Miten kysyä naiselta kohteliaasti treffeillä, ettei tämä usko humpuukiin, kuten horoskoopit, näkijät, korteistaennustajat ja muut huijarit?
Älykäs treffikumppani saattaisi loukkaantua kysymyksestä ja luulla, että pidän häntä idioottina ja homma kuivuu siihen. Eräänlainen idioottitestihän tämä onkin. Horoskooppihoroista kun ei ole kuin yhden illan panoiksi.
Kommentit (64)
Vierailija kirjoitti:
Älykäs treffikumppani saattaisi loukkaantua kysymyksestä ja luulla, että pidän häntä idioottina ja homma kuivuu siihen. Eräänlainen idioottitestihän tämä onkin. Horoskooppihoroista kun ei ole kuin yhden illan panoiksi.
Minä ainakin olettaisin, että tuollaisia kysyvä on itse innostunut kyseisistä aiheista. Se olisi minulla täydellinen turn off, eikä vakuuttelu päinvastaisesta onnistuisi helpolla. En todellakaan luulisi, että kysyjä pitäisi minua idioottina. Häntä minä pitäisin vähän dillenä, mutta kestäisin treffit loppuun asti. Jos taas kuulisin, että deitti puhuisi horoskooppiHOROISTA ja kommentoisi sellaisten soveltuvan yhden kerran panoiksi, poistuisin treffeiltä heti, enkä todellakaan jäisi sanattomaksi sen suhteen mitä mieltä olen tuolla tavoin puhuvista moukista.
Ota neutraalisti keskusteluaiheeksi joku aihetta sivuava median tuote. Katso joku (neutraalihko) dokumentti, lue joku (neutraalihko) artikkeli, mieluiten ajankohtainen. Jutustele niitä näitä, anna kumppanille tilaa osallistua keskusteluun.
Tässä on se huono puoli ettei tällöin AP:n murrosikäisen absolutismi ei tule esille, jolloin sekulaarille mutta itsekritiikkiin kykenevälle ja sivistyneelle treffikumppanille voi olla melkoinen turn-off, kun asia lopulta selviää. Tai ehkä kaksi suvaitsematonta wannabe-mensalais-solipsistia löytää toisensa. Katsotaan.
Kysy mikä nainen on horoskoopiltaan, ja kuuntele vastaus. Jos vastaa vähän kulmiaan kohotellen "rapu", muttei jatka tarinaa, niin tuskinpa uskoo. Jos sitten taas vastaa että "aurinkomerkissa mä olen rapu, kuumerkiltä leijona ja nouseva merkki on kans leijona, eli leijona on mulla vahvana 6. huoneessa, mikä tarkoittaa, että vaikka rapuna olen äärimmäisen sitä ja tätä, nii leijona mussa sanoo että plaaplaa."
Eli ekoilla treffeillä ap:n pitää alkaa puhumaan tieteestä ja sen ympärillä olevista teemoista? Jo olisikin mielenkiintoiset ensitreffit. Naisena juoksisin ensimmäisen mahdollisuuden tullen pois, ei yksikään nainen halua treffikumppaniltaan kuulla mitään tiedejuttuja, vaan tutustua siihen ihmiseen. Ei siis näin ap, vaan ihmisläheisemmin ja mielenkiintoisemmin, vaikka kysyt naisen isovanhemmista, että ovatko he elossa. Jos nainen vastaa jotakin, että mummu on tuolla taivaassa ja vilkuttelee pilvenreunalta, niin mieti vielä.