Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voisitteko auttaa minua tyyliasioissa :(

Vierailija
08.08.2016 |

Olen vähän hukassa oleva 22-vuotias nainen. En tiedä miten pukeutuisin. Olen aloittanut työt toimistossa, jossa on epämääräinen pukukoodi. Rahaa ei ole paljon.

Haluaisin kovasti näyttää tyylikkäältä ja raikkaalta mutta tuntuu, että kaikki mitä laitan päälle saa minut näyttämään teiniltä tai tätimäiseltä eikä mikään ei istu. Pukeudun aina mustaan, koska en osaa muutakaan. Lopputulos on synkkä ja kalpea. Minulla on pitkä musta tukka, olen normaalipainoinen. Vartalossani ei ole mitään varsinaisia ongelmakohtia mutta ei muotojakaan. En osaa etsiä tyylijuttuja, koska huomaan tykkääväni sellaisista "tyyleistä" joissa kuvan malli näyttää hoikalta ja iloiselta, en tiedä muodista mitään.

Osaisiko joku antaa hyviä vinkkejä?

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
08.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tennarit, farkut, neule.

Vierailija
2/25 |
08.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mustassa ole mitään vikaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
08.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet niin nuori, että sulle sallitaan teinilook, mutta yleisesti ottaen tätimäisempi on turvallisempi valinta työpaikalle silloin, kun on epävarma valinnoistaan.

Jos olet toimistossa, etkä mitenkään asiakaspalvelussa, niin teillä lienee täysin vapaa pukukoodi, kunhan et koettele hyvän maun rajoja.

Vierailija
4/25 |
08.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun "luottoasu" toimistossa on hyvin istuvat farkut (mustat tai tummansiniset), joku perustoppi ja bleiseri/siisti neule ja esim ballerinat :) toimii aina kun en keksi mitään päällelaitettavaa! Tota voi muuttaa vaihtelemalla toppeja, bleisereitä ja housuja. Ja miksei joku pitkä hamekin kävisi. Mä laitan myös usein mustat farkut ja vaaleensinisen kauluspaidan :) käy kattoon vaikka pinterestistä asuinspiraatiota!

Vierailija
5/25 |
08.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun "luottoasu" toimistossa on hyvin istuvat farkut (mustat tai tummansiniset), joku perustoppi ja bleiseri/siisti neule ja esim ballerinat :) toimii aina kun en keksi mitään päällelaitettavaa! Tota voi muuttaa vaihtelemalla toppeja, bleisereitä ja housuja. Ja miksei joku pitkä hamekin kävisi. Mä laitan myös usein mustat farkut ja vaaleensinisen kauluspaidan :) käy kattoon vaikka pinterestistä asuinspiraatiota!

Tällaista minäkin olin tulossa ehdottomaan. Farkkujen ja bleiserin kanssa menee hyvin kuviolliset t-paidatkin, jos ne ovat siistejä ja hyvin istuvia, eikä kokonaisuuden värimaailma ole kauhean levoton.

Vierailija
6/25 |
08.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

en tiedä onko vika minussa vai vaatteissa mutta bleiserissä tunnen aina oloni todella epämukavaksi, jotenkin ahdistuneeksi. Vaaleansinistä en ole koskaan käyttänyt mutta voisin ihan hyvin sovittaa :) -ap

Vierailija
7/25 |
08.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet niin nuori, että sulle sallitaan teinilook, mutta yleisesti ottaen tätimäisempi on turvallisempi valinta työpaikalle silloin, kun on epävarma valinnoistaan.

Jos olet toimistossa, etkä mitenkään asiakaspalvelussa, niin teillä lienee täysin vapaa pukukoodi, kunhan et koettele hyvän maun rajoja.

En ole varsinaisesti asiakaspalvelussa mutta asiakkaita käy satunnaisesti kääntymässä ja isoja pomoja puvuissa ja jakuissa pyörii toimistolla.

Tuo pukukoodi on tosi hankala, olisin iloisempi jos se olisi vaikka tosi tiukka! Nyt on uutena, nuorena työntekijänä tosi hankalaa pukeutua, kun muutamat työntekijät ovat aina viimeisen päälle nutturassa ja kynähameessa ja toiset taas melkein verkkareissa ja ilman meikkiä. -ap

Vierailija
8/25 |
08.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et tykkää bleiseristä, niin siisti tummansininen tai harmaa villatakki sopii toimistolookiin.

