Ei jumalauta, mies on muuttanu mieltään lapsiasioista
ja haluaakin vain YHEN lapsen!!!! Oon ihan pyörtyä, lievästi shokissa. Pitkän aikaan jo yhessä oltu, ja heitin vaan kysymyksen ilmaan, vaikka ei olekaan juuri nyt ajankohtaista, niin ei hitto... Oon ihan varma että suhteen alussa oon kysyny häneltä myös saman kysymyksen ja muistelen sen vastanneeni omaani, joka on enemmän kuin vaan yksi... Nyt mä oon ihan sekasin, olo on ku ruumiista irtaantuneelta, ku mies sano et onkin aina halunnut vain yhden ja ettei halua enempää, ehkä jotain eläimiä vielä kuitenkin. Miten, missä ja millon mitä hä mä teen nyt, en mä tahdo vain yhtä. En toki tietenkään ikinä voi olla varma että koskaan tulisi yhtäkään, eihän sitä koskaan tiedä, mutta silti.. Onko kukaan muu joutunut tällaseen tilanteeseen, ja miten ratkaisitte? Onko tämä ero :( kaikki muu on ihan täydellistä, mut tää tuli puun takaa :(
Kommentit (60)
No miksi ihmeessä itse haluat enemmän kuin yhden? Sen yhden kanssa sentään jäisi enemmän aikaa muille jutuille!
t. Yhden äiti
Jospa ensin vaan aloittaisitte siitä yhdestä ja sitten katsoisitte molemmat tilannetta uudestaan.
Minä halusin kaksi tai kolme. Mies vain yhden. Minulle oli itsestäänselvää, etten alkaisi lapsiluvun takia eroamaan. Suostuin yhteen, vaikka tavallaan olisin halunnut enemmän. No, nyt meillä on tämä yksi enkä minäkään halua enempää. Tämäkin on ollut välillä melkoista sirkusta. Monilapsisia perheitä katsoessa on kuitenkin huomannut, miten paljon pahempaa sirkusta se voisi olla. Äidiksi tulee yhdenkin kanssa. Elämä on ihanaa näin, vaikka kuvittelin haluavani jotain muuta.
Tiedän sun tunteen! Meillä ihan sama tilanne. Mies vetoaa siihen, ettei jaksa toista lasta. Mitäpä siihen sanomaan. Olen pehmitellyt aikani, siirtänyt ratkaisujen tekoa myöhempään. Nyt alkaa olla viimeiset hetket lähteä, jos aion edes haaveilla vielä lapsesta/lapsista. On ollut tosi paljon kipuilua sen suhteen, että mies yksipuolisesti päätti näin, tämä ei ollut yhteinen (edes yhdessä keskusteltu) päätös. Minun on kuitenkin elettävä niin, että olen päätösteni takana. Muuten olen kymmenen vuoden päästä katkera ämmä, joka syyttää miestään tästä menetetystä mahdollisuudesta.
Päätin, että katson vuoden loppuun saakka. Sitten otan asian vakavasti esille, jos mies ei halua toista lasta, kunnioitan myös hänen päätöstään sillä, että eroamme. :( Meillä siis esikoinen on viisivuotias, asiasta aloin puhumaan kun hän oli kaksi. Nyt olen ollut ihan hiljaa, saatiin niin suuria riitoja asiasta aikaan.
Meillä kävi noin. Vuosia pehmittelin miestä toiseen lapseen mutta se ei tuottanut tulosta. Nyt meillä on sitten vain yksi lapsi ja minä olen niin vanha etten enää lapsia saa.
Onko niitä miehiä enää olemassa jotka eivät halua edes sitä yhtä?
Miehet katsoo yhden kerrallaan.Ehkä parempi olla suunnittelematta niin kovasti.
Musta tuntuu että jokainen pari tekee aina "vaan sen yhden" ja joillekin vaan se sopii tosi hyvin ja huomataan että voisi näitä olla useampikin.Me tehtiin Tottakai vaan yksi..ja ihanaa oli ja toinenkin..ja kolmas ja neljäs.Mutta mulla on vähä hupsu mies ja aivan ihanat lapset ja helppo vauva-aika.
Sullahan on tilanne jo paljon parempi kuin monella muulla. Haluatte molemmat sentään lapsia eikä niin että sinä haluat ja mies ei, tai toisin päin. Tavallaan ymmärrän kyllä harmisi jos suuri perhe on kovin tärkeäkin sinulle. Sinuna yrittäisin ottaa eri näkökulman koko asiaan.
