Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Verensokerin mittaajat huomio!

02.03.2006 |

Millä ihmeellä saan aamun paastoarvon eli ennen aamupalaa olevan arvon alle 5,4? Mulla on nyt joka aamu ollut 6,3-6,7 välillä ja en saa sitä mitenkään alle 5,4 missä sen paperin mukaan tulisi olla. Mitä ihmettä te syötte että saatte pidettyä rajoissa?

Mun esimerkki: Eilen söin vikan ruuan noin klo 21 ja sen jälkeen en laittanut suuhuni edes vettä ja nyt tänä aamuna oli eka arvo 6,5 Edes iltapalaa en syönyt koska ruokailu meni myöhäiseksi. Millaisia aterioita te syötte päivän aikana?

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
02.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla että joudut insuliinille, kuten itsekin olen joutunut. Minulla kyllä paastoarvot ovat aina hyvät, mutta ruuan jälkeiset nousee väkisin liian korkeiksi. Jos paastoarvot ovat jatkuvasti liian korkealla annetaan pitkäkestoista insuliinia. Itse käytän pikainsuliinia, jolla katkaistaan ruuanjälkeen nousevat piikit sokerikäyrästä.

Vierailija
2/3 |
02.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kanssa paastoarvot koholla, tosin lievemmin. Olen kuullut, että jotkut ovat saaneet kehoituksen käydä iltapalan jälkeen kävelyllä, liikuntahan laskee verensokeria. Toisilla taas liian pitkä paasto saattaa saada kehon kehittämään sokeria (tai jotenkin näin...) eli aamuyöstä sokerit kohoo " itsestään" . Tälläisiä ohjeita minä olen saanut. Onhan iltapalasi pitkäkestoisia hiilihydraatteja, eli ruista tms ? Oletko noudattanut diettiä? Kestää vähän aikaa, että se kuulemma puree, eli toivottavasti paastoarvosi laskisi muutaman viikon kuluessa, siis jos siirryt diabetes dietille.

Tämä on minun kolmas " sokeriraskauteni" , ja olen pommittanut " asiantuntijoita" kysymyksilläni tolkuttomasti, saamatta selviä ohjeita. Kaikenlisäksi raja-arvot ja ohjeetkin tuntuvat muuttuvan.

Tsemppiä dietin kanssa (tiedän mistä puhun...) ja pommita kuntasi ravitsemusteraapeuttia, diabeteshoitajaa jne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
03.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei! Kuulin viime viikolla tuon saman OYS:n diabeteshoitajalta, että kannattaa syödä illalla jotain vielä juuri ennen nukkumaanmenoa, koska joillakin liian pitkä paasto yön aikana nostaa aamun paastosokeria (niin hullulta kuin se äkkiseltään kuulostaakin). Kokeile ainakin, jospa se auttaisi. Yksi ruisleipäpala vaikka! :)