Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten kysyä naiselta kohteliaasti treffeillä, ettei tämä usko humpuukiin, kuten horoskoopit, näkijät, korteistaennustajat ja muut huijarit?

Vierailija
07.08.2016 |

Älykäs treffikumppani saattaisi loukkaantua kysymyksestä ja luulla, että pidän häntä idioottina ja homma kuivuu siihen. Eräänlainen idioottitestihän tämä onkin. Horoskooppihoroista kun ei ole kuin yhden illan panoiksi.

Kommentit (64)

Vierailija
41/64 |
07.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

np_ kirjoitti:

Kysyt suoraan ja kerrot suoraan mitä mieltä itse olet. Ei se sen kummempaa ole ja jos tuollaisesta suuttuu tai loukkaantuu niin siittä vaan sitten. Eihän noiden hienohelmojen kanssa jatkossakaan toimeentulisi jos pitää koko ajan arvuutella miten mä tän asian nyt esitän tai kysyn.

Samaa olin tulossa kirjoittamaan. Eli kysyt suoraan vaan ja jos nainen siitä loukkaantuu tai alkaa selittelemään jotakin epämääräistä, niin heippa vaan, hän ei ollut sinua varten. Normaali nainen taas ei häkelly tuosta kysymyksestä ollenkaan, vaan päinvastoin siitä voi tulla ihan mielenkiintoinen keskustelunaihe.

Mieheni on skeptikko ja hänen kanssaan saamme joskus pitkät juttutuokiot aikaan näiden aiheiden ympäriltä. Valitettavasti hän on myös hieman tosikko ja niinpä hänet on erittäin helppo saada tuohtumaan, kun yritän esittää asioita eri kantilta ja härnään tietoisesti. Eli ap, esitä asia rennosti ja huumorilla, älä totisena ja toista arvioivasti kysyessäsi tuijottaen.

Vierailija
42/64 |
07.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Utele niistä samaan sävyyn kuin mitä kysyisit toisen uskonnollisuudesta.

Siihen kelpaisi hyvä neuvo.

Aasinsilta on mielestäni paras tapa, jos siihen tulee tilaisuus. Uskonnollisuudesta voi esimerkiksi tiedustella vaivihkaisesti, jos juttelette vaikkapa elämänne merkittävistä hetkistä ja saat keskustelun liu'utettua rippikoulun suuntaan. Voit itsekin oma-aloitteisesti kertoa, kävitkö sellaisella (ja miksi / miksi et) ja merkitsikö se sinulle silloin jotain ja että nykyisin et ole uskonnollinen. Pidä juttu hienotunteisena ja neutraalina. Tämän jälkeen voit katsoa treffikumppaniasi odottavasti tai kysyä onko hänellä minkälaisia kokemuksia aiheesta, niin hän todennäköisesti kertoo omasta suhtautumisestaan uskontoon, etenkin jos olet omalla käytökselläsi luonut osaltasi rennon ja vapautuneen ilmapiirin missä hän voi kertoa rehellisesti itsestään etkä ole jaellut tiukkoja tuomioita heti kättelyssä. Uskonnon kautta on helppo edetä myös muihin uskomuksiin, kuten horoskooppeihin ja vastaaviin henkimaailman asioihin.

Muista olla herrasmies alusta loppuun. Ihan ensimmäiseksi sinun kannattaa unohtaa sanan horo olemassaolo.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/64 |
07.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on typeryyttä, että ihmiset eivät kestä toisen uskoa tai uskomattomuutta johonkin/ei-mihinkään. Uskovainen ahdistuu, jos treffikumppani on ateisti. Skeptikko ahdistuu, jos treffikumppani  on horoskooppihörhö. Ja päinvastoin.

Mitä väliä sillä on, mihin uskoo? Suurin osa ihmisistä on käsittämättömän ahdasmielisiä. 

