Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Noblessa keittiö, onko kenelläkään?

Vierailija
08.08.2016 |

Kuulisin mielelläni kokemuksia. Muistakin keittiöistä voi kertoa hintaa, asensitko itse vai ostitko asennettuna. Mitä asentaminen maksoi? Meillä on keittiöremontti nyt ajankohtainen ja mietimme eri vaihtoehtoja. Edullisesti haluaisimme siitä selvitä, mutta katsotaan nyt.

Kommentit (46)

Vierailija
21/46 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä osta Noblessaa aikanakaan Sete Oy:stä, äläkä osta Noblessan  Progress-koneita. Asentaja naarmutti liesituulettimen ja reklamaatioon myyjä vastasi asenteella, ettei heidän asentajat koskaan tee virheitä. Lisäksi myyjä hinnoitteli asennuksen urakkana ja laittoi siihen tuplamäärän tunteja 40h ja itse asennus kesti 20h max. Huijarifirama tuo Sete. Lisäksi ne koneet pitää hirvittävää ääntä että kuulo meinaa lähteä. Jotain halpapaskaa vaikka myyjä selitti että ne tulevat samasta tehtaasta kuin jotkut paremmat merkit. Myyjä ei myöskään osannut suunnitella keittiötä, joten itse suunniteltiin ja hän sitten teki tilauksen, jossa viemärin kohta oli mittauksista huolimatta suunniteltu keskelle kalusteiden väliseinää.

Vierailija
22/46 |
08.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sete Oy:n asentajat eivät osaa työtään. Naarmuttivat liesituulettimen, eivätkä myöntäneet sitä, lisäksi pakastin oli asennettu huonosti, jolloin siitä aiheutui resonoivaa ääntä. Tämän totesi AEG-kylmäasentaja, joka kävi etsimässä laitteesta vikaa. Asian tutkiminen maksoin 140€. Sete olisi voinut itsekin käydä saman asian toteamassa ja mahd. korjaamassa, mutta kieltäytyivät tietenkin. Lupasivat myös paikata liesituulettimen naarmutuksen, mutta kas asia tietenkin unohtui. Kaapistossa on myös saksalaisia kummallisuuksia, joten en voi suositella Noblessaa enkä Sete Oy:tä. Älkää osatako Sete Oy:ltä asennusta, joka hinnoitella vähintään tuplahintaiseksi, ja sama tuon halpahallikalustuksen kanssa, jonka mukana myydään todella huonoja Progress-koneita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/46 |
10.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

EN SUOSITTELE !

Kaunis keittö mutta toimituksessa  ja reklamoinnissa pahoja puutteita.  Heillä on huono asenne, että asiakas on väärässä.  Reklamointiin vastataan huonosti ja uudet toimitukset tapahtuivat hitaasti.  Tämän lisäksi jouduimme itse leikkauttamaan puusepällä  ovimateriaalista tehdyn välipalan oikean kokoiseksi. Noblessa toimitti vain perusmittaisen kaapinoven, eikä edes ilmoittanut etteivät leikkaa tätä piirustusten mukaan.  

Keittiömme oli valmis ja kaikki osat olivat lopullisesti saatu vasta noin  11kk kuluttua ensimmäisestä  (aluperäisestä) toimituksesta. Vieläkään ei Noblesse ole edes pahoitelut myöhastymisiä !!!

En voi suositella Noblessa keittiötä!!!

Vierailija
24/46 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyytymätön Noblessa-keittiön ostaja kirjoitti:

Sete Oy:n asentajat eivät osaa työtään. Naarmuttivat liesituulettimen, eivätkä myöntäneet sitä, lisäksi pakastin oli asennettu huonosti, jolloin siitä aiheutui resonoivaa ääntä. Tämän totesi AEG-kylmäasentaja, joka kävi etsimässä laitteesta vikaa. Asian tutkiminen maksoin 140€. Sete olisi voinut itsekin käydä saman asian toteamassa ja mahd. korjaamassa, mutta kieltäytyivät tietenkin. Lupasivat myös paikata liesituulettimen naarmutuksen, mutta kas asia tietenkin unohtui. Kaapistossa on myös saksalaisia kummallisuuksia, joten en voi suositella Noblessaa enkä Sete Oy:tä. Älkää osatako Sete Oy:ltä asennusta, joka hinnoitella vähintään tuplahintaiseksi, ja sama tuon halpahallikalustuksen kanssa, jonka mukana myydään todella huonoja Progress-koneita.

