ihan hyvä jos varsinkin tietäis pojan saavansa.

Itse en ottanut nuorimmalle 2004 pakkausta juuri sen vaal.sin puvun takia kun tiesin että tyttö olisi meidän iltatähtönen;)

Vierailija
22/39 |
03.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

eppuliini:

" itse saimme pojalle sen lilan pakkauksen. en ollut nähnyt kuvia kyseisestä pakkauksesta ja kun sen avasin niin täytyy rehellisesti myöntää että itkien meni koko ilta!! tiesin että poika on tulossa ( varmasti) ja vaatteista meni 50% kierrätykseen heti alkuun. lila yhdistettynä keltaisin sydämin eli ole pojan vaate mielestäni. "

Ei sitten ollut liioittelua reagointisi?

Meillä oli myös tytöllä tuo 2003 liila-keltainen pakkaus. En voi ymmärtää, että joku ei pysty pukemaan pojalle liilaa bodya, vain siksi koska se on " tyttöväri" ? En itse olisi ostanut ollenkaan sellaisia vaatteita, kuin pakkauksessa oli, mutta kaikkea käytettiin (paitsi toppahattu ei tainnut olla kertaakaan päässä). Ei taida kovin tarpeeseen olla kaikille koko pakkaus.

Minusta tuo uusi pakkaus näyttää ihan kivalta, toppapuku miellyttää enemmän kuin se liila aikoinaan, vaikka käytettiin meillä sitäkin. Sääli, että nuo kaikki on aina pastellivärejä, mikähän itsestäänselvyys sekin on, itseäni miellyttäisi enemmän selkeät perusvärit tai vaikka valkoiset sisävaatteet.

Silti meillä käytetään myös serkkujen vanhoja vaatteita ekologisista ja järkisyistä, oli ne sitten " tyttö- tai poikavärejä" ... Naurattaa koko käsite tyttö- ja poikaväreistä. Voisin kai teille kaikille suomalaisittain sinisellä kotejaan sisustaville ihmetellä, miksi teidän kodin on poikaväreissä? Tai miksi farkkusi ovat poikaväriset?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
03.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä kyllä ottaisin ilomielin vastaan tuon pakkauksen :)

Ja sen vauvankin :)

Vaikea kait se on Kelan miettiä kaikkia miellyttäviä väri- ja mallivaihtoehtoja, kun makuja on niin monta kuin meitä ihmisiäkin.

Tuo on kuitenkin suuri etu, että tuon saa, joten suorastaan ihmettelen, miksi ihmiset marisevat tuosta.

Eikä sitä tosiaan ole pakko ottaa, jos siltä tuntuu, ettei silmää miellytä.

Helppoa! ;)

Vierailija
24/39 |
03.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihastuin ihan täysin siihen pussilakanaan. Aivan ihana! Muutenkin oli ihan kivoja vaatteita, mutta makuupussista en pitänyt.No eipä sitä tulisi kyllä muutenkaan otettua, vaikka vauva olisikin tulossa. On vielä kaikki vanhat kamat jäljellä.

Vierailija
25/39 |
03.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikesta muusta, mutta toppapuvun kuosi on musta aika järkky. Tosin varmasti sitäkin käyttäisin vaunuissa vauvalla.

joku sanoi että miksi puku on noin iso... Meillä tuo 80cm puku on mennyt noin 9kk vauvalle eli meidän muksuille puvun koko on ollut tosi hyvä.

Meillä on ollut vuoden 1999 pakkaus ja vuoden 2001 pakkaus, molemmista olen tykännyt. Vaatteita on meillä aina käytetty paljon ja enpä ole makuupussien ym kuoseista nirsoillut. Ihana ilmainen lahja suomalaisille vanhemmille!

Vierailija
26/39 |
03.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin kurkkaamassa ja minusta se on yksi kivoimmista äp-haalareista koskaan! Sinikeltainen on poikkeuksellisen kiva väriyhdistelmä.

Vierailija
27/39 |
03.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sisävaatteet olivat minusta oikein kivan näköisiä.

Haalarin kuosia saa hetken katsella, mutta ensireaktiota lukuunottamatta se on oikein kivannäköinen, hyvä että ovat valinneet kaksivetoketjuisen.

