Miten kysyä naiselta kohteliaasti treffeillä, ettei tämä usko humpuukiin, kuten horoskoopit, näkijät, korteistaennustajat ja muut huijarit?
Älykäs treffikumppani saattaisi loukkaantua kysymyksestä ja luulla, että pidän häntä idioottina ja homma kuivuu siihen. Eräänlainen idioottitestihän tämä onkin. Horoskooppihoroista kun ei ole kuin yhden illan panoiksi.
Kommentit (64)
Vierailija kirjoitti:
Tuntemistani ihmisistä vain kaksi uskoo horoskooppeihin.
Toinen heistä on aihetta opiskellut henkilö, joka tekee horoskooppeja.
Toinen on oikeustiedettä opiskellut keski-ikäinen MIES, joka työskentelee asiantuntijatehtävissä.
Niin?
Ja ap:lle: suu auki ja kysy. Luulet että fiksu nainen loukkaantuu tuollaisesta kysymyksestä, mutta kyllä se oikeasti fiksu nainen ymmärtää että noihin kysymyksiin voi olla monta syytä. Jos et osaa tehdä sitä neutraalisti keskustelun lomassa vaan tilanteesta tulee kuulustelunomainen, se kertoo sinun sosiaalisista taidoistasi.
Fiksu ihminen ei käytä toisesta ilmaisua horo.
Mitä ihmeen väliä sillä on, lukeeko treffikumppani horoskooppeja, jos ne eivät hallitse hänen elämäänsä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kysy että "mitä mieltä olet horoskoopeista". Ei voi olla noin vaikeaa. Itse saattaisin nauraa jos tuollaista kysyisit mutta voithan sä sanoa siihen vaikka että sun kohdalle on osunut vähän turhan monta astrologia-hörhöä. Kai nyt normaali ihminen tällaisesta selviää ilman että joka asiaa tarvii av-mammoilta kysyä.
Jos minulta tultaisiin kysymään, että mitä mieltä olen sisälmyksistä ennustamisesta, niin loukkaantuisin kyllä siitä, minkälaisia olettamuksia minusta on tehty.
Se kertoo sinusta jotain, että tuollaisesta asiasta loukkaannut. Itse lähinnä haluaisin tietää että mikä on kysymyksen syy ja tausta jos joku alkaisi udella sisälmyksistä ennustamisesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tää alotus kertoo kyllä tosiaan siitä kuinka valtavan fiksu ap on. On varmaan mensan jäsen :D
Olen kyllä. Kerrotko, missä meni vikaan?
Fiksun ihmisen näkemykset ei ole noin mustavalkoisia. Fiksu ihminen ei nimittele toisia "horoskooppihoro" tyylisin termein ja fiksu ihminen osaa varmasti ratkaista ap:n ongelman ilman keskustelupalstan apuakin.
Mut provohan toi aloitus jokatapauksessa on, mutta aloittaja ei siitä huolimatta ole mensan jäsen.
En tunne yhtään mensan jäsentä, joka uskoisi lueteltuun humpuukiin, koska asia on täysin sataprosenttisen selvä: humpuuki on humpuukia ja siihen uskovat jollakin tapaa henkisesti vajavaisia ja rationaaliseen ajatteluun kykenemättömiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kyllä mullekin kaikkiin horoskooppeihin, karmoihin, enkeliparantamisiin, jeesuksiin sun muihin keijukaisiin uskominen on aivan täysi deal breaker. Hyvä se olisi tietää mahdollisimman aikaisessa vaiheessa, ettei kumpikaan tuhlaa turhaan aikaansa.
Ihanko oikeasti? Jos olet tavannut täydellisen unelmanaisesi ja seurustelun jo alettua sinulle selviää, että nainen on kaikkea tuota, niin ihanko oikeasti pystyisit hänet siinä vaiheessa jättämään? Nyt pipoa löysemmälle! En usko ollenkaan. Kunnollinen mies hyväksyisi hänen kaikkine "pienine vikoineen", sehän vain on piristävää, jos nainen on vähän hassu välillä :)
Ei ole yhtään piristävää. Miksi naiset joskus tuntuu kuvittelevan että typeryys on söpöä ja hassua? Ja joo olen nainen itsekin.
Vierailija kirjoitti:
Horoskooppien ym. käyttäminen viitekehyksenä ihmisten luonteista ja ihmissuhteista puhumiseen ei tarkoita niihin uskomista.
Idiotismista se kertoo vaikka niitä käyttäisi "pelkkänä" viitekehyksenä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toinen on oikeustiedettä opiskellut keski-ikäinen MIES, joka työskentelee asiantuntijatehtävissä.
Niin?
Ja ap:lle: suu auki ja kysy. Luulet että fiksu nainen loukkaantuu tuollaisesta kysymyksestä, mutta kyllä se oikeasti fiksu nainen ymmärtää että noihin kysymyksiin voi olla monta syytä. Jos et osaa tehdä sitä neutraalisti keskustelun lomassa vaan tilanteesta tulee kuulustelunomainen, se kertoo sinun sosiaalisista taidoistasi.