Minkälaisia nämä saksalaiset kummallisuudet ovat?

Vierailija
25/46 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sete oy:n asentaja teki todella hyvää jälkeä. Parhaat putkityöt mitä ikinä tehty. Toki verrokkipohja ei ole kovin suuri. Reklaamation hoito oli ihan ok, Saksasta odoteltiin yhtä osaa jonkin aikaa, mutta kokonaisuutena olen tyytyväinen. Toki heillä useita asentajia, joten tasossa voi olla paljonkin eroa. Myyjiäkin useita, joten siinäkin voi olla eroja. Omat kokemukset yhdestä myyjästä ja yhdestä asentajasta.

Vierailija
26/46 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on Noblessa-keittiö Tampereelta Keittiökauppa Kylväjästä. Suosittelen!! Laadukas, puinen keittiö. Oli joustavaa palvelua, mekin säädettiin ja keittiösuunnitelmaa jouduttiin muokkaamaan lennosta, ei haitannut myyjää. Asennettiin itse, oli helppo. Yhden kaapinoven reiät olivat vialliset, kahva ei sopinut niihin, heti tilasivat (toinen myyjä) uuden kaapinoven ja koko homma sujui moitteetta.

Progress-kodinkoneet ovat toimineet hyvin, nehän on samalta tehtaalta, kuin AEG ja Electrolux, mutta tuntemattomampi merkki ja sen myötä halvempi.

Vierailija
27/46 |
26.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielellään kuulisin lisää kokemuksia Noblessasta. Ja te, jotka olette pyytäneet tarjouksia useista eri paikoista, mihin sijoittuu hintatasoltaan Noblessa?

Vierailija
28/46 |
26.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielellään kuulisin lisää kokemuksia Noblessasta. Ja te, jotka olette pyytäneet tarjouksia useista eri paikoista, mihin sijoittuu hintatasoltaan Noblessa?

Samaa hintatasoa oli ainakin keittiömaailma.

Vierailija
29/46 |
31.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Levyjen päistä kuoriutuu pinnoitteet, eikä myyjä hoida reklamaatiota.

Vierailija
30/46 |
09.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille hankittiin Noblessan keittiö 2015 Riihimäen myymälästä, palvelu hyvää ja joustavaa. Keittiö toimitettiin sovittuun aikaan ja asensimme keittiön itse, kaikki toimi loistavasti ja olemme keittiöön edelleen tosi tyytyväisiä. Nyt olisi aikomus vaihtaa kodinhoitohuone kalusteet remontin myötä ja eiköhän nekin hommata Noblessalta.

Vierailija
31/46 |
09.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voin suositella Ikeaa! Asentaja oli äärimmäisen ammattitaitoinen (Ikean yhteistyökumppani) ja asensi keittiön hienosti hankalista olosuhteista (1920-luvun talo) huolimatta. Olemme nyt asuneet asunnossa kohta 3 vuotta ja keittiö on edelleen aivan samannäköinen kuin ostettaessa, ei minkäänlaista kulumaa. Ikea myöntää myös 25 vuoden takuun, joten huoleton ostos. Kaikenlisäksi asennus tapahtui oston jälkeen nopeasti ja oli samantien valmis! Toista on tuttavallani, jolle Kvik-keittiö (tanskalaisten "Ikea") on tuottanut päänvaivaa, kun asentajat ovat epäammattimaisia ja vieläpä myöhässä...

Ikean kaapeista taitaa puuttua tiskikaapit joissa kuivata astioita?