Alle kaluspaita tai t-paita, mutta t-paidoissa/topeissa kannattaa etsiä jotain muuta kuin perustrikoota materiaaliksi. Pellavasekoite, viskoosi tai silkki. Cos ja Zara hyviä ja suht edullisia paikkoja tuollaisten yläosien ostamiseen.

Vierailija
9/25 |
08.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

en tiedä onko vika minussa vai vaatteissa mutta bleiserissä tunnen aina oloni todella epämukavaksi, jotenkin ahdistuneeksi. Vaaleansinistä en ole koskaan käyttänyt mutta voisin ihan hyvin sovittaa :) -ap

Bleisereitäkin on monen tyyppisiä. Toiset ovat rennompia ja toiset taas sellaisia jäykän virallisia. itse ostin ekan bleiserini h&m:stä, joten se ei varmastikaan ollut sellainen takki, mitä voisi pitää kuningattaren vastaanotolla :)

Ei tietenkään pidä pitää sellaisia vaatteita, missä tuntee olonsa epämukavaksi, mutta joskus pienellä harjoittelulla asiat alkavatkin sujumaan. Olisiko neulottu bleiseri tai miksei ihan neuletakki ok?

Vierailija
10/25 |
08.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poolopaidat on nyt in ja ne sopii hyvin työlookiinkin - trikoiset peruspoolopaidat tai ohuet neulospoolot, perus trikoopaidat, erilaiset neuleet, topit ja teepaidat yhdistettynä rentoon bleiseriin (voi olla jopa ihan collegekangasta) tai sitten neuletakkiin. Myös ns 'silkkipaidat' jotka voi olla siis jotain ihan polyesterimateriaalia ja joita saa kympillä henkkamaukalta näyttää kivoilta.

Housuiksi ihan perus mustat farkut, itse käytän pillejä tai sitten sellaisia rentoja mukavaa vähän jopa collegekankaan tyylistä materiaalia olevia 'porkkanahousuja' vai mikskä näitä kutsutaan? Tarkotan nyt sellasia missä on naru vyötäisillä, sit ne on löysät ja kapenee nilkkaa kohti ja voi olla vähän vajaamittaiset. Trikookankaiset puolihameet ns kynähameen tyyppiset on myös kivoja ja halpoja ja menee ihan minkä tahansa kanssa.

Kengiksi suosittelen nahkaisia balleriinoja, maltillisella korolla olevia avokkaita, mustia simppeleitä nahkatennareita jos haluaa rentoilla ja talveksi ulkokengiks matalat saapikkaat.

Ulkotakkina trenssi tai villakangastakki.

Musta on ihan hyvä väri ja siihen voi yhdistää sit mitä tahansa ja jos haluaa jotain väriä tuoda mutta ei osaa värikkäitä ostella niin joku huivi tai koru vaikka minkä värisenä tahansa.

Vierailija
11/25 |
08.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse käytän melkein pelkästään mekkoja mukavuuden ja tyylikkyyden takia. Mekko päällä näyttää siltä, että asu on harkittu, vaikka se on helpoin mahdollinen asu, kun ei tarvitse miettiä, miten asukokonaisuuden eri osat sopivat yhteen.

Vierailija
12/25 |
08.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Istuva kynähame on kaikilla hyvännäköinen, imarteleva, nuorekas ja asiallinen. Kynähameen kanssa voit pukea melkein minkä tahansa paidan: printitön basic t-paita työnnettynä hameen sisään, tukka nutturalle ja kiva kaulakoru niin se on jo tosi jees toimistolookki. Hameen kanssa käy mainiosti myös istuvat kauluspaidat, monenlaiset puserot jotka voivat myös olla löyhästi istuvia, mutta jotka työnnetään hameen sisään. Vöillä on helppo koristaa. Pari hyvää bleiseriä kaappiin. Siistit farkut (ei glitteriä, voimakkaita haalistuksia, vetoketjuja tai muuta teinimäistä räpellystä). 