No mä en yksinkertaisesti voisi ikinä seurustella uskovaisen kanssa, koska hänen maailmankuvansa eroaa aivan täysin omastani. En voi ottaa vakavissani ihmistä, joka uskoo, ystävänä uskis voi mennä, mutta ei kumppanina. Haluan jakaa maailmankatsomukseni elämäni tärkeimmän ihmisen kanssa ehdottomasti. Eihän siinä voi mistään oikeasti keskustella jos toinen uskoo ja toinen on ateisti.

Vierailija
44/64 |
07.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinnostaisi mikä siinä koskee ihmisiin jos joku uskoo johonkin mihin ei itse usko? Onko se vähän kuin fyysistä kipua, mutta korvien välissä? En ole koskaan ymmärtänyt miten porukka pitää uskomuksia noin valtavan tärkeänä.

Vierailija
45/64 |
07.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on typeryyttä, että ihmiset eivät kestä toisen uskoa tai uskomattomuutta johonkin/ei-mihinkään. Uskovainen ahdistuu, jos treffikumppani on ateisti. Skeptikko ahdistuu, jos treffikumppani  on horoskooppihörhö. Ja päinvastoin.

Mitä väliä sillä on, mihin uskoo? Suurin osa ihmisistä on käsittämättömän ahdasmielisiä. 

No mä en yksinkertaisesti voisi ikinä seurustella uskovaisen kanssa, koska hänen maailmankuvansa eroaa aivan täysin omastani. En voi ottaa vakavissani ihmistä, joka uskoo, ystävänä uskis voi mennä, mutta ei kumppanina. Haluan jakaa maailmankatsomukseni elämäni tärkeimmän ihmisen kanssa ehdottomasti. Eihän siinä voi mistään oikeasti keskustella jos toinen uskoo ja toinen on ateisti.

Niin, kaksi ateistia voivat keskustella tuntikausia siitä, miten hienoa on kun Jumalaa ei ole olemassa :D.

Vierailija
46/64 |
07.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiinnostaisi mikä siinä koskee ihmisiin jos joku uskoo johonkin mihin ei itse usko? Onko se vähän kuin fyysistä kipua, mutta korvien välissä? En ole koskaan ymmärtänyt miten porukka pitää uskomuksia noin valtavan tärkeänä.

Monet ihmiset haluavat elämänkumppaninsa jakavan kanssaan tärkeät arvot. Etenkin jos on lapsia suunnitteilla, niin onhan sitä hyvä olla yhteisymmärryksessä, miten lapset kasvatetaan.

Itse en vakaumuksellisena ateistina voisi rakentaa elämääni yhdessä vakaumuksellisen uskovaisen kanssa, koska kaikki uskontoon liittyvä hänessä olisi minulle ikään kuin pimeää aluetta, mitä en ymmärtäisi ja mitä en voisi jakaa hänen kanssaan. Koko hänen moraalinsa ja maailmankatsomuksensa pohja olisi minulle käsittämätön.

Ystävien uskonnollisuus ei ole minulle mikään ongelma, sillä heihin suhde ei ole yhtä perustavanlaatuinen. Parhaat ystäväni tosin ovat yleensä joko ateisteja tai agnostikkoja.

Vierailija
47/64 |
07.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuntemistani ihmisistä vain kaksi uskoo horoskooppeihin.

Toinen heistä on aihetta opiskellut henkilö, joka tekee horoskooppeja.

Toinen on oikeustiedettä opiskellut keski-ikäinen MIES, joka työskentelee asiantuntijatehtävissä.

Oikeustiede onkin huttua. Ikävä kuitenkin, että järjestelmään on luikerrellut käärme. Horoskooppien opiskelu on varmaankin naurettavin koskaan kuulemani ilmaisu hukkaan heitetylle ajalle ja typeryydelle.

Jep. Oikeustiede onkin lähempänä horoskooppeja kuin oikeita tieteitä.

Vierailija
48/64 |
08.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on erikoista,etteivät kaikki usko horoskooppeihin.Ihan selvästihän niitä on olemassa!Jokaisessa naistenlehdessä niitä on!