Vierailija
32/46 |
09.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille ei tullut Noblessaa. Se, mitä myyjä mainosti ja piti myyntivalttina, eli valmiit moduulit, oli meillä juuri se syy miksi ei ostettu sieltä keittiötä. Vaikka meillä on uudiskohde, Noblessakeittiö ei silti taipunut meidän toiveisiin. Eikä sieltä saanut sellaista kaappia mitä halusin.

Meillä on keittiö Keittiömaailmasta. Suunnitelin itse, myyjä vain piirsi puhtaaksi ja korjasi muutaman kohdan jota itse en osannut ajatella.

Hinta oli n. 16k joka sisälsi kodinkoneet (joista jääkaappi, pakastin ja apk täysin integroitu), tasoon integroidun liesituulettimen, saarekkeen puutason ja toisen tason Dektonin, Tapwellin messinkisen hanan ja altakiinnitetyn komposiittialtaan.

Asennettiin itse. Ei ollut muuten hankalaa, mutta integroiduissa kodinkoneissa meni aikaa näprätessä. Allas oli valmiiksi kiinni tasossa, sitä ei olisi osattu itse laittaa.

Vierailija
33/46 |
09.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmas vuosi Noblessan keittiön kanssa. Suunnitteluvaiheessa kysyin neljästä firmasta suunnitelmaa ja hintoja. Noblessan edustaja teki kirkkaasti parasta työtä. Kuunteli ja ehdotteli ratkaisuja. Muilla oli enemmän linjalla, että peruspalikat samoille paikoille kuin ennen oli ja sopii jos on sopiakseen. Noblessa ei ollut missään nimessä halvin, mutta oli hyvä. Hintoihin toki pystyi jonkin verran itse vaikuttamaan materiaalivalinnoilla.

Asennuksen osalta olen tosi tyytyväinen, vaikka oli Seten tekemä. Aikataulu meni juuri kuten piti työreissuni aikana ja putkien osalta parasta työtä, mitä minulla yksikään putkari tehnyt. 

Vierailija
34/46 |
09.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erittäin hyviä kokemuksia Noblessasta (Jyväskylä) ns. avaimet käteen asennuksen kanssa. Esim. Jyväskylään ei ollut saatavilla Ikean asentajia, joten se kannattaa selvittää oma paikkakunnan tilanne. Ja myös kannattaa katsoa tarkasti palautteet yms. koska kaikki riippuu ihan keittiöfirman henkilökunnasta. Sama firma voi olla huippu jossain ja huono jossain paikkakunnalla.

Keittiökaapit + kodinkoneet kaikki + asennus + vanhan purku + seinien maalausta/laatiamateriaalin asennu + parin lisäsähköpistokkeen asennus + putkityöt + asbestitutkimus + valvoja maksoivat kaikkineen n. 16 000 e. Pienehkö keittiö, mutta uusittiin siis lattiasta kattoon ihan kaikki. Ja kaikki meni ihan nappiin, itse ei tarvinnut tehdä muuta kuin suojata kalusteet remontin ajaksi ja remontti oli napilleen aikataulussa. Suunnittelja oli loistava, hyviä idoita tuli häneltä. 

Vierailija
35/46 |
09.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime kesänä asennettu Noblessa-keittiö. Keittiö ei ole omani, mutta käytän sitä kuukausittain. Minussa on enemmän ja vähemmän pilku..... vikaa. Ja ammattikin liittyy asiaan. Toimitus ja asennus tapahtuivat sovitusti. Asennus oli urakkahinnalla, arvioitu/käytetty  aika oli pitkä, mutta alkoi sovitulla kellon lyömällä ja tapahtui viikon kuluessa. Asentaja oli käyttänyt tunteja säätäessään kahdessa kerroksessa olevien yläkaappien ovia, mutta kyllä niissä silmä lepääkin. Jos jokin vika täytyy löytää, niin välitilan laatoissa(kookkaat) on yläreunassa millin heitto. 

Vierailija
36/46 |
10.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole kehumista Turussakaan. Reklamaation hoito ei etene mihinkään.

