Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi miehet eivät osaa pukeutua?

08.08.2016 |

Aina valitetaan naisten pukeutumisesta, mutta kyllä minä esim nyt kesälläkin olen nähnyt paremmin pukeutuvia naisia kuin miehiä.

Miehet harvoin pitää esim kauluspaitaa tai esim tämmöstä asua:

https://lp.hm.com/hmprod?set=source%5B/josh/media/sys_master/localized_…

http://listajne.com/thumbs/005/374.jpg

http://listajne.com/thumbs/005/374.jpg

Aina on päällä joko t-paita tai huppari

Ainakaan Suomessa ei näy tyylikkäitä asuja kuin tosi harvoin.

Kommentit (57)

Vierailija
21/57 |
30.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osaisin mutta ei huvita. Mitä hyötyä siitä edes olisi?

Siinäpä se. Suomen kaltaisessa vapaassa maassa naiset voivat toki vaikuttaa siihen kannattaako miehen pukeutua hyvin ;)

Vierailija
22/57 |
11.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä pukeudun preppy-tyyliin, eli kerrospukeutumista, kauluspaitoja, chinoja, pikeepaitoja, loaferit jne. mutta sitten saan kuulla valituksia siiten että miten pukeudun ''liian hienosti''...

Ei ole liian hienoa pukeutumista. On vain naisen itsetuntoon nähden liian hienoa pukeutumista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/57 |
11.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä nainen kouluttaa miehen pukeutumaan. Tiedän suunnilleen pari miestä, jotka osaavat luontaisesti pukeutua hyvin. Siis oikeasti, eikä jonkun typerän muodin tai pukeutumisneuvojan pohjalta.

Vierailija
24/57 |
11.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lyhythihaiset ruutupaidat, niihin yhteensopimattomat rumat housut tai sortsit, rumat kengät, tylsät kauluspaidat, kuvastosta katsotut yritykset. Voi voi.

Siihen päälle vielä tylsyys ihmisenä, niin siinäpä se. Usein tuo tylsyys kuuluu kuvaan.

Vierailija
25/57 |
11.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä pukeudun preppy-tyyliin, eli kerrospukeutumista, kauluspaitoja, chinoja, pikeepaitoja, loaferit jne. mutta sitten saan kuulla valituksia siiten että miten pukeudun ''liian hienosti''...

Ei ole liian hienoa pukeutumista. On vain naisen itsetuntoon nähden liian hienoa pukeutumista.

Ei ole muuten siitä kiinni. Hyväitsetuntoinen nainen ei viitsi katsoa, kun joku käyttää niin paljon aikaa peilin edessä ja yrittää pönkittää omaa itsetuntoaan vaatteilla. Saattaapa joku tyyli herättää vähän neitimäistäkin mielikuvaa.

Vierailija
26/57 |
11.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epäsiisti on paha, rumat vaatteet on paha, neitimäinen on paha ja hajutonmauton on paha. Pitää olla tarpeeksi miehekäs, mutta ei mikään no joo.

Vierailija
27/57 |
11.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi puolet naisista on ylipainoisia? Huolehdi vaan omista asioistasi äläkä puutu muiden pukeutumiseen.

Vierailija
28/57 |
11.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua häiritsee tuo nykyinen nilkat paljaana -tyyli. Kai olen vain liian vanha ymmärtämään. Onneksi kolmekymppisillä ja vanhemmilla tuota näkee harvoin.

Vierailija
29/57 |
20.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siksi, koska pukeudun siltä mikä tuntuu hyvältä päällä enkä siten mikä tuntuu hyvältä muiden silmissä. Eli reisitaskuhousut, kesäisin t-paita ja vaellussandaalit, talvella pitkähihainen esim tukkimiehen fleece ja Haixin tai Meindlin "mäiskärit". Isojen saksalaisherrojen kohdalla neukkarissa fleecepaita voi vaihtua paremmaksi metsästyshenkiseksi kauluspaidaksi, mutta eipä juuri muuten.

Ja vain siksi, että tuntuu mukavalta päällä ja toimii.

oikein

Vierailija
30/57 |
20.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska miehet ovat sikoja

Vierailija
31/57 |
20.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä se on paikkakuntakohtasta. Täällä miehet pukeutuu tyylikkäästi, naiset taas.. no, tykkäävät kovasti näytellä itseään.

