Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voisitteko auttaa minua tyyliasioissa :(

Vierailija
08.08.2016 |

Olen vähän hukassa oleva 22-vuotias nainen. En tiedä miten pukeutuisin. Olen aloittanut työt toimistossa, jossa on epämääräinen pukukoodi. Rahaa ei ole paljon.

Haluaisin kovasti näyttää tyylikkäältä ja raikkaalta mutta tuntuu, että kaikki mitä laitan päälle saa minut näyttämään teiniltä tai tätimäiseltä eikä mikään ei istu. Pukeudun aina mustaan, koska en osaa muutakaan. Lopputulos on synkkä ja kalpea. Minulla on pitkä musta tukka, olen normaalipainoinen. Vartalossani ei ole mitään varsinaisia ongelmakohtia mutta ei muotojakaan. En osaa etsiä tyylijuttuja, koska huomaan tykkääväni sellaisista "tyyleistä" joissa kuvan malli näyttää hoikalta ja iloiselta, en tiedä muodista mitään.

Osaisiko joku antaa hyviä vinkkejä?

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
08.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun "luottoasu" toimistossa on hyvin istuvat farkut (mustat tai tummansiniset), joku perustoppi ja bleiseri/siisti neule ja esim ballerinat :) toimii aina kun en keksi mitään päällelaitettavaa! Tota voi muuttaa vaihtelemalla toppeja, bleisereitä ja housuja. Ja miksei joku pitkä hamekin kävisi. Mä laitan myös usein mustat farkut ja vaaleensinisen kauluspaidan :) käy kattoon vaikka pinterestistä asuinspiraatiota!

en tiedä onko vika minussa vai vaatteissa mutta bleiserissä tunnen aina oloni todella epämukavaksi, jotenkin ahdistuneeksi. Vaaleansinistä en ole koskaan käyttänyt mutta voisin ihan hyvin sovittaa :) -ap

Bleisereitäkin on monen tyyppisiä. Toiset ovat rennompia ja toiset taas sellaisia jäykän virallisia. itse ostin ekan bleiserini h&m:stä, joten se ei varmastikaan ollut sellainen takki, mitä voisi pitää kuningattaren vastaanotolla :)

Ei tietenkään pidä pitää sellaisia vaatteita, missä tuntee olonsa epämukavaksi, mutta joskus pienellä harjoittelulla asiat alkavatkin sujumaan. Olisiko neulottu bleiseri tai miksei ihan neuletakki ok?

Neulebleiseri voisi olla parempi vaihtoehto :) -ap

Vierailija
22/25 |
08.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pukeudu raikkaasti! Älä edes mieti mitään tätityyliä vaan sen takia että olet toimistossa töissä! Itse käyttäisin vartalonmyötäisiä pitkähihaisia bodeja yhdistettynä normaali/korkeavyötäröisiin housuihin, ja neuleita, rennon mallisia lyhyitä paitoja, kaikkea mikä nyt nuorelle (ja miksei vähän vanhemmallekin jos kroppa sen sallii) sopii! 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
08.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Balleriinat - kaikkein kamalimmat jalkineet mitä voi olla.

Farkkujen kanssa työssä korkkarit maltillisella, mutta selvällä korolla ovat huomattavasti parempi vaihtoehto, varsinkin meille suomalaisille, joilla ei useimmiten ole pitkiä jalkoja, vaan lisäksi pitkä selkä.

Minusta taasen työkengissä ei kannata lainkaan miettiä jalkojen tai selän pituuksia, vaan yksinkertaisesti, mitkä kengät ovat hyväksi jaloille, polville ja ryhdille. Niissä täytyy kuitenkin olla ne kahdeksan tuntia päivässä, viitenä päivänä viikossa. Minusta sekä ballerinat että selvän koron korkkarit ovat huonoja, kun toisessa ei ole korkoa lainkaan ja toisessa taas on sitä liikaakin. Matalakantaiset kengät ovat parhaat. Itse olen käyttänyt terveyssandaalien tapaisia kenkiä vuosikaudet, koska niissä jalan on mukava olla ja varpaatkin pääsevät tuulettumaan samalla.

Terveyssandaalit eivät ole toimistopukeutumista ja toimistotyö on useimmiten istumatyötä.

Sanoinkin että terveyssandaalien tapaisia kenkiä, en terveyssandaaleja. On niitä siistin näköisiä, mutta silti mukavia sandaaleja olemassa. Ja vaikka toimistossa istuskelisikin päivät pitkät, niin kyllä se jalkoihin vaikuttaa, jos ne ovat tuntikausia puserrettuina tiettyyn muotoon ja asentoon.

Vierailija
24/25 |
08.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostaisin:

mustat ihan perus matalat ballerinat, joissa ei ole mitään bling bling-härpäkkeitä

mustat kapeat farkut, joissa ei ole mitään härpäkkeitä

pari valkoista silkkistä tai satiinista laskeutuvaa ja hyvin istuvaa paitaa ja yhden mustan

mustan ja harmaan trikoisen mekon

vähän koruja ja aina siistit, himmeät ohuen sukat tai sukkahousut

meikiksi:

huulirasva, ripsiväri ja CC-voide

hiukset:

pääosin isolla nutturalla keskellä päätä

Anteeksi vaan mutta tuollaista "meikkiä" käyttävät lähinnä lestadiolaiset. Ehkä jotkut huippumallit voivat näyttää hyvältä noin vähällä meikillä. Tuo nutturajuttukin meni jo 10 vuotta sitten.

Meikiksi suosittelen kunnolla valokynää ja t-alueelle täsmälleen oikean sävyistä meikkivoidetta. Niillä tehdään pirteän ja luonnollisen näköinen pohja. Siihen lisäksi ryhdikkäät kulmakarvat, hillityt rajaukset ja kunnolla ripsiväriä niin hyvältä näyttää. Ja tukka täytyy leikata ryhdikkääseen pituuteen niin että se näyttää skarpilta ja terveeltä ihan ilman mitään kampausviritelmiäkin. :)

Vierailija
25/25 |
08.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mekkoa en ole ajatellutkaan, alan etsiä sopivaa talveksi. Kiva idea, kiitos. Jotenkin olen iin fiksautunut sellaiseen ajatukseen että toimistossa pitäisi pukeutua "sihteeriasuun" eli hame+paita+bleiseri+sukkahousut+korkkarit+kauheasti asusteita, ja sellainen tuntuu ihan vieraalta minulle. -ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan seitsemän