****SYYSKEIJUT TORSTAIHIN****
Kommentit (27)
Tyttö heräs taas ennen seittemää.. nukku n.8 tuntia, se ei kyllä ihan riitä, kärttynen on ja joka asiasta kitisee. Mukava päivä tulossa. Itsekkään en oo kovin hyvin nukkunu, heräsin monta kertaa yön aikana.
Jostain syystä mulla on illalla aina hirvee jano, johtuskohan siitä ettei juo päivän aikana tarpeeks? Sitten kun kittaa monta lasillista vettä, ni eihän siitä oo seurauksena kuin yölliset vessareissut ja öisinkin kun herää ni on juotava vettä.
Eilen attelin että voi kun syyskuuhun on niin pitkä aika :)
Ehkä se on vaan tää alku, kun ei vauvaa vielä juurikaan huomaa. Ja kesähän menee ohi aina liian nopeesti!
Kesästä tulikin mieleeni, että kun me ollaan äitin kanssa lähössä viroon kesäkuun alussa, niin mites noi pastöroimattomat maitotuotteet siinä vaiheessa? Ja miten se listeria-bakteeri (sehän se oli noissa vaarana, eikö?), jos maitotuote on kypsennetty, nyt niin kun ruokia ajatellen? Kahviinkin on aina saatava maitoa, raahaanko 2dl:n maitotetroja mukaan kahvimadoksi? Mietinkö nyt ihan hulluja?
Ja onhan tässä aikaa kysyä neuvolastakin. Mut kertokaahan vaan, mitä mieltä ootte.
ukku: Ei mulla muistini mukaan kummassakaan raskaudessa ole ollut vaikeeta saada sikiötä mitattua. On se siellä liikkunut, muttei mitenkään yltiöpäisesti. Eka ultra ollut molemmissa viikoilla 13+. Katsotaan sitten miten tällä kertaa käy, ultra on 14.3.
Viimeksi mulla lukee kortissa istukka:fundus, joka muistaakseni tarkoittaa sitä että se on ylhäällä, eli myös etu- sekä takaseinän puolella. Olen nyt miettinyt, josko liikeitten vähäinen tunteminen varsinkin loppupuolella (kun poika oli jo kääntynyt) johtuikin istukasta.
Siis kun en pitkään aikaan tuntenut potkuja vaan sellaisia töytäisyjä. Ja siksi ehkä en huomannut liikkeitten heti loppuneen, koska harjoitus supparit tuntuivat erehdyttävästi samalta ja niitä tuli ihan reilusti. (Tai ehkä yritän vain saada itselleni järkisyyn siihen etten pojan kuolemaa heti huomannut)
No niin, kai sitä täytyis saada itsensä liikkeelle.
kirsikka (n.) 11+1
Siellä se Vauva2006 on tällä hetkellä sairaalassa :( Voi kurjuus. Jotenkin tuntuu, et tosi moni on saanut " tuomion" juuri näillä viikoilla, kun alkaa jo uskomaan, et kaikki on kunnossa. Vähän apein mielin ite lähen samaan laitokseen ultraan sitten puolen päivän jälkeen. Hyviä uutisia enemmän kuin kovasti odottaen.
Tuisku020 (tai jotain): itse en nyt kauhean aktiivi ole ollut koskaan liikkumaan, mutta koetan lohduttaa.. Väsymys on täälläkin niin rajua, ettei edes saa takapuoltaan hilattua kunnon lenkille koiran kanssa. Ennen kävelin ainakin kaksi pitkää lenkkiä päivässä. Toisaalta tuo tie on niin liukas ja koira iso vetäjä, niin vähän hirvittää kaatuminenkin. Mut edellisissä raskauksissa on tarmo löytynyt joskus keskiraskaudessa ja sit olen lenkkeilly kuin höyryjuna eteenpäin :) Tai Muumi ennemminkin :D
Kahville (vai sanoisko kahvelille kuin poika 2 vuotiaana aikoinaan)
-piias- rv 12+3
Aamulla kun ukko lähti töihin, tuli mulle tunne etää nyt se unohti kännykän (välillä sillä on tapana) ja meni keittiöön kattomaan. No en puhelinta keittiön pöydällä nähnyt ja aattelin että väärä hälytys.
