helmikuun odottajat
En huomannut pinoa, joten aloittelen tässä torstain turinoita. Täällä ei omassa navassa mitää uutta. oodttelua, odottelua ja vielä kerran odottelua. Eieln neuvolassa kaikki ok. Maanantaina seuraavan kerran neuvolaan. Sen jälkeen sitten siirtyy äitipkl asiakkaaksi. Toivottavasti ei tarvitsisi odottaa sinne saakka ; )
Eiliseen kyselyyn, me ollaan menossa Hämeenlinnaan synnyttämään. Onko ketään muuta kuka olisi sinne menossa? Onko kellään kokemuksia kyseisestä paikasta ?
Oikein hyvää ja aurinkoista päivää nyyttinsä saaneille ja meille lopuille odottajille ; )
tiikeri 40 + 4
Kommentit (13)
Mulla oli eilen neuvola ja kaikki oli hyvin. Maanantaiksi on varattu aika äitiyspolille. Neuvolantäti kyl varoitteli et älä varaudu synnyttämään silloin. Riippuu mikä tilanne silloin on mulla ja sairaalassa. Täälläkin on nukuttu huippuhyvin viimeiset kaksi yötä. Ja nyt täytyis taas keksiä jotain tekemistä täksikin päiväksi...
40+6
ilman mitään tuntemuksia. Itse oon aika kipuherkkä ihminen ja tuntuu ihan hassulta oikein toivoa itselleen kipua, vai mitä... Yritetään nyt " nauttia tästä itsekseen olosta" , nimittäin kohta on toimintaa sitten vaikka muille jakaa :-)
Ootteko ajatellut, että kuinka haluaisitte sitten vieraiden käyvän, siis mielummin sairaalassa vai kotona, teitä ja vauvaa katsomassa? Itse kun esikoista odottelen, niin olis kiva tietää jo kokeneemmilta että mikä on ollut " helpoin tapa" ja viitsiikö vieraista kieltäytyä, jos ovat tuppaamassa jo parin päivän päästä kotiin tulosta. Riippuu tietysti hyvin paljon omasta kunnosta ja jaksamisesta, joten sen näkee varmasti parhaiten vasta kotiuduttua.
Mulla tosiaan tällätietoa vasta maanataina sairaalan yliaikais-kontrolli, saa vielä tuon viikonlopun tuossa odotella sitä. Mukava synnytyspäivä numerollisesti olis tuo huominen, kun se olis 3.3.2006.
Kaikki taustailijat myös, kirjotelkaa omia kuulumisia !!! Itsekin aikaisemmin näitä vaan lueskelin, mutta porukka pienenee koko ajan. :-)
Nasu-äiti 41+1
Ja siihen ei edes tullut kaikkea mitä olin ehtinyt kirjoittaa. Eli aloitan alusta. Itse kuulun myös siihen ryhmään joka on ahkeraan taustaillut mutta ei itse kirjoitellut, nyt siihen tuli muutos. Itsellä menossa 40+6, esikoinen syntyi just näillä " lukemilla" . Olin ihan varma yöllä että nyt tulee lähtö, mutta ei :-( 2.5h supisteli tai ehkä enemmän menkkamaisesti?! siihen malliin että ajattelin tosiaan että tämähän tosiaan syntyy kohta. Kivut oli sitä luokkaa, että parku meinasi päästä. Sitten yhtä nopeaan kun ne alkoivatkin niin ne loppuivat, eli se siitä. Ja nyt ei ole mitään tuntemuksia. Tosin ajattelin yöllä että tänään en edes toivo että synnytys lähtisi käyntiin, niin kipeää yöllä jo otti, heh. Ja jotenkin sitä ajattelin että tämä syntyy saman kavaan mukaan, eli kivuliaista tuntemuksista vauvaa syntyy samantien, mutta ei. Neuvola tänään, mutta ei siellä varmasti mitään uutta.
Yrittäkäähän jaksaa kanssasisaret!