Vierailija
28/39 |
09.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ALETAAN YHDESSÄ VAATIA KOTIMAISIEN YRITTÄJIEN TUKEMISTA ÄITIYSPAKKAUKSEN VAATTEIDEN TUOTTAJINA! Lukekaa toissaviikon Suomen kuvalehden juttu aiheesta, suurin osa vaatteista tehdään halvemman tuotannon maissa mikä on todella surullista. Miksi tukea huonoja palkkoja ja työoloja maasta jossa työntekijöiden olot on kovalla työllä saatu parempaan kuntoon?!

Vierailija
29/39 |
03.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olis kiva nähdä toi toppahaalari livenä - no kohtahan niitä näkyy :-)

Makuupussi on vähän 80-luvun pastillityyliä - se taitaa olla tulevaa muotia. Marimekossakin aletaan 60- ja 70-luvun kankaiden jälkeen kierrättämään 80-luvun kankaita.

Lisäksi sininenja keltainen ovat lempivärejäni, ja puen niitä mielelläni tytöllenikin.

Mitäköhän olisivat ne Eppuliinin peräänkuuluttamat neutraalit sävyt. Toivottavasti ei mitään mintunvihreetä ja sinapinkeltaista.

Vierailija
30/39 |
03.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kieltämättä oli vähän poikamainen kun oli niin paljon sinisävyistä vaatetta. toppapuvusta tykkäsin, oli hauska ja erilainen kuin ä-pakkauksen puvut aikaisemmin ovat olleet. luin ensiksi täältä kommentit ja niiden perusteella odotin toppapuvun olevan jotenkin ihan hirveä...

sisävaatteet olivat ihan kivoja myös. mieleen tuli kyllä että minkähän bodyn kanssa niitä kirkkaankeltaisia puolipotkareita oli ajateltu pidettäväksi? jotenkin noin äkkivilkaisulta tuntui että muut keltaiset oli pastellinkeltaisia ja nämä pöksyt kirkkaankeltaiset eivätkä sovi ollenkaan yhteen.

jos olisi vauva tulossa niin ottaisin tuon pakkauksen kyllä. minä olen kyllä aina ollut varsin tyytyväinen ä-pakkauksiin, esikoiselle meillä oli

-00 pakkaus ja kuopukselle -04 pakkaus. esikoisen pakkauksessa oli huonoa sisävaatteiden pieni koko, siinä kun oli iso osa 50cm ja loputkin 60cm eli jäivät isolle pojalle pieneksi nopeasti. kuopuksen pakkauksesta ei moitittavaa ollut, eihän siinä nyt kaikki natsanneet ihan omaan makuun mutta oli monta vaatetta joista tykkäsin kovasti.

Vierailija
31/39 |
04.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta haalari oli ihan kiva ja sisävaatteet ihania. Varsinkin ne keltaiset kirahvipotkuhousut :) Sa makuupussi oli ainoa " kamala" koko pakkauksessa. Niin ja huomasitteko, että ruokalappu oli tarralla eikä nauhoilla niinkuin ennen ++++++

Mun mielestä se oli ihan neutraali pakkaus. Ei mitenkään poikamainen. Meillä tytöllä on varmasti paljon enemmän sinisiä vaatteitä kuin vaaleanpunaisia. Se 2003 lila pakkaus kieltämättä oli " tyttömäinen" , mutta selkeästi poikamaista pakkausta en kyllä ole nähnyt.

Mulla ois mahdollista saada tuo pakkaus tälle tulokkaalle, mutta päädyin kuitenkin rahaan. En siksi että pakkauksessa olisi jotain vikaa, vaan siksi, että me ei sitä tarvita. Meillä on esikoiselta 2004 pakkaus ja siitä on kaikki tallessa. Edes peittoa meillä ei tarvita, kun niin esikoinen kuin tämä tulokaskin nukkuu unipusseissa. Myöskin kaikki kertakäyttöiset siteet ja vaipat sekä voiteet jää meillä käyttämättä. Aluslakanan voisin tarvita, mutta senkin taidan ommella itse. Eli siis rahana otan tällä kertaa.

T:Bea+ esikko 08/04 ja masu 06/06

Vierailija
32/39 |
04.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

muuten aika tylsä, paitsi kirahvi!