Vierailija
32/57 |
20.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalainen pukeutumiskulttuuri korostaa mukavuutta ja käytännöllisyyttä aika paljon. Lisäksi on vähän sellaista " rumat ne vaatteilla koreilee" - tyyppistä asennetta, ja ajatellaan, että riittää kun on jotain sinnepäin päällä. Ei ole niin tarkkaa eikä haluta käyttää niin kovasti resursseja ulkonäköasioihin. Tää pätee mun mielestä sekä naisiin että miehiin.

Se on sitten omista arvoista ja asenteista kiinni, kuinka suomalaisen pukeutumiskulttuurin kokee. Osa meistä arvottaa ulkonäköasioita keskimääräistä suomalaista korkeammalle ja ovat ulkonäköön myös valmiita panostamaan keskivertoa enemmän. Eikä siinä ole mitään pahaa - päinvastoin on kiva, jos osaa elää omannäköistä elämää. Mutta kyllä vetäisin rajan siihen, että toisten ihmisten valintoja ei pidä mollata eikä varsinkaan korottaa itseään muiden yläpuolelle. Elä ja anna elää. Ei tarvitse säälitellä eikä kauhistella toisten ulkonäköä ja vinkitkin kannattaa säästää niille, jotka ovat oikeasti kiinnostuneita ulkonäköön satsaamisesta ja haluavat tyyliään "parantaa".

Itse tykkään tästä suomalaisesta meiningistä ja toivon, että meidän kulttuurimme ei muutu enää tästä yhtään ulkonäkökeskeisemmäksi. Sais melkein vaan meininki rentoutua entisestään. Rohkeasti vain ihmisten ilmoille verkkareissa ja tukka vähän viipottaen kaikki ne, jotka haluavat niin pukeutua ja/tai antavat palttua ulkonäkökoohotukselle.😉

Vierailija
33/57 |
20.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohta lähden ulos shortsit jalassa ja nörtti-T-paita päällä. Taidanpa laittaa sukatkin sandaaleihin. Kärsikää!

- Mies 47v

Vierailija
34/57 |
20.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en pukeudu muita miellyttääkseni, mitkä vaatteet tuntuu omasta mielestä hyviltä pistän päälle

-M34

Vierailija
35/57 |
20.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siistit sortsit kesällä ja asiallinen T-paita on ihan hyvä vaatetus. Ei siis mitään urheilureleitä tai kammottavia printtipaitoja paitsi urheillessa, mutta lähikaupassa käyn kyllä verskat jalassa tietenkin. Löytyy tietenki pukua ja kauluspaitaa mutta usein miten ne ovat epäkäytännöllisiä vaatteita joita käytän vain juhlissa.

Vierailija
36/57 |
20.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kovat pojat sanoi koulussa että vaatteet on homoille, ja siitähän se trauma sitten jäi. Nyt sitten kokonaiset sukupolvet kulkee mustissa t-paidoissa ja armyshortseissa kun yrittävät vieläkin päästä sen koulukiusaajansa suosioon.

Vierailija
37/57 |
20.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunnon vaatteet on SIKA-kalliita !

Ja kun niitä pitäisi aina välillä ostaa uusiakin.

Ja - KETÄ varten pukeutuisi ??

Mä olen toimistossa duunissa jossa ei näy päivisin kuin muutama tuttu työkaveri - kelle niitä vaatteita pitäis näyttää ? Ulkona käyn vain kun odotan dösää ja kun käyn kaupassa - ketä kiinnostaa miten olen pukeutunut ?

Himassa olen shortsit - samat koko ajan - jalassa vuoden ympäriinsä.

Turhaan siis ostaisin kalliita vaatteita.

Vierailija
38/57 |
20.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole muuten siitä kiinni. Hyväitsetuntoinen nainen ei viitsi katsoa, kun joku käyttää niin paljon aikaa peilin edessä ja yrittää pönkittää omaa itsetuntoaan vaatteilla. Saattaapa joku tyyli herättää vähän neitimäistäkin mielikuvaa.

Eli logiikkasi on, että mitä paskemmin pukeutuu niin sitä parempi itsetunto?

Vierailija
39/57 |
20.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos pukeutuu hyvin, saa kuulla olevansa autisti

Vierailija
40/57 |
20.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin että pilottitakki?

Noita löytyy kun menet johonkin persujen kokoukseen (tosin eri ihonvärillä), en kyllä itse koe nahkakuula-pilottitakki-mummojenpotkimismaihareita mitenkään hirmu tyylikkäänä, mutta kaikki ollaan erillaisia (mitä AP ei ole ilmeisesti sisäistänyt).

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme viisi