Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Äiti on vähän väsynyt... ei fyysisesti vaan henkisesti.

Vierailija
08.08.2016 |

Lapset 1 ja 4 ja nukkuu tosi hyvin, heräilyjä max 1 x yö molemmilla, 12 h unta melkein kummallakin. Kilttejä lapsia mutta tää META-työ!!! Hoidan heidät 95% yksin, mies on työtön mutta kotityöt jaettuna niin että mies laittaa ruuan ja siivoaa, mä teen loput. Olen vähän poikki. Vaikka ei kai sais kun pääsen näin helpolla. Ei tukiverkkoja, mutta jo se että mies kerran parissa viikossa herää lasten kanssa ja mä saan levätä tunnin pidempään auttaa paljon. Ei kuitenkaan ikinä vie molempia lapsia ulos että saisin olla kotona yksin. Kaipaisin pientä irtiottoa mutta mies ei hyväksy että lähtisin kaverin kanssa ulos tuulettumaan. Yksin käyn joskus kaupungilla mutta en täällä tuppukylässä osaa oikein mitään tehdä yksin.

Tänään sain jo melkoisen hermoromahduksen kun molemmat lapset huusi kilpaa ja mies istuu vieressä toimettomana. En kehtaa kuitenkaan vaan varata kylpylälomaa itselleni ja huutaa ovelta heipat ja sanoa että äiti tulee sitten sunnuntaina takas. En vain kehtaa. Mutta silti kaipaan irtiottoa. Mieluiten kaverin kanssa mutta yksin olokin kelpaisi...... Olen miehelleni puhunut mutta hän vain kohauttaa olkiaan että en ole ainut joka kaipaisi lomaa... Hän on kuitenkin käynyt risteilyllä ja ulkomailla ja reissannut kavereiden kanssa Helsinkiin jne jne....

Huoh, kohtalotovereita? Järjestetäänkö jossain väsyineiden äitien lomia?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
08.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun on vaan otettava se oma aika jostain. Jos mies on kykenevä hoitamaan lapset kotona ja rahatilanne sallii niin mikset varaisi itsellesi jotain pientä lomaa vaikka kaverin kanssa.

Vierailija
2/5 |
08.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paluu työelämään voisi tuoda helpotusta jaksamiseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
08.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis sinä käyt töissä ja hoidat 95 prossaa kotitöistä? Kuka ne lapset hoitaa?

Vierailija
4/5 |
08.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita miehelle paperille, että kuinka paljon hän on saanut omaa aikaa versus sinun oma aikasi. Jos ei siitä tajua, niin aika toope on. Kerro hänelle miltä sinusta tuntuu.

Vierailija
5/5 |
08.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä 3kk ikäisen äiti jonka mies on koko ajan poissa, töistä tullessa menee lähes suoraan talomme rakennustyömaalle. Käytännössä hoidan lapsen ja kotityöt itse, illat kun lapsi nukahtaa, on omaa aikaa. Yllättäen en jaksa tehdä silloin enää mitään. Yritän miettiä että tämä on vain vaihe, ja mies on kyllä luvannut hoitaa kun talon on valmis. 

Tärkeää on että kerrot miehelle miltä tuntuu. Ja kyllä, sinä tarvitset omaa aikaa. Ota vaikka iltapäivä omaa aikaa, mene kaupunkiin kahville ja shoppailemaan. Muuten tulee avioero. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi kaksi