Vierailija
49/64 |
08.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko että on tarvetta kysyä jos tällaisiin hurahtanut sattuu treffikumppaniksi, luultavasti itse ensi töikseen kysyy että mikä on treffikumppanin horoskooppimerkki jne.

Vierailija
50/64 |
08.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuomalla keskusteluun mukaan esim. tieteeseen liittyviä teemoja saa aika nopeasti selville keskustelukumppanin asenteen yleisesti -eli onko kiinnostunut, tuntuuko olevan jostain alasta enemmän perillä jne. Tästä voi jo päätellä aika paljon. Samoin siitä, mitä toinen on opiskellut ja missä työskentelee. Ylipäätään yhteiskunnallisista asioista ja ilmiöistä keskustelemalla pääsee kyllä toisen ajatusmaailmaan aika hyvin kiinni.

Eikä ne horoskooppihörhöt malta kovin kauaa olla vaiti siitä asiastaan...luultavasti hän kertoo jo ekoilla treffeillä, että edellinen suhde kariutui koska leijona ja jousimies ei vaan yhtään sovi yhteen.

Vierailija
51/64 |
08.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos multa kysyttäisiin tällaisista huuhaajutuista, niin olettaisin kysyjän harrastavan niitä ja etsivän kaltaistaan. Olisiko parasta tuoda keskusteluun asioita mitkä sua kiinnostaa ja yleisesti kysellä harrastuksista tms.? Aika harva pimittää tällaisia, jos niihin oikeasti uskoo.

Mä olen samaa mieltä. Jos treffikumppani kysyy multa, mitä mieltä olen horoskoopeista, niin oletan, että ne ovat kysyjälle jotenkin tärkeitä. Toisaalta ap:lle lohdutuksen sana: kyllä ne huuhaa-uskovaiset tuovat sen itse esiin jo eka treffeillä. Aina.

Vierailija
52/64 |
08.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, kaksi ateistia voivat keskustella tuntikausia siitä, miten hienoa on kun Jumalaa ei ole olemassa :D.

En tunne enkä edes tiedä ketään, jotka aiheesta keskustelisivat ehkä 13-vuotta täytettyään. Uskonnon aiheuttamista ongelmista ihmisten parissa ja yhteiskunnassa riittäisi enemmän puhuttavaa kuin on aikaa ja halua, koska viisaammatkaan eivät ole saaneet näitä epäkohtia keskuudestamme poistettua.

Vierailija
53/64 |
08.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No miksei se saa uskoa?Aika moni nainen kuitenkin uskoo.

Ei sillai saa kunnon parisuhdetta että toinen alkaa käyttäytyä sun päähänpinttymien takia toisin kuin luontaista.

Olet melkoinen kusipää noiden sanojesi kanssa.

Vierailija
54/64 |
08.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nainen kysyy mikä oot horoskoopiltas niin kerrot ja sanot ettet sää usko sellaisiin juttuihin.Yksinkertaista.Minä uskon noihin huuhaajuttuihin,eli olen horoskooppihoro ja mies ei ollenkaan.Yhdessä 16 vuotta.Sujuvasti se kuuntelee kun pölisen.Ja minä kuuntelen sen moottorikelkka/vene/auto plaa plaa plaa jutut.

Vierailija
55/64 |
08.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kohteliaasti kysyn: Uskotko humpuukiin, kuten horoskoopit, näkijät, korteistaennustajat ja muut huijarit?

Vierailija
56/64 |
08.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos multa kysyttäisiin tällaisista huuhaajutuista, niin olettaisin kysyjän harrastavan niitä ja etsivän kaltaistaan. Olisiko parasta tuoda keskusteluun asioita mitkä sua kiinnostaa ja yleisesti kysellä harrastuksista tms.? Aika harva pimittää tällaisia, jos niihin oikeasti uskoo.

Mä olen samaa mieltä. Jos treffikumppani kysyy multa, mitä mieltä olen horoskoopeista, niin oletan, että ne ovat kysyjälle jotenkin tärkeitä. Toisaalta ap:lle lohdutuksen sana: kyllä ne huuhaa-uskovaiset tuovat sen itse esiin jo eka treffeillä. Aina.