Osta ennemmin hyvä ja hintavampi vaate harvoin kuin monia halpoja. H&M/zara/lindex yms katjuputiikit voit unohtaa muun kuin sukkien, perus t-paitojen, farkkujen yms. osalta. Kuukaudessa käyttökelvottomaksi lösähtävä ja nuhjuuntuva bleiseri tai hame jolla jahdataan toimistolookkia on kammottavin näky sitten kouvolatukan ja leggingsit+hame-yhdistelmän.  

Vierailija
13/25 |
08.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kanssa toimisto, jossa käy välillä vieraita ja isoja pomoja, mutta muuten asiakkaita ei lainkaan ja pukukoodi on vapaa. Pukeutumista näkyy laidasta laitaan, päälliköt ja sellaiset joilla on tapaamisia pukeutuu melkein aina pukuun tai naiset vähän vapaammin mutta hyvin siististi, kun taas sitten nuoret naiset saattaa olla suunnilleen verkkareissa ja joogahousuissa ja huppareissa tai sitten jossain minihameissa, revityissä farkuissa ja tissitopeissa. Itse en oikein arvosta tuota verkkaripukeutumista töissä, mun mielestä siisti pukeutuminen osoittaa että arvostaa työtä ja työkavereita. 

Perus farkut ja neule -linja on ihan ok.

Ite suosin sellaista siistiä smart casual linjaa. Tänään tosin on tarkoitus lähteä suoraan töistä rennompaan menoon niin päällä on ihan vaan perus mustat pillifarkut ja yksivärinen collegepusero, mutta töissä vaihdoin korolliset avokkaat jalkaan tuomaan pientä ryhtiä ja vähän näyttävyyttä asuun, koruina on simppelit helmikorut korvissa ja ranteessa. 

Vierailija
14/25 |
08.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä suosittelen sua varaamaan ajan pukeutumisneuvojalle/stailistille. Ne on yleensä ilmaisia, toki olettavat että ostat sitten jotain heidän suosittelemaansa. Esim. Sokoksella, Your Facella ym. liikkeillä on tällainen palvelu. Yleensä ennen tapaamiseen menoa täytetään lomakkeet, josta selviää sinun tarpeesi, mistä pidät, mistä et. Pukeutumisneuvojalta saat opastusta siihen, mikä sinun vartalotyypillesi ja värillesi (iho, hiukset jne) sopii. Saat oikeasti hyviä neuvoja, joiden perusteella voit sitten täydentää vaatekaappiasi pikkuhiljaa itsekseenkin. 

Vaikka rahaa on vähän käytettävissä, suosittelen silti, että satsaat mielummin muutaman hyvänlaatuiseen ja sinulle istuvaan vaatteeseen, kuin että haalit jostain halpiskaupasta kasan vaatteita, jotka eivät istu, saati pysy siistinä pitkään. Ehkä ensimmäiset hankinnat voisivat olla tummansiniset/mustat siistit farkut (ellei sinulla jo ole), siisti yksivärinen neuletakki, pari toppia/puseroa neuletakin alle, mekko jonka päälle voit viileämmällä kelillä pukea neuletakinkin sekä siistit nahkaballerinat. Jos tykkäät käyttää huiveja, pari sinun väreihisi sopivaa huivia, joilla saat vaihtelua asuihin. 

Ja mitä bleisereihin tulee, niin minäkin ajattelin etten osaa olla ne päällä töissä, ovat liian jäykkiä. Kävin Your Facen pukeutumisneuvojalla ja ostin rennon, mutta siistin bleiserin. Ei ole tyypillistä pukukangasta, vaan tosiaan sellainen rennompi mutta silti siisti. Vaihtelua neuletakkeihin! 

Yksinkertainen, musta kynähame on myös monikäyttöinen. Itse ostin joskus alerekistä Filippa K:n paksua trikoota olevan kynähameen, ja monikäyttöisempää ja päällä mukavampaa vaatetta en tiedä! Olen käyttänyt sitä niin rantalomilla kuin toimistossakin virallisemmissa tilaisuuksissa. 