Itsekin muuten halusin ennen suuren perheen, siis ainakin 3 lasta. Nyt olen yhden 2-vuotiaan tytön äiti enkä tiedä haluanko sittenkään enempää, ainakaan muutamaan vuoteen. Elämä on niin mukavan helppoa näin. Ei kaaosta ja yhden lapsen uhmasta ja kiukuista on helpompi selvitä kuin usean. Mihin vain voi lähteä kun on vain yksi.
Ehkä vielä muutan mieleni mutta niin saatat sinäkin muuttaa ja huomata että kyllähän yksikin lapsi riittää. Tai saattaa miehesikin muuttaa kun aluksi teette ja saatte sen yhden lapsen.
Vierailija kirjoitti:
Onko niitä miehiä enää olemassa jotka eivät halua edes sitä yhtä?
on onneksi :)
Ei jumalauta, maailman tilanne ja luonnonvarat ovat mitä ovat ja jotkut silti vinkuvat kun pitäisi päästä porsimaan onia jälkeläisiään mahdollisimman paljon tänne... valoja päälle nyt siellä pääkopassa!
Vierailija kirjoitti:
No miksi ihmeessä itse haluat enemmän kuin yhden? Sen yhden kanssa sentään jäisi enemmän aikaa muille jutuille!
t. Yhden äiti
No miksi ihmeessä haluat vain yhden. Meillä sisarukset ovat todella tärkeitä toisilleen, ovat parhaat kaverit keskenään.
T. Kahden äiti
Ps. Kaikki olemme erilaisia ja haluamme eri asioita, ihan vinkkinä vain vastaisuuden varalle
Vierailija kirjoitti:
Ei jumalauta, maailman tilanne ja luonnonvarat ovat mitä ovat ja jotkut silti vinkuvat kun pitäisi päästä porsimaan onia jälkeläisiään mahdollisimman paljon tänne... valoja päälle nyt siellä pääkopassa!
Voit toki aloittaa väkiluvun harventamisen itsestäsi.
Tee nyt se yks tänä miehen kanssa ja jatka sitten jopnkun toisen kanssa siitä.
Miksi tuhlaatte aikaanne moisiin miehiin? Lapset on kuitenkin aina tärkeämpiä kuin joku ukko!!
Sinuna katselisin ympärilleni ja jos löytyy sopiva isäehdokas, niin siitä vaan lisääntymään ja vanha ukko pihalle. Oma on vikansa jos ei ymmärrä pariutumisen tarkoitusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voit toki aloittaa väkiluvun harventamisen itsestäsi.
Onko sun mielestä oikeasti itsemurha sama asia kuin ehkäisy? Kukaan ei ole käskenyt tappamaan lapsia, vaan jättämään ne tekemättä. Oletko lestadiolainen kun et hyväksy ehkäisyä?
Ihmisellä on oikeus muuttaa mieltään, myös miehelläsi. Hän ei ehkä halua montaa lasta sinun kanssasi, entäpä jonkun muun kanssa myöhemmin. Mieti kannattaako jäädä suhteeseen odottelemaan oman "päiväyksen vanhenemista".
Kannattaa muistaa, että miehesi voi sinut jättää tai muuten suhteessa voi tapahtua ihan mitä vain.
Tunnen naisen jolla on nyt jo teini-ikäinen poika. Mies löysi toisen naisen, ero tuli ja tuttuni ei koskaan siis saanut toista lasta kun mies ei aikanaan halunnut. Nyt on siis jo 45 v tms eli ei enää voi lisääntyä vaikka uusi mies onkin. Hänelle jäi ikuinen toisen lapsen ikävä. Miehen "tottelu" asiassa ei auttanut kun tuli jätetyksi silti!
Et voi vaikuttaa kun omiin toimiisi, kannattaa elää siten ettei joudu katkeroitumaan myöhemmin! Itse en tunne yhtäkään miestä joka liputtaisi vain yhden lapsen puolesta, joten on todennäköistä löytää mies joka haluaa 2-3 lasta.
Se riippuu ihan siitä miten paljon haluat enemmän kuin yhden. Jos olet valmis tyytymään yhteen, ja siis oikeasti olemaan tyytyväinen siihen niin jää. Mutta jos oikeasti haluat enemmän niin lähde. Koska näissä lapsiasioissa on se juttu, että vaikka kuvittelee että ok se vähempi, niin yleensä biologia on sen verran vahva että jos se halu useampiin lapsiin kumpuaa sieltä asti niin se aiheuttaa suhteeseen katkeruuden joka pilaa koko suhteen.
Tämän takia ole varma että voit oikeasti sydämesi pohjasta olla tyytyväinen yhteen lapseen jos jäät suhteeseen.
Potki pihalle moinen aikaasi varastanut typerys. Jos ei voi heti suhteen vakavoituessa kertoa, että haluaa vain yhden, on parempi olla tuhlaamatta aikaa valehtelija-petturiin.