Vierailija
37/46 |
23.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En suosittele Noblessaa. Piti olla laatukeittiö mainoksen perusteella, mutta roskaa meille asennettiin. Eivät ota vastuuta laadusta ym. Kuulemma ihan normaalia.

Vierailija
38/46 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille tuli keittiö Noblessalta 2015 hankinta tapahtui Riihimäen myymälästä.

Palvelu oli hyvää ja asiallista, meitä kuunneltiin. Olimme itse suunnitelleet keittiön ja sitä hiottiin myyjän kanssa täydelliseksi.

Kaapistot saapui ajallaan ja asensimme ne itse, yhdessä kaapissa pieni kuljetus vaurio ja kun teimme reklamaation niin uusi kaappi oli koti ovella viikon päästä. Seitsemän vuoden jälkeenkin olemme tosi tyytyväisiä keittiöömme ja nyt olisi aikomus otta samasta paikkaa myös kodinhoitohuoneen kalusteet.

Vierailija
39/46 |
18.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kahdessa asunnossa Noblessan keittiö. Vähän erilaista kuin ainakin näissä pienissä kotimaisissa valmistajissa, varsinkin jos haluaa muuta kuin valkoista "sopii sitten seuraavallakin asujalle". En tiedä mlloin ja kuka nämä asunnot ostaa meiltä joten hankala tietää mitä seuraava haluaa. Ensimmäisen keittiön asensi Noblessa ja hyvin, toisen asensin itse. Ei mitään ihmeellistä asennuksessa, yksi nurkka on meillä erikoinen mutta siihen oli suunniteltu hyvä ratkaisu, tosin piirustusta sai tutkia hyvän tovin mutta ensimmäistä kertaa kun tuon tein niin ei ihme. Mustat kodinkoneet ovat osin eri merkkiä mutta tuo ei nyt haittaa kun meille tuli vielä side-by-side joita ei löydy ihan joka merkiltä. 

Vierailija
40/46 |
16.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä Noblessan mitat taipuivat parhaiten tarpeisiimme, ja tykättiin materiaalivaihtoehdoista, mutta suunnittelussa ja asennuksessa tapahtui paljon virheitä. Oli esim laitettu erilaiset yläkaapit (kalliimmat) ja eri mallinen liesituuletin, kuin mitä oltiin keskusteltu. Asennuspiirustuksiin oli laitettu väärät mitat (eri mitat kuin meidän saamissa kuvissa) ja huonot selitteet, joten asentaja laittoi yläkaapit aluksi ihan liian korkealle ja tuli muitakin asennusvirheitä. Myös sähköissä oli ongelmaa parin pistorasian kanssa ja liesituuletin oli kytketty väärin, niin että oli koko ajan täysillä. Pari väärän kokoista ja risaa osaa joudutaan myös vaihtamaan. Onneksi heti korjattavissa olevat virheet tultiin kiltisti ja aika nopeasti korjaamaan, mutta noiden uusien osien odottelussa on mennyt tosi pitkään. Ainakin neljä kertaa piti myös kysyä hyvitystä kattilakaapin LeMans-mekanismista, joka ei sopinutkaan mitoiltaan kyseiseen kaappiin, ei mahdu toimimaan ilman että tönii kaapin takaseinää. Kodinkoneista olen tykännyt, otettiin hella, uuni ja mikro Progress-merkiltä. Kaapeissa on mielestäni huonoa se, että hyllylevyille on aika vähän reikiä, niin lisähyllyjen laitto on vaikeampaa. Vain kolme hyllyä on vakiona per kaappi. Putkitöissä ei ollut ongelmia ja ollaan loppujen lopuksi ihan tyytyväisiä keittiöön, mutta sen verran monta pientä juttua on vaatinut korjausta, vääntöä ja selvittelyä, että en lähtisi Noblessaa suosittelemaan. Tuntuu, että remonttia piti itse valvoa todella tarkkaan ja ymmärtää teknisten yksityiskohtien päälle, jotta sai oikeasti sitä, mitä oli pyydetty.