Tsemppiä, kyllä sinä löydät oman tyylisi! Pyydä ensialkuun neuvoa ammattilaisilta =)

Vierailija
15/25 |
08.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostaisin:

mustat ihan perus matalat ballerinat, joissa ei ole mitään bling bling-härpäkkeitä

mustat kapeat farkut, joissa ei ole mitään härpäkkeitä

pari valkoista silkkistä tai satiinista laskeutuvaa ja hyvin istuvaa paitaa ja yhden mustan

mustan ja harmaan trikoisen mekon

vähän koruja ja aina siistit, himmeät ohuen sukat tai sukkahousut

meikiksi:

huulirasva, ripsiväri ja CC-voide

hiukset:

pääosin isolla nutturalla keskellä päätä

Vierailija
16/25 |
08.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Balleriinat - kaikkein kamalimmat jalkineet mitä voi olla.

Farkkujen kanssa työssä korkkarit maltillisella, mutta selvällä korolla ovat huomattavasti parempi vaihtoehto, varsinkin meille suomalaisille, joilla ei useimmiten ole pitkiä jalkoja, vaan lisäksi pitkä selkä.

Ap, olet nuori, voit siis pukeutua nuorekkaammin kuin tätimäisesti. Farkut ovat jees, yhdistä niihin asiallisia yläosia. Jos bleiseri ei tunnut omalta, hanki joku rennompi jakku.

JA tosiaan varaa aika pukeutumisneuvojalle, niin säästät jatkossa myös rahaa.

Vierailija
17/25 |
08.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joku siisti neule vois käydä myös! Ja kauluspaitoja on monen monen värisiä, ei tarvitse olla vaaleansininen! Mulla vain itsellä sattuu olemaan sininen :D

Vierailija
18/25 |
08.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Farkkujen kanssa työssä korkkarit maltillisella, mutta selvällä korolla ovat huomattavasti parempi vaihtoehto, varsinkin meille suomalaisille, joilla ei useimmiten ole pitkiä jalkoja, vaan lisäksi pitkä selkä.

Minusta taasen työkengissä ei kannata lainkaan miettiä jalkojen tai selän pituuksia, vaan yksinkertaisesti, mitkä kengät ovat hyväksi jaloille, polville ja ryhdille. Niissä täytyy kuitenkin olla ne kahdeksan tuntia päivässä, viitenä päivänä viikossa. Minusta sekä ballerinat että selvän koron korkkarit ovat huonoja, kun toisessa ei ole korkoa lainkaan ja toisessa taas on sitä liikaakin. Matalakantaiset kengät ovat parhaat. Itse olen käyttänyt terveyssandaalien tapaisia kenkiä vuosikaudet, koska niissä jalan on mukava olla ja varpaatkin pääsevät tuulettumaan samalla.

Vierailija
19/25 |
08.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekään en ole bleiserityyppi, vaikka täti olenkin :) ja vastaavassa työpaikassa. Ehdotan jotain siistiä neuletakkia minäkin. Se on siitä hyvä, että sen alle voi laittaa vähän mitä vain, ja aina näyttää siistiltä. Käytän myös usein mekkoja tai oikeastaan mekkoa, sillä useimmiten käytän aina sitä samaa. Koen sen niin helpoksi, ei tarvitse miettiä, mikä sopii yhteen ja mikä ei, kun mekko on kerralla koko asu.

Vierailija
20/25 |
08.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta taasen työkengissä ei kannata lainkaan miettiä jalkojen tai selän pituuksia, vaan yksinkertaisesti, mitkä kengät ovat hyväksi jaloille, polville ja ryhdille. Niissä täytyy kuitenkin olla ne kahdeksan tuntia päivässä, viitenä päivänä viikossa. Minusta sekä ballerinat että selvän koron korkkarit ovat huonoja, kun toisessa ei ole korkoa lainkaan ja toisessa taas on sitä liikaakin. Matalakantaiset kengät ovat parhaat. Itse olen käyttänyt terveyssandaalien tapaisia kenkiä vuosikaudet, koska niissä jalan on mukava olla ja varpaatkin pääsevät tuulettumaan samalla.

Terveyssandaalit eivät ole toimistopukeutumista ja toimistotyö on useimmiten istumatyötä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä yhdeksän