Meille ainakin ilmoitettiin SATKS:ssa synnytysvalmennuksessa että vierailuaika on klo:18-19 ja ainoastaan isovanhemmat ovat tervetulleita. Ja mä oon ilmoittanut muutamille et jos oon väsynyt ni mä kyllä sanon sit suoraan saako meille tulla vai ei!!
Joku sanoi et oli ollu viime yönä menkkamaista kipua. Mulla ei oo muuta ollutkaan et voisko se kipu olla supistuksia???
Ekaa kun odotan ni kaikki on arvailua...
40+6
Anelma80, varmaan ne on supistuksia, mulla ne menkkamaiset supistukset (päätin että ne oli niitä, kramppasi niin himskatisti ja vatsa kovettui) oli niin kovia että tosiaan mietin kaikkia mahdollisia kivunlievityksiä ja parku meinasi päästä, nyt sen kivun onkin jo melkein unohtanut ;-)
Kun esikoinen syntyi niin meillä kävi tosi paljon ihmisiä sairaalassa ja kotonakin. Sairaala omasta mielestä sillä lailla hyvä, että ihmiset ei viivy niin kauhean pitkään kun saattu moni tulemaan samaan aikaan vielä. Mutta hyvinkin voi sanoa jos ei halua tai jaksa vieraita ollenkaan.
eli maanantaina käynnistettiin synnytys viikolla 42+0 ja poika syntyi viimein tiistain puolella 28.2.06 klo 3.51. iso jässikkähän sieltä syntyi 4250g ja 53cm. kirjoittelen synnärikertomusta kunhan kerkiän ja kykenen, nyt on istuminen vielä suht hankalaa, ponnistaessa murtui häntäluu.. mutta nyt alkaa toipuminen kun päästiin kotiin. pääasia on että urakka on ohi ja palkinto lunastettu. todella suloinen pakkaus!! onnea muille vauvautuneille ja tsemppiä koitokseen niille joilla se on vielä edessä!
olin polilla tänään korkean verenpaineen takia ja kotiin tuli vielä passitus. viikon päästä kontrolli, jos ei muutosta tule millään suunnalla. outoa tässä on, että kohdunsuu on auki 3 senttiä ja kaulaa jäljellä 1,5 cm. kun synnytin esikoista, olin jo synnytyssalissa kun olin 3 cm auki ja nyt eikun kärvistelään vaan!!
onko muilla vastaavaa?
mimmixx 40 + 3
mä käväisin tänään neuvolassa, kaikki ok, sf-mittakin kasvanut vielä sentillä, nyt siis 39 (hui!). Terkka sanoi, että pää on niin alhaalla ettei enää käsikopelolla tunnu, silti ei taida paljon olla toiveita pikaisesta synnytyksestä. Eilen supisteli melkoisen paljon, lähes koko ajan jotain tehdessä, mutta ei ollenkaan kivuliaasti, ärsyttävää vain.
Joku kyseli noista vieraista...musta oli ihan jees että osa kävi jo sairaalassa, siellä ei ainakaan tarvinnut stressata tarjoamisista vaan sai ihan rauhassa köllötellä sängyssä =) Kotona pari ekaa viikkoa oli aika tuskaisia, en olisi kyllä jaksanut kauheasti vieraita kestitä. Riippuu kuitenkin varmaan äidistä ja synnytyksestä, toiset on elämänsä kunnossa jo synnytystä seuraavana päivänä.
Ensi tiistaina soitellaan sitten äippäpolille ensimmäistä ya-kontrollia, toivon totisesti ettei tarvisi enää ensi viikkoon odotella! Voimia kaikille " helmijämille" ! Ja tietysti onnittelut vauvautuneille!
Manna ja eekuli 40+6
en mitenkään halua masentaa, mutta mulla on ollu kohdunsuu auki viikosta 36, silloin 3cm auki 1,5cm kanavaa ja viikko sitten 4-5cm auki ei juuri kanavaa ja KOTONA! Mulle sanotiin sairaalassa silloin viikolla 36 että ei mene kahta viikkoakaan kun synnytät ja tässä ollaan huomenna menossa ya kontrolliin!