Ja nyt kun lähdin puuroa lämmittämään, niin eikös se ukon kännykkä siinä keskellä pöytää köllötellyt! Miten en nähnyt sitä sillon aikasemmin?
Taidankin tästä lähtien kuunnella tuntemuksiani ja ehkä jopa uskoa niihin.
Huh, tänään ollaankin aikaisin töissä, tulin jo puoli kahdeksan aikaan, ja siihen en olekaan kyennyt varmaan pariin kuukauteen. Tänään oli pakko kun on labrat työterv.asemalla kohtapuoliin. Takana kun on taas lyhyt ja katkonainen yö, enteilee tämä aamu tosi mukavaa päivää.
Kirsikka, kyselit liikunnasta. Minä en ainakaan ole pystynyt tekemään minkäänlaista kävelyä rankempaa liikuntaa koko tämän vuoden puolella, ennen kävin body pumpissa ja pelasin sulkista mutta nyt en kyllä ole jaksanut. Sulkista en edes kyllä nyt pelaisi koska minulla tuppaa olemaan niitä repäisykipuja aika herkästi, joskus repäisee tosi kipeästi ihan vain aivastaessa. Kävelyä olen pyrkinyt harrastamaan säännöllisen epäsäännöllisesti. Aion lisätä kävelylenkkejä sen mukaan kun olo ja jaksaminen paranee.
Mietin minäkin jo aamulla että siellä se vauva2006 on sairaalassa.. veti jotenkin mielen tosi matalaksi hänen tapauksensa.
Vähän omaa oloa; kaikki on aika ennallaan täällä, jonkin verran on pahoinvointia vieläkin, aamulla usein lentää laatta, päivät on yleensä jo ihan hyvä olo ja sitten taas illalla iskee jokin öllökohtaus. Ja hillitön väsymys, kunnes pitää mennä nukkumaan jolloin unta ei välttämättä enää tulekaan. Vatsaa ja vähän selkää on taas juilinut parina päivänä, viime yönä vähän enemmänkin, nyt taas säryt poissa. Mitä lienee taas olikaan.
Vointeja ja mukavaa päivää teille muille!
Piias: Tulehan kertomaan sitten ultrakuulumiset!! Toivon sydämestäni,että saat hyviä uutisia!
Kirsikka: Anteeksi,taidan olla ihan tyhmä,mutta ihmettelin tota sun kirjotusta,että eikö Virosta saa sitten pastöroituja tuotteita? Siis maitoa?
tänäaamuna piti käydä taas halailemas Idoa,vaikka jo ehdin ilostua,et ei enää tarvis,kun ei viikkoon oo oksettanut. Mutta onneks pahaolo loppui sit sen jälkeen.
Parina päivänä on jo tuntunut semmosia liikesarjoja,että ne ei voi olla muuta ku pikku-Jessen liikkeitä! Voi itku,se on ihana tunne! Mulla ei ultra-aikaa ole vielä tiedossa,kun meen vasta sinne rakenneultraan ja sehän on joskus17-20 viikolla. MuttA onneks alkaa tuntea noita liikkeitä ja ens viikolla onkin sit neuvola,niin pääsee kuunteleen pikkuista sydämen jumpsutusta!
Mutta nyt aamuhommiin. H&ipanat ja Jesse 14+2
Niin en tiedä. Minun käsitykseni mukaan viron maitotuotteita ei pastöroida, sanokaa jos olen väärässä. Kyllähän joistain kaupoista varmaan saa, mutta meinaan juuri noita ruokia ja kahviloita sun muita joiden raaka-aineiden alkuperää en tiedä, siis jos eivät maitojaan pastöroi.
sehän olikin Tuisku joka niistä liikkumisista kyseli eikä Kirsikka...
Tämäkin jäi ed. kirjoituksesta; Tinah 13+4
[color=Indigo]Muillakin ollut huonosti nukuttuja öitä¿.kirsikka82 mulla just sama juttu tuon juomisen kanssa.
Janottaa koko ajan¿ja iltaa kohti aina vaan enemmän ja yölläkin herään siihen että pakko käydä juomassa vettä.
Ja sen seurauksena taas koko ajan vessahätä:)
En tiedä voisko kohtu painaa virtsarakkoa vai mikä on mutta tuntuu että neste ei pysy sisällä yhtään, juomisen
jälkeen saman tien pissattaa.