2003 pakkaus meilläkin ja sopi TYTÖLLE tosi hyvin. Eli aivan samaa mieltä kuin muutamat, että oli todella tyttömäinen pakkaus. Olen kyllä toki pojalla pitänyt lilaa toppista, koska en vaunuihin sentään uutta pukua osta, vaikka tyttömäinen onkin. Mutta ne sydänkuosi - body ja potkarit on kyllä menny jo kiertoon. Ne potkarit on niin isotkin, että menis varmaan vuoden vanhalle, että en todellakan käytä pojalla, turhan neitimäiset..!

Vierailija
33/39 |
04.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

että oli oikein kivan näköistä, vain tuo makuupussi ei sävyiltään ollut makuuni laisinkaan, mutta aivan ok sekin. Kirahvipotkarit oli ihanat :o)

Vierailija
34/39 |
05.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta pakkaus näyttää oikein mukavalta! Rinnalla-vihkosen olisin toivonut uudistuvan, mutta sama vanha siellä edelleen komeilee. Vähän vanhanaikaisen oloinen minusta, mutta asiapuoli toki on kunnossa.

Vaatteiden kuosit ovat pliisuhkoja mun makuuni, mutta yllättävän reippaita silti. Minusta värit sopivat erinomaisen hyvin olipa lapsi sitten tyttö tai poika. Omat ehdotukseni täysin neutraaleiksi väreiksi olisivat ruohonvihreä ja auringonkeltainen pienin punaisin tehostein tyyliin yksiväristä+reippaita raitoja ja palloja, mutta monen mielestä se olisi varmaan " yök" .

Meille täysin tarpeeton tuttipullo on poistettu ja uutena mukana on kestovaippa, tosi hyvä juttu. Tuo vaippakuori on meillä todettu erittäin hyväksi käytössä.

Jos olisi kolmonen tiedossa, niin saattaisin pakkauksen ottaa, esikoiselle otin 2002-pakkauksen, mutta 2005 syntyneelle kakkoselle en. Esikoisen pakkauksessa oli se vihreävalkoinen toppahaalari, joka on oikein kivannäköinen edelleen.

Vierailija
35/39 |
05.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu no hyvinkin ajankohtainen tuo vauvapaketti on! tosin onhan sitä tultu jo osteltua erillaisia vauvanjuttuja etukäteen. mm Pinnasänky, rattaat ja potkuhousut (valkoinen väri, jotta sopisi pojalle ja tytölle)

*hiih* kyllä odotan vauvaa innolla, vaikka synnytys pelottaa! ja pelottaa sekin, että elämäni on nyt pilalla, kun lapsi on tulossa ja olen niin nuori! (äiti ainapelottelee.... ;( )

Vierailija
36/39 |
05.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja mielestäni sisävaatteet ihan ok mutta se toppapuvun väritys ja kuosi aivan järkyttävä. Ainoa hyvä puoli siinä puvussa on se, että siinä on ne kaksi vetskaria ja tietenkin uusi malli.

Jos nyt pitäsi valita niin en kyllä tiedä mitä tekisin. Ekan lapsen haalari (2003 se vihertävä/valkoinen) oli mielestäni ihan ok myös pojalle. Varmaan kallistuisin laatikoon, mutta mene ja tiedä.

Vierailija
37/39 |
05.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi,

Mun mielestäni oli hauskan näköinen pakkaus. Erityisen upea juttu, että kun tässä ensimmäistä odotellaan niin ei tarvitse lähteä ostelemaan kaikkia noita juttuja mitä sitten tarvitsee. Varsinkaan minä jonka päätä nämä raskaushormoonit ovat nyt 9 kuukautta pehmittäneet. En taitaisi muistaa puoliakaan, olen yrittänyt ostaa jo oikeanlaista turvakaukaloakin jo 3 kuukautta.

Lempijuttuni koko laatikossa oli autokuvioinen kietaisubody ja (en ketään loukaten) toppahaalari kuoseineen.

S.C

Vierailija
38/39 |
06.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku tuossa kirjoitti että eikö samalla hinnalla voisi tehdä kivan näköisiä vaatteita. Tuskin on mitään vaatteita, jotka miellyttäis kaikkien silmää. Mun mielestä pakkaus aivan ihana etenkin se puku ja makuupussi.

Tipy

Vierailija
39/39 |
06.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään vaaleansinisestä ja keltaisesta. Heti alkoi haluttaa tehdä uusi vauva :)