Mä tykkäsin enemmän et vieraat kävi sairaalassa...ei just tarvinnu stressata tarjoamisista ja viipyivät vain vähän aikaa. Mä kun tykkään et koti on kunnossa jne. kun tulee vieraita ja siitä turhaa stressiä.
Onnea taas uudelle jakaantuneelle helmelle...omeliko se oli!
Kävin muuten kurkkaamassa vauva puolella...kiva kun helmillä on siellä oma pino ja siihen aion minäkin mukaan mennä kunhan ensin saan synnytettyä ja vaikka maaliskuulle mentiin...onhan ne kaikki siellä jo tuttuja.
Heippa!
Me kerettiin just helmikuulle ja ihana pieni poika synty 28.2 rv 40+5, painoa 3050 g ja pituutta 49,5 cm. Synnytys oli nopea ja helppo vaikka en ehtinyt saada mitään puudutusta tms. Hyvä kokemus! Poika on sulonen ja rauhallinen toistaiseksi, päivällä tultiin kotiin! Voin kirjoitella lisää jos ehdin.
Tsempitykset vielä tuskaisille odottajille!
Henrina ja pikku-mies 2 vrk
Tiistai iltana 28.2 klo 18 syntyi meille pieni pakkaspoika.Herralla pituutta 50 cm ja painoa 3545g , pipo 34cm.
Synnytys käynnistyi ti aamuna vesien menolla ja iltapäivällä alkoi supistukset.
Tänään kotiuduttiin ja ihana vauva arki pääsi käyntiin. Vauva on rauhallinen ja syö hyvin.
Synnytystarinaa käyn kirjoittamassa kunhan kerkiän.
niin rv:t oli 40+6(ultran mukaan) menkoista katottuna 40+0.
Jaksamista ja kärsivällisyyttä teille joilla vielä vaavi masussa, ei enää montaa päivää niin tekin saatte palkintonne!
-Katerina ja poika pikkuinen 2 vrk-
En lukenut oliko muut sinulle vastanneet, mutta kyselit siitä kohdunsuun tilanteesta. Minulla oli sama kun menin synnärille, kohdunsuu oli 4cm auki mutta kohdunkaulaa reilu sentti jäljellä. Kätilö selitti, että ensisynnyttäjällä aina kohdunkaula häviää ensin, sitten vasta alkaa kohdunsuu aueta. Uudelleensynnyttäjillä usein kohdunsuu alkaa jo aukeamaan vaikka kohdunkaulaa vielä onkin. Eli kohdunkaulaa jää ikäänkuin sinne reunoille, vaikka kohdunsuu alkaa jo aukeamaan. Mulle se oli ihan uutta tietoa!
Onnea matkaan! Lähtölaskenta on jo alkanut!!
Mikaela ja tyttö 1vk
Juu, en muistakaan milloin olisin tähän aikaan juuri lopettanut aamupalan ja takana kymmenen tunnin yöunet! Lapset siis mummolassa ja minä nautin rauhasta ja hiljaisuudesta! Ihanaa! Toisaalta ajattelin että tämä voi olla viimeinen aamu tällaista taas pitkään aikaan jos suostuvat huomenna mun toivomaani käynnistykseen siellä yliaikaiskontrollissa.
Toisaalta ymmärrän nyt teitä jotka esikoista odotatte, että aika varmasti käy välillä todella pitkäksi. Mut pitää ainakin liikkeessä lapset ja ajatukset välillä jossain muualla kuin tässä tuskasessa odottamisessa. Mulla kun ei ole kokemusta esikoisen odottamisesta kotona, jouduin jo sairaalaan viikolla 31 ja synnytys käynnistettiin viikolla35.
Tän päivän jaksan huomista odotellessa...jännittää jo! Mutta jos eivät sairaalassa suostu mun vaatimukseen käynnistämisestä voi olla etten ole kovin pirteällä tuulella huomenna.
Viime yönä heräsin muutamaan tosi kipeään supistukseen mutta siinä se mtä tänne napaan kuuluu.
Voimia kaikille muille ja Onnea tuoreista vauvoista, h.h oli ainakin eilisen pinon lopussa!
Larppa 41+2