Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten nukahdatte?

Vierailija
08.08.2016 |

Itse kärsin univaikeuksista ja nukahtaminen on minulle toisinaan vaikeaa vaikka olisin kuinka väsynyt. Helpoiten nukahdan siten, että alan päässäni kuvitella jotain tarinaa jossa olen joku hahmo. Ideoita näihin tarinoihin ammennan kirjoista, tv-sarjoista, omasta päästäni jne. Tarina soljuu itsekseen ja jossain vaiheessa sitten nukahdan. Nyt ongelmana on se, että en keksi mitään tällaista tarinaa, jonka parissa nukahtaa. Kiinnostaisi kuulla millaisia nukahtamistekniikoita muilla on, josko niistä saisi ideoita itsellekin :)

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
08.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen keksinyt radio puheen kuuntelun. Yle Areenasta etsin mielenkiintoisen puheohjelman, nyt kesällä on ollut esimerkiksi kiinnostavia ohjelmia keskiajasta.  Nukahdan väkisin jossain vaiheessa ohjelmaa. Valitsen aina ohjelman, joka kestää tunnin tai ainakin kolme varttia. 

Mielenkiintoinen ohjelma ikäänkuin etäännyttää ajatukset itsestäni, omat murheet ja huolet eivät pääse pintaan. 

Rentoutumisäänitteet (esim. juutuubista) eivät minulle sovi. Niissä keskitytään liikaa omaan itseen. Niissä minua alkaa ahdistaa, en pysty rentoutumaan ja olo on päinvastoin levoton. 

Pelkään tosin, että olen jäänyt tästä riippuvaiseksi. 

Vierailija
2/9 |
08.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luen kirjaa kunnes nukahdan. Yleensä alle vartissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
08.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poltan 7-8 paperossia ja toiseksi viimeisen alkaessa heitän mömmön naamaan (Imovane 7,5 mg). Joskus, jos unirytmiä täytyy vähän "kiristää", tarvitaan pohjustukseksi myös Opamox tai sen rinnakkainen Oxamin n. tuntia ennen Imoa.

Vierailija
4/9 |
08.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vahva melatoniini + Xanor (+ kuuntelen myös radiota)

Vierailija
5/9 |
08.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vinkeistä! Lääkkeisiin en haluaisi turvautua koska nukahtaminen kuitenkin onnistuu minulta ilmankin. Erityisesti tuo puheohjelman kuuntelu kuulostaa mielenkiintoiselta ja sitä voisinkin kokeilla.

Kirjan lukemisessa mietin nukahtamisasentoa: luetko nro 2 selälläsi maaten vai kuinka? Heräätkö jossain vaiheessa laittamaan kirjan pois ja jatkat sitten unia?

- ap

Vierailija
6/9 |
08.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

huone viileeksi ja nuku alasti

Vierailija
7/9 |
08.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alan ajatella jotakin listoja, vaikka K-kirjaimella alkavista eläimistä,  tai kuninkaallisten sukulaisuussuhteita, jolloin ajatukset keskittyvät johonkin harmittomaan aiheeseen ja nukahdan.

Vierailija
8/9 |
08.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samoin, keksin tarinoita. Ap, ovatko rentoutusharjoitukset tuttuja? Kokeile niitä ennen nukahtamista. Yksi tapa on se, että makaa selällään kädet rennosti sivuilla ja jalat vähän harallaan. Sitten jännittää yhden ruumiinosan kerrallaan sisäänhengityksen aikana ja sen jälkeen rentouttaa sen pitkän uloshengityksen aikana. Se, miten yksityiskohtaisesti ruumiinosat käy läpi, on oma valinta! Toinen tapa on se, ettei jännitä, vaan ainoastaan samassa rennossa asennossa ohjaa mielessään uloshengityksen yhteen kohtaan kerrallaan ja näin käy läpi kaikki ruumiinosat jaloista päähän. 

Vierailija
9/9 |
08.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katson usein jotain ohjelmaa makuultaan telkkarista ja nukahdan kesken kaiken.