Totta kai se kertoo sosiaalisista taidoistani, en kai minä muuten kysyisi neuvoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kyllä mullekin kaikkiin horoskooppeihin, karmoihin, enkeliparantamisiin, jeesuksiin sun muihin keijukaisiin uskominen on aivan täysi deal breaker. Hyvä se olisi tietää mahdollisimman aikaisessa vaiheessa, ettei kumpikaan tuhlaa turhaan aikaansa.
Ihanko oikeasti? Jos olet tavannut täydellisen unelmanaisesi ja seurustelun jo alettua sinulle selviää, että nainen on kaikkea tuota, niin ihanko oikeasti pystyisit hänet siinä vaiheessa jättämään? Nyt pipoa löysemmälle! En usko ollenkaan. Kunnollinen mies hyväksyisi hänen kaikkine "pienine vikoineen", sehän vain on piristävää, jos nainen on vähän hassu välillä :)
Typeryys on kynnyskysymys.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin?
Niin.
Mikä kohta jäi sinulle epäselväksi?
Tiedän kaksi henkilöä, jotka uskovat horoskooppeihin. Toinen heistä on mies.
Minä en usko, mutta uskokoot, mihin tahtovat.
Vierailija kirjoitti:
Sano, että kuulut skepsikseen. Jos nainen kavahtaa sitä ja alkaa sönköttää, että " kaikkea ei voi järjellä selittää" ja tarot-kortit vaatii " syvempää ymmärrystä maailmasta", niin tiedät että kyseessä on joku vähemmän fiksu.
Toisaalta se, että sanoo kovin ensialkuun kuuluvasi Skepsikseen kertoo kertojasta ihmisenä hyvin paljon.
Ei siinä mitään, voi kertoa toki jotain sellaista, mitä haluaakin kertoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiristähän itse ruuvejasi, naisena pakko antaa vielä toinenkin alapeukku tälle, älä nyt jumaleissön viljele enempää tuota ajatusta että me muutkin ollaan väistämättä "vähän hassuja", ja sehän on vaan hyvä hih!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kysy että "mitä mieltä olet horoskoopeista". Ei voi olla noin vaikeaa. Itse saattaisin nauraa jos tuollaista kysyisit mutta voithan sä sanoa siihen vaikka että sun kohdalle on osunut vähän turhan monta astrologia-hörhöä. Kai nyt normaali ihminen tällaisesta selviää ilman että joka asiaa tarvii av-mammoilta kysyä.
Jos minulta tultaisiin kysymään, että mitä mieltä olen sisälmyksistä ennustamisesta, niin loukkaantuisin kyllä siitä, minkälaisia olettamuksia minusta on tehty.
Se kertoo sinusta jotain, että tuollaisesta asiasta loukkaannut. Itse lähinnä haluaisin tietää että mikä on kysymyksen syy ja tausta jos joku alkaisi udella sisälmyksistä ennustamisesta.
Minusta se vaikuttaisi lähinnä piristävältä iskurepliikiltä, siitä voisi hyvinkin saada ainakin hauskan keskustelun jos ei muuta.
Taidan tyytyä kuvailemaan näkemääni kauhistusta, missä nainen oli antanut tatuoida itseensä ilmeisesti horoskooppimerkkinsä logon, ja sitä paheksumalla selvitän, mitkä ovat reaktiot.
Jos multa kysyttäisiin tällaisista huuhaajutuista, niin olettaisin kysyjän harrastavan niitä ja etsivän kaltaistaan. Olisiko parasta tuoda keskusteluun asioita mitkä sua kiinnostaa ja yleisesti kysellä harrastuksista tms.? Aika harva pimittää tällaisia, jos niihin oikeasti uskoo.
"Horoskooppien ym. käyttäminen viitekehyksenä ihmisten luonteista ja ihmissuhteista puhumiseen ei tarkoita niihin uskomista."
Mitä tuo edellä oleva tarkoittaa?
Jos joku puhuu vaikkpa Jeesuksen neitseestäsyntymisestä tai Pyhän Hengen vuodatuksesta, ei ole mitään syytä naiivsti kuvitella puhujan käyttävän noita käsitteitä vain havainnollistamaan joitakin muita asioita. Uskis semmosia päästelee suustaan!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luulisi että se "kunnollinen mies" kaipaisi mahdolliselta kumppaniltaan myös älyä. Mulle typeryys on deal breaker, haluan että se on miehelle myös.
Kysyt suoraan ja kerrot suoraan mitä mieltä itse olet. Ei se sen kummempaa ole ja jos tuollaisesta suuttuu tai loukkaantuu niin siittä vaan sitten. Eihän noiden hienohelmojen kanssa jatkossakaan toimeentulisi jos pitää koko ajan arvuutella miten mä tän asian nyt esitän tai kysyn.
Se on typeryyttä, että ihmiset eivät kestä toisen uskoa tai uskomattomuutta johonkin/ei-mihinkään. Uskovainen ahdistuu, jos treffikumppani on ateisti. Skeptikko ahdistuu, jos treffikumppani on horoskooppihörhö. Ja päinvastoin.
Mitä väliä sillä on, mihin uskoo? Suurin osa ihmisistä on käsittämättömän ahdasmielisiä.