Mulla neuvolassa sanottiin että pitäis juoda enemmän¿hemoglobiini niin korkea ja täti meinas että johtuu kuivumisesta. Mutta paljon tämän enempää en enää voi juoda! Se vaan että voiskohan kuivuminen johtua siitä, jos heti juomisen jälkeen pissattaa¿mutta ei kai.
Muutenkin tulee nukuttua tosi huonosti. Illalla seittemän aikaan iskee väsymys ja meen nukkumaan ja herään parin tunnin päästä kun mies kolistelee nukkumaan tullessaan ja sitten en saa enää unta. Aamulla herään viiden aikaan¿mies jo tänä aamuna hermostui että vaikka sinä nousetkin, et herättäis koko taloa samalla. Mutta on niin kurjaa yksin touhuta siihen aikaan, että en malta olla menemättä tökkimään sitäkin hereille. :) Kuudelta meillä kyllä normaalistikin pitää nousta töihin.
Mullakin tänään ultra. Illalla. Pelottaa!! Tekeeköhän ne ultran sisä vai ulkokautta? Viikkoja kuitenkin vielä aika vähän niin varmaankin sisä¿Tuu Piias sitten kertoon omat ultrakuulumiset heti kun kerkeet! :)
Mulla loppuu kahvitunti ja työt kutsuu.
Mikähän siinä on kun kaikki ihmiset haisee nykyään niin pahalle? :D Oma mies ja töissä asiakkaat ja pomon hajuvesi saa melkeen yökkimään:) Ja tänä aamuna linja-autossa meinasin oksentaa kun ohi käveli henkilö joka oli varmaan ihan juuri polttanu tupakan. Yäk. Toivottavasti tämä menee nopeesti ohi. Tästähän oli puhetta joskus viikko-pari sitten? Itsellä ei tämän hajuaistin kanssa vielä silloin ollu näin vaikeaa, mutta joko muilla on helpottanu tai mennyt ohi?
Mulla muutenkin pahoinvointi vaan pahenee koko ajan. Mutta tietääpähän olevansa raskaana!!!
Ihania nämä valoisat kevätpäivät¿.liikunnasta puheen ollen mulla jääny kaikki liikunta kokonaan. Hiihtämään olis kiva päästä mutta kun ei jaksa:)
..nyt tuli kahvitauko ylitettyä:)
Kerttu rv 10+5 [color=Chocolate][size=6]♥[/size]
Mä varmaan sit ottaisin semmosia pikkutetroja mukaan,ei ainakaan tarvis panikoida siellä sitten. Mut neuvolassa varmaan osaavat paremmin sanoa tai jos joku Virossa käynyt/asunut tietäis saisko semmosia sieltä kaupoista. Mutta voi että,olispa kiva tosiaan päästä käymään keväisessä/kesäisessä Virossa! Että paljon ihania lomasuunnitelmia sinulle!!!
toivottavasti viimeistä kertaa!
Jumpista: minä olen ajatellut suosiolla siirtyväni jo odottajien vesijumppaan uimahalliin. Aikan vaan on älytön 20-21 ja illalla aina väsyttää!!
Karpalo rv 12 tasan, jihuu!
Tuli kyllä ihan hirveä olo kun luin eilen vauva2006:n kohtalosta :(
Pahoittelut hänelle!
Meillä on myös ULTRAKUULUMISIA! Kaikki oli onneksi kunnossa, taisi vaan masuasukilla olla päiväunet kesken; ei ensin liikkunut ollenkaan, köllötti vaan kyljellään. Sitten kun kätilö paineli mahaa muutamaan otteeseen, hän venytteli ja käänsi vaan kylkeä ;D Muutaman kerran sai vielä painalla ennen kuin heräsi ja rupesi kunnolla hyörimään. Meillä ei muuten neuvolakorttiin merkitty pää-perämittaa, laittoi vaan päämitan, joka vastasi muutaman päivän vanhempaa sikiötä, mutta laskettu aika pysyi kuitenkin samana.. Mistäköhän johtuu? Miten teillä muilla on merkitty?
En huomannut kysyä kun ensimmäistä kertaa kuitenkin ollaan asialla..
