Hihii, huomasin TAAS olevani muodin "edelläkävijä"! ;)
Kommentit (20)
Itse olen tällainen tapaus: jostain niitä trendejä haistelen ja omaksun ennen kuin ne ovat pop suuren yleisön keskuudessa. Tapahtuu toistamiseen.
Jos ne nimet jokatapauksessa komeilevat suosikkilistoilla, eihän kukaan sua tunnista niiden perusteella eikä kukaan nimiä enää varastakaan kun eivät harvinaisuuksia ole.
esim. olen ihastunut vaikka mustavalkoiseen tai värikkääseen/moniväriseen kuosiin, niin parin vuoden päästä ne onkin muotia. Sama juttu sisustuksessa. Keksin nämä kylppärilaatoituksen pystyraidat jo kauan ennen kuin niistä tuli muotia.
esim. olen ihastunut vaikka mustavalkoiseen tai värikkääseen/moniväriseen kuosiin, niin parin vuoden päästä ne onkin muotia. Sama juttu sisustuksessa. Keksin nämä kylppärilaatoituksen pystyraidat jo kauan ennen kuin niistä tuli muotia.
Minä taas olen sisustuksessa pikemmin jälkijunassa, esim. nyt haaveilen niistä pystyraidoista, jotka ovat varmaan jo kohta out.
ap
Olen siis selvästi muodin edelläkävijä!!!
Minusta ostovaatteilla ei oikein voi olla muodin edelläkävijä, jokuhan ne on suunnitellut, sisäänostanut jne. Aluksi niitä on ostettu vain vähän ja koska ne myytiin heti loppuun ja monille myytiin "ei oota", niin niitä tilattiin lisää. Eli olet vain nopea shoppailija.
Jos itse ompelet itsellesi jotain mitä ei kaupasta löydy niin olet edelläkävijä.
ja lasten nimien kanssa myös, mikä vähän harmittaa.
etta ennustaa haaremihousujen paluun kun niita esitteli mm Stella McCartney, Marni ja Balenciaga viime viime naytoksissa ja Englannissa jo suurimmalla osalla ketjusta on niin hirveita McHammer poksyja valikoimissaan.
Ma taas ennustan teravien karkien paluun korkkareihin ja mummotyylin vaistyvan mekoista ja laukuista seuraavan 2 sesongin aikana.
muoti ja tyylit kiertää ja sekoittuu niin nopeasti, että mikä tahansa on muotia, jos vähän odottaa eikä kulje pintamuodin mukana. Kasari jyllää ja haaremihousuja on jo kehissä. Kaikki tulee vaan vähän myöhässä tänne Pohjolaan.
lainausmerkeissä. Tarkoitan vain sitä, että jotenkin onnistun ostamaan kunakin sesonkina tulossa olevat tuotteet enkä niitä, mitä kaupat pursuavat ja useimmat muut näyttävät ostavan. :)
ap
olla esikuvana suurille muodinluojille=)
ysäri-olkatoppausten, löysien jakkujen ja isojen pitsikaulusten paluuta? :)
ap
Itsellenikin käy noin usein. Se johtuu ehkä jonkun asteisesta aivopesusta, joka tapahtuu median ja lehtien välityksellä. Ulkomaisia muotilehtiä + muita naistenlehtiä ovat kaupat pullollaan ja ulkomaisia musiikkivideoita näytetään telkussa, kyllä niillä jo saadaan aikaan hyvä aivopesu;)
Olenkin miettinyt, että poiminko alitajuisesti näitä trendiviestejä jostain, kun harvemmin kuitenkaan muotilehtiä varsinaisesti luen.
Mutta sitä hiemen ihmettelen, että miten muut viitsivät aina ostaa sitä mitä kaupoissa on eniten. Näihin kauden muotivaatteisiin orjallisesti pukeutuvat han ovat yhtä homogeenista massaa katukuvassa.
Minusta on kiva näyttää hieman erilaiselta, mutta ei liikaa kuitenkaan. ;)
ap
porkkanamalliset farkut ja mokkahapsusaapikkaat. Ihanaa taas tuntea olevansa tosi muodikas. Kun tarpeeksi kauan odottaa, niin muoti saavuttaa minut - uudella kierroksella tosin :-)
siis mitään omaperäistä näissä ns. trendeissä ts. vanhan toistoa. En näe siinä mitään hohdokasta.
Kiertelin kenkäkauppoja ja huomasin, että myynnissä on paljon sandaaleja, joissa on todella paljon remmejä tai kiilakorko. Minulla oli tällaisia kenkiä jo 2 v. sitten, kun niitä ei suurella yleisöllä vielä hirveästi näkynyt.
Eikä tämä ollut eka kerta: monien vaatteiden kanssa on toistunut sama kuvio. Koska en yleensä halua ostaa sitä mitä kaupoissa on eniten, ostan jotain sivuhyllyltä löytyvää, hieman erilaista. Ja vuoden, parin päästä huomaan, että ostamani vaate onkin juuri se, mitä valtaosa katukuvan naisista sillä hetkellä käyttää.
Ilmiö on tapahtunut vuosien mittaan mm. seuraavien vaatteiden tai tyylien kohdalla: tunikat, ballerinat, matalakorkoiset nilkkurit, puhvihihat, ulospäin käännetyt farkun lahkeet, olalla kannettavat pikkulaukut, farkkuhameet ja äsken mainitsemani sandaalityylit. Ja voisin laittaa vaikka pääni pantiksi, että parin vuoden päästä kaikilla on haaremihousut - jotka minulla on nyt.
Lasten nimien kohdalla muuten kävi sama juttu. Valitsimme molemmille nimet, jotka eivät olleet missään suosikkiluetteloissa. Nyt on kulunut muutama vuosi, ja siellähän ne nimet komeilevat nykyisten listojen kärkisijoilla...
Vaatteilla ei ole väliä, mutta pakkoko ne meidän lasten nimet oli "varastaa"? ;)