Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Nordea - nyt kiehahti yli

Vierailija
08.08.2016 |

Maksulliset käteisnostot tulevat koskemaan vain Nordean suomalaisia asiakkaita, ei ruotsalaisia. Oikeasti tuolla käteisnostoasialla ei ole minulle mitään merkitystä. Mutta suutahdin, ja alan nyt selvittelemään, mihin suomalaiseen pankkiin siirrän perheemme raha-asiat.

Adjö, Nuuurdea!

Kommentit (50)

Vierailija
41/50 |
08.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmiset mainostaa S-Pankin ilmaisia palveluita? Siinä missä Nordea veloittaa 0,40 euroa kuudennesta nostosta, S-Pankki veloittaa euron eli 60 senttiä enemmän.

Vierailija
42/50 |
08.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarviiko sitä käteistä enää missään? No, tippiä taksikuskille, pokelle? Yksi vaihtoehto on nostaa kerralla iso summa jolloin maksua ei tule usein. 

Toisaalta, ongelma tästä tulee nuorille ja henkilöille joilla on rahan hallintaongelmia. Sellainen joka nostaa aina kaksikymppiä kerrallaan ettei tule tuhlattua nostaa nyt sit enempi kerralla ja käyttääkin ne heti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/50 |
08.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ikinä ollut Nordean asiakas, mutta käsittääkseni kilpailutuksessa aina yleensä kallein pankki (?). Toinen mikä tällä hetkellä on huolestuttavaa Nordean kannalta on se, että Ruotsissa muhii iso asuntokupla ja Nordean pääomistus taitaa siellä olla, joten ehkäpä on tosiaan hyvä aika vaihtaa pankkia tai ainakin harkita.

Vierailija
44/50 |
08.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

VHU kirjoitti:

Miksi ihmiset mainostaa S-Pankin ilmaisia palveluita? Siinä missä Nordea veloittaa 0,40 euroa kuudennesta nostosta, S-Pankki veloittaa euron eli 60 senttiä enemmän.

Paitsi että voit kävellä Alepaan, Ääs markettiin , ABClle tms ja nostaa vaikka 5e kerralla joka päivä ja IHAN ilmaiseksi...

Noita kauppojakin kun enempi kuin OTTOmaatteja niin ei tarvii metsästää niitä automaatteja...

Vierailija
45/50 |
08.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

terveisiä rahotusalalta kirjoitti:

Oli pakko tulla heittää vettä myllyyn. Taitaa köyhää vituttaa, kun pankki ei arvosta asiakkuutta. Nordea, kuten moni muukin rahalaitos, on LIIKEYRITYS. Yrityksen ydin tavoite on tuottaa TULOSTA. Pankki ei ole mikään yleishyödyllinen yhteiskunnallinen laitos kuten kirjasto tai puisto. Suurin osa pankeista tappelee juuri samanlaisista asiakkaista: varakkaista asiakkaista, jotka haluavat keskittää raha-asiansa ja vakuutuksensa yhden rahalaitoksen alle. 

Mikäli yhtälö ei tässä vaiheessa vielä täysin auennut, niin väännetään vielä rautalangasta. On enemmän kuin normaalia, että ihmiset kilpailuttavat nykyään pankkinsa. Asuntolainan marginaalin tai säästötilin koron perään juostaan kuin viimeistä päivää. Mikäli sinulla on vain asuntolaina ja uhittelet pankin vaihtoa niin se on kuin tippa meressä, pieru saharassa tai neula heinäsuovassa pankille. Tämä on karu tosi asia, eikä siitä kannata pahoittaa mieltä. Sama asia koskee kauppoja: ei heitä kiinnosta tarjous-tanelin asiakaspalaute samallalailla kuin porvari-paten asiakastyytyväisyys. Raha ratkaisee.

Mainittakoon vielä, että Otto-automaattejen ylläpito on valitettavasti todella kallista. Vaikka Automatian omistuksen jakaa Danske, Op & Nordea, ovat kulut pankeille kohtuuttomia käyttöön nähden. Siksi verkostoa supistetaan. Ennen pitkään käteinen jää kokonaan pois - luojan kiitos. Mikäli pankkikortin höylääminen ei kiinnosta, voit halutessasi siirtyä vaikka oravannahkavaluutaan!

Tämmöiset terveiset rahotusalalta. Ja en, en ole pankissa töissä. Kokemusta on kuitenkin sitä enemmän. Tutustukaa ihmiset asioihin, ennenkö alatte huutelemaan täällä typeryyksiä!

Amen! Voitte kitistä niin paljon kuin haluatte, mutta kuten edellinen kirjoitti, bisneksen tarkoitus on tuottaa lisäarvoa (eli rahaa) omistajilleen. Eli ne tahot, jotka pankin omistavat, haluavat sijoittamalleen rahalleen tuottoa. Lisäksi pankkiliiketoiminta on yksi säännöstellyimpiä toimintoja Suomessa, sähköliiketoiminnan lisäksi. Jännästi molemmat on kuitenkin eniten valitusta aiheuttavia yritystoiminnan muotoja Suomessa. 

Jos teidän talous kaatuu siihen, että se kuukauden viides nosto maksaa 0,40 e, on ongelma jossain muualla kuin Nordean päätöksissä.