Urheilusta vielä: Olen käynyt salilla ja jumpassa ihan normaalisti tähän asti, välillä on kyllä väsyttänyt ihan törkeästi, mutta huomasin sitten kun sitkeästi vaan menin, niin sen jälkeen olo oli huomattavasti parempi, se jopa auttoi pahaan oloon ja sai sen jälkeen paremmin syötyä. Eli kyllä kannattaa vaikka väsyttää! Itseään tietysti pitää kuunnella, eihän tuo kaikille sovi.
Mukavaa päivänjatkoa!
kerion 12+6
Pikaiset terveiset, on meinaan aikasta paljon töitä...
Vauva2006 iso lohdutushali! En olisi uskonut enkä tahtonut, että enää kukaan keiju joutuu listalta poistumaan. Olo on surullinen. Yksi poistunut keiju osoittautui sukulaisekseni, se sai mieleni todella maahan...
Kuulin tänään, että ystäväni saa myös syyskuussa vauvan, heille tulee pikkukakkonen. Ties vaikka olisi täällä Syyskeijuissa myös mukana, mutten ainakaan ole tunnistanut häntä vielä!
Täällä odotellaan vain maanantaita ja ultraa kuin kuuta nousevaa. Hauskuuttaa voi itseään kun käy tuolla Vauvat-palstan puolella lukemassa älyttömiä juttuja, mitä on tullut väsyneenä tehtyä. Jekovitia vauvan nenään jne. Käykääpäs tsekkaamassa!
Terkuin
Rizzu 12+5
Pahoitteluni myös mun puolestani vauva2006.
Tuntuu oudolta. Kahden edellisen raskauden aikana olen innoissani odottanut ensimmäistä ultraa. Silloin en edes osannut pelätä, eikä mielessäni ollut pienintäkään ajatusta keskenmenosta yms. Sokeana kaikesta " pahasta" olin vain onnellinen raskaudesta. Nyt on toisin. Vaikkei mitään vuotoja tai muita huonoja oireita ole ollut, niin päällimmäisenä on pelko. Puolentoista viikon päässä häämöttävää ultraa odotan lähinnä kauhulla. En osaa enää luottaa siihen, että kaikki olisi hyvin. Tämä varjostaa koko elämää, ja on todella masentavaa. Onko kenelläkään muulla vastaavia tuntemuksia? Jotenkin täytyy kestää vielä muutamat päivät ja toivoa parasta.
Huh,mitä vuodatusta. Täytyy päästä välillä purkamaan. Mieheni on suuri optimisti eikä vaivaa päätänsä tällaisilla ajatuksilla. Hän on varma, että kaikki on kuten pitääkin.
Toivottavasti muilla paremmat mietteet. Pojat nukkuu, joten taidan ottaa itsekin pienet nokoset.
Andoliniska ja vauva-kirppu 11+0
täällä pelko ja huoli ovat koko ajan läsnä ennen huomista NP-ultraa, alkuraskauden ultrat on käyty mutta tämä on ensimmäinen etappi joka antaa " varmuutta" . Koko viikon on mennyt yöt huonolla nukkumisella asian takia, toivottavasti saan sitten hengähtää. Varsinkin kaikilla kellä on aikaisemmin ikäviä komemuksia, pelko on tavalla tai toisella läsnä eikä huoletonta odotuksen riemua oikein ole..
Karpalo
Saatiin eilen (ilmaiseksi) mökkivaunut jotka olivat kylläkin ihan hienot. No sitten tänään törmäsin huuto.netissä juuri sellaisiin vaunuihin (tarkoitus siis ihan " kaupunkikäyttöön" ) joita olin etsinyt ja hintakin ihan kohdillaan ja menin ja ostin ne. Viikonloppuna viim. pitäisi hakea pois. Siis olenko ihan hullu kun nyt jo hankin tavaraa? Heti tuli kamalia ajatuksia mitä nyt tulee tapahtumaan ja mikä menee pieleen jne..
Miten teillä, oletteko te jo uskaltautuneet hankkimaan mitään vauvalle?
Tinah 13+4
Täällä oli muuten sama homma kuin Kerionilla, vauva nukkui sikeesti risti-istunnassa ja kätilö sai töniä tovin, ennen kuin heräsi. Sitten alkoi äkäinen huitominen ja steppaus :)
Kaikki siis kunnossa. Pää-perämitta 5,8cm, np-turvotus 1mm. Vastasi laskettua aikaa. Kivakiva :)
-piias- rv 12+3
Ps. Kätilö määräsi Berocca plus (poretabl.) kuurille väsymyksen takia.