Mä taas olen eri mieltä siinä mielessä, että jos treffikumppani kysyy multa mitä mieltä olen horoskoopeista, oletan että sitä kiinnostaa tietää, mitä mieltä olen horoskoopeista. Minä vastaan ja kerron, mitä mieltä niistä olen ja ehkä vastavuoroisesti kysyn, mitä mieltä hän itse on. Sitä kutsutaan keskusteluksi, eikä siinä tarvitse nähdä piilomerkityksiä. Sen todellinen merkitys selvinnee keskustelun kuluessa, jos sellaista on. Joskus jutustelu on vain jutustelua.

Vierailija
57/64 |
08.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit kertoa, että horoskooppisi mukaan pääset tänään nytkyttämään kakkoseen. Sanan horoskooppi alkuosan huudahdat niin kovalla äänellä, että kahvila raikuu. Tämän jälkeen kerrot hauskana kevennyksenä, että housussasi on HORO-skooppi, vähän niinkuin periskooppi.

Vierailija
58/64 |
08.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tää alotus kertoo kyllä tosiaan siitä kuinka valtavan fiksu ap on. On varmaan mensan jäsen :D

Olen kyllä. Kerrotko, missä meni vikaan?

Outoa, että aloituksessa haluat korostaa ihan muita avujasi, mitä mensalainen kenties? Ristiriitaista. Siinä meni jotenkin pieleen? Horo? Onko kyseessä "Uppsalan ekonomien oma mensakerho"?

Vierailija
59/64 |
08.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tää alotus kertoo kyllä tosiaan siitä kuinka valtavan fiksu ap on. On varmaan mensan jäsen :D

Olen kyllä. Kerrotko, missä meni vikaan?

Outoa, että aloituksessa haluat korostaa ihan muita avujasi, mitä mensalainen kenties? Ristiriitaista. Siinä meni jotenkin pieleen? Horo? Onko kyseessä "Uppsalan ekonomien oma mensakerho"?

Luin aloituksen uudelleen enkä ymmärrä kommenttiasi lainkaan. En kuulu mensaan joten syy on ehkä siinä. Mitä avuja ap haluaa korostaa? Hänhän haluaa neuvoja yhteen nimenomaiseen asiaan, kuinka erotella jyvät akanoista? En osaa vastata itse kysymykseen ehkä juuri siksi etten kuulu mensaan. 

Vierailija
60/64 |
08.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuomalla keskusteluun mukaan esim. tieteeseen liittyviä teemoja saa aika nopeasti selville keskustelukumppanin asenteen yleisesti -eli onko kiinnostunut, tuntuuko olevan jostain alasta enemmän perillä jne. Tästä voi jo päätellä aika paljon. Samoin siitä, mitä toinen on opiskellut ja missä työskentelee. Ylipäätään yhteiskunnallisista asioista ja ilmiöistä keskustelemalla pääsee kyllä toisen ajatusmaailmaan aika hyvin kiinni.

Eikä ne horoskooppihörhöt malta kovin kauaa olla vaiti siitä asiastaan...luultavasti hän kertoo jo ekoilla treffeillä, että edellinen suhde kariutui koska leijona ja jousimies ei vaan yhtään sovi yhteen.

Toisaalta on paljonkin ihmisiä jotka osaavat keskustella tieteestä, voivat olla korkeasti koulutettuja, mutta uskovat silti johonkin uskontoon tai yliluonnollisiin ilmiöihin. 

Eikä kaikki ole sillä tavalla hurahtaneita, että alkaisivat aika pian puhua niistä uskomuksistaan, ellei kysytä. Itse en usko horoskooppeihin, mutta yksilöllisellä panteistisella tavalla Jumalaan, monenlaisiin henkiolentoihin tms kyllä. En minä näistä hirveästi ihmisille puhu, koska tosiaan, nykymaailmassa sillä saa vaan hörhön maineen. Omana tietonani yleensä pidän.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi yksi