Hups siis piti kirjoittamani, että koska pankkiliiketoiminta on äärimmäisen säännösteltyä, ei pankit edes voi tehdä niin kuin haluaisivat. Jos mitään säännöstelyä ei olisi, olisi kaikesta tullut jo ajat sitten maksullista, ja ne maksut olisivat suuria. 

Ei niitä maksuja mitenkään säännöstellä. Liiketoiminta perustuu siihen, että kun tilille tulee rahaa, pankki lainaa ne eteenpäin ja maksaa niitä takaisin sitä mukaa kun nostaa käteistä tai höylää korttia.

Vierailija
46/50 |
08.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä te kitisette? Osuuspankkia lukuun ottamatta, kaikki perivät nostoista palkkion. S-pankki vielä enemmän. Mulla on ollut lapsesta asti Nordeassa (KOP:ssa, Meritassa) tili eikä mitään ongelmia.

Vierailija
47/50 |
08.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikkiallahan se maksaa jo, ennemminkin pitäisin erikoisena, että Nordea on näinkin kauan pitänyt rajattomat nostot maksuttomana. Fakta on vain se, että niin harva käyttää nykyään käteistä, että otto-pisteitä on pakko karsia ja niiden harvojen ylläpitokin on kallista.

Itse olen viimeksi nostanut rahaa reilut 1,5 vuotta sitten, silloinkin jonkin onnittelukortin väliin. Käteistä ei oikeasti tarvitse nykyään yhtään missään. 

Mä ainakin maksan mun kaverille käteisellä, kun se korjaa mun autoa.

Onko teillä sisävessoja vielä teidän porukassa? Meillä hoidetaan kaveriporukan maksut mobilepayllä tai izettlellä.

Vierailija
48/50 |
08.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyse on periaatteesta. En minä halua maksaa senttiäkään että saan nostaa omaa rahaani. Joojoo, viides nosto on vasta maksullinen mutta silti.

Kaupat ja R-kioskit eivät ole mitään pankkeja eli sieltä en kyllä ala nostaa mitään.

Mutta osuuspankin tili on jo, on vain ajan kysymys milloin siirrän sinne kaikki rahani. Todennäköisesti siinä vaiheessa kun tunnuslukutaulukko häviää kokonaan ja on pakotettu käyttämään vtun sovellusta ja maksamaan jostain laitteesta.

Pankit ovat liikeyrityksiä joiden on tarkoitus tehdä tulosta. Automaattien ylläpito on kallista ja tarkoituksena on toivottvasti lopettaa käteisen käyttö kokonaan. Jos et halua maksaa omien rahojesi nostosta, miksi et lopettaisi pankkitiliäsi ja pyytäisi palkkaasi käteisenä? Ei pankin ole tarkoitus olla mikään hyväntekeväisyyslaitos vaan kaikki pankit kilpailevat asiakkaista ja pyrkivät tekemään mahdollisimman hyvää tulosta. Ei sinun rahojasi yksikään pankki hyvää hyvyyttään säilytä. Mielenkiintoinen näkemys, et halua maksaa pankille mitään mutta kuitenkaan ilmainen rahan nosto kaupan kassalta ei käy.

Ihan oikeesti, itse nostan rahaa ehkä kaksi kertaa vuodessa. Jos vanhus osaa nostaa rahaa automaatilta, todennäköisesti hän osaa näppäillä tunnusluvun myös kaupan maksupäätteessä. Jos välttämättä haluaa edelleen nostaa käteistä, on annettu mahdollisuus nostaa jopa neljä kertaa kuukaudessa maksutta. Ei rahan nostoa ole rajoitettu, tämänkin jälkeen voi nostaa jos maksaa mitättömän korvauksen. Lisäksi on vielä vaihtoehto käydä pankista nostamassa rahaa jos haluaa välttää kaikki ylimääräiset palvelumaksut. Maailma muuttuu ja se on hyväksyttävä. Käteinen tulee katoamaan ja on vain hyvä että pankit edistävät kuluttajien käyttäytymistä oikeaan suuntaan.

Vierailija
49/50 |
08.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihdoin S-pankkiin vuoden vaihteessa, koska Nordea sulki ilmoittamatta nettipankkitunnukset. Kun marssin konttoriin kyselemään, hyvä ettei itseään rikolliseksi tuntenut, syynä oli sukulaisen tililleni laittamat 2x 200 €. Epäilyttävää ilmeisesti. Sanoin että kiitos, asiakkuus oli tässä. S- pankkiin olen tyytyväinen ja aspa on aivan toista luokkaa.

Vierailija
50/50 |
08.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikkiallahan se maksaa jo, ennemminkin pitäisin erikoisena, että Nordea on näinkin kauan pitänyt rajattomat nostot maksuttomana. Fakta on vain se, että niin harva käyttää nykyään käteistä, että otto-pisteitä on pakko karsia ja niiden harvojen ylläpitokin on kallista.

Itse olen viimeksi nostanut rahaa reilut 1,5 vuotta sitten, silloinkin jonkin onnittelukortin väliin. Käteistä ei oikeasti tarvitse nykyään yhtään missään. 

Mä ainakin maksan mun kaverille käteisellä, kun se korjaa mun autoa.

Onko teillä sisävessoja vielä teidän porukassa? Meillä hoidetaan kaveriporukan maksut mobilepayllä tai izettlellä.

Ei, koska ollaan pystyyn kuolleita/kuivuneita viime vuosituhannelta ts. kukaan ei tarvi.