Kamalaa, kun niin moni meistä on joutunut poistumaan Keijuista :(
Pahoittelut sinulle Vauva06.
Itsellä oli sellanen parin vuorokauden sairaala reissu. Pahoivointi oli niin kamalaa, että ei näemmä pysyny tarpeeksi nestettä sisällä, eli siellä olin tiputuksessa. Just äskettäin mies haki miut kotiin, olo on nyt paljon parempi. Oli reissusta hyötyäkin pääsin nimittäin käymään ultrassa. Oulussa ei ole kaupungin puolelta kuin rakenneultra.
Oli ihan käsittämättömän hassu tunne tuijottaa ötökkää näytöltä. Kaveri vastasi täydellisesti viikkoja, eli ultra laski raskauden kestoksi 12+1.
No nyt menen lepäämään, olo vielä hieman heikko :)
T: Ull-Maij & Pikku-Pupu rv 12+3
onpas kiva lukea ultra-kuulumisia =D Itselläni oli ultra tiistaina ja vieläkin muistelen sitä, oli niin liikuttavaa nähdä joku niin pieni, jolla on jo kädet ja jalat. Pituutta oli n 4cm x) ja kova huiske ja pyörintä kävi.
Vauva2006:delle suuret pahoittelut! Kun luin viestisi eilen niin itku tuli. On se niin väärin. Kovasti peukkuja seuraavalle yritykselle ja toivottavasti saamme lukea viestejäsi taas talvi-masuissa!
Tänään ostettiin kuopukselle uusi sänky. Täyttää tässä kuussa 2-vuotta ja nukkuu edelleen pinnasängyssä *punastus* , jospa tottuisi uuteen sänkyyn ennenkuin vaavi tulee ;D ja onhan siihen syyskuuhun vielä aikaa.
Joku kirjoitti kuivumisesta! Tietääkseni jatkuva pissalla käynti ei ole kuivumisen merkki. Viime syksynä Esikoisemme sairastui vakavaan ripulitautiin ja kuivui ja joutui sairaalahoitoon. Tässä tapauksessa kuivumisen merkkejä oli ainakin huulten ja kielen kuivuminen, iho jäi nostettaessa pinnalle pitkäksi aikaa ja pissalla kävi noin kerran päivässä.
Kuulemma kuivumisen yksi merkki on se että ei käy väh.6 h välein pissalla. Mutta voipi olla raskaudessa eri oireet kuin ripulissa... ja tietäähän ne TH:t mistä puhuvat!!! Aika korkea hb- arvo sinulla on jos se oli se 180!! Hui... Itselläni on 119, hieman parantamisen varaa.
Kamala miten on alkanut nippailemaan ja en ole ihan varma supistaako
välillä. ainakin alavatsa vetää pinkeelle... tälläistä tulee mm. töissä, kun teen kotisiivouksia niin painaahan niitten mattojen ronttaaminen ulos!
Mutta nyt on ihan pakko mennä, mies huhuilee ;D
*tiitiäinen79, masu 11+2*
Hei,
kuuluisin ilmeisesti tähän porukkaan, mitenkäs pääsen mukaan?
Meillä on esikoiset tulossa, tuplat siis, ja la on 30.9., vaikka veikkailen kyllä syntyväksi jo aiemmin ihan tilastojenkin valossa. :)
Hei
oletteko te jotka olette ennenkin harrastaneet aktiivisesti liikuntaa, pystyneet siihen edelleen? Minua harmittaa kun ennen kävin 3-5 kertaa viikossa kunnon jumpassa/salilla ja tämän huonon olon ja väsymyksen takia en pääse jumpalle en niin millään. lisäksi pitää etsiä uudet jumpat vanhojen tilalle kun salillamme oleva henkkoht ohjaaja neuvoi välttämään juuri niitä mitä harrastin. mietinkin että mahtaako tästä enää jumpalle kyetä, pelottaa että alkaa oksettamaan :) pakko se vaan olisi sinne raahautua ettei kunto ihan täysin rapistu ja paino nouse hullun lailla.
t.tuisku 9+6