Vinkkejä kasvispainotteisiin ruokiin!
Elikkä, kaipaisin vinkkejä ja reseptejä ruoista. Ei saa sisältää viljaa, perunaa eikä riisiä. Lihaa kalaa ja kanaa saa olla. Nyt ruokavalio koostuu lähinnä kanasalaatista ja kasvissosekeitosta. Vatsa ei kestä mitään kotimaisia viljoja, perunaa tai riisiä.
Mikä on teidän suosikki(kasvis?)ruoka??
Kommentit (11)
Tätä kasvischiliä tulee talvisin syötyä usein:
http://cookieandkate.com/2012/butternut-squash-chipotle-chili-with-avoc…
No mä just tein kasvisrisottoa fetajuustolla, mut sehän ei sulle käy.
Kesäkurpitsavuoka on mun ja teinipojan yksi suosikki.
http://www.kotikokki.net/reseptit/nayta/2402/kes%C3%A4kurpitsa-tomaatti…
En laita makaroonia ja tomaattien sijaan laitan tomaattimurskapurkin sekaisin tonnikalan kanssa.
ja kesäkurpitsakeittoa syömme paljon nyt, kun kesäkurpitsa maksaa vain 70-90 senttiä kiloa.
Tänään syötiin ratatuillea ja broileria. Eli sipuli, valkosipulia, kesäkurpitsa, munakoiso, pun.vihr.kelt.paprikat tomaattimurskassa. Broilerit paistoin ja pilkoi sekaan.
Kävin noin 5 vuotta sitten työväenopistossa intialaisen kasvisruoan kurssin. Opin maustamaan uudella tavalla perunat, porkkanat, kukkakaalit, tomaatit, kesäkurpitsat, linssit, kikherneet... Suosittelen lämpimästi kaikille, jotka pitävät hieman mausteisemmasta ruoasta ja jotka haluavat lisätä kasvisten määrää ruokavaliossaan.
Tietääkö joku hyvää aasialaisen ruuan keittokirjaa ihan suomenkielellä?
Niissä olisi varmasti hyviä kasvisruokareseptejä?
-ei ap mutta kiinnostaa myös aihe
Kaikenlaiset uunivuuat on aina hyviä. Valmiita vihannessekoituksia (ilman perunaa) saa pakastealtaastakin jos ei itse jaksa pilkkoa. Kasvikset siis uunivuokaan (voi laittaa jäisinä, jos on pakasteesta). Niihin päälle itse maustettu tomaattikastike tai kermakastike (pannulla sipulien kuullotus, siihen päälle tomaattimurskaa tai kermaa, tai vaikka molempia, ja vapaavalintaiset yrtit ja mausteet päälle), maistaminen on tärkeää, että kastike on kuumaa ja hyvää omaan makuun! Kastike kaadetaan vuokaan kasvisten päälle. Jos haluaa, niin juustoa pintaan, ja about 45 minuuttia 275-asteisessa uunissa. Nam! Ruokaisamman saa tietenkin, jos laittaa lihaa, kalaa tai kanaa sekaan. Ja joka kerta voi tehdä vähän erilaisen riippuuen siitä, mitä proteiinia, yrttiä yms. käyttää. Tosi helppo, ja voi varioida loputtomiin. :)
Vierailija kirjoitti:
Kaikenlaiset uunivuuat on aina hyviä. Valmiita vihannessekoituksia (ilman perunaa) saa pakastealtaastakin jos ei itse jaksa pilkkoa. Kasvikset siis uunivuokaan (voi laittaa jäisinä, jos on pakasteesta). Niihin päälle itse maustettu tomaattikastike tai kermakastike (pannulla sipulien kuullotus, siihen päälle tomaattimurskaa tai kermaa, tai vaikka molempia, ja vapaavalintaiset yrtit ja mausteet päälle), maistaminen on tärkeää, että kastike on kuumaa ja hyvää omaan makuun! Kastike kaadetaan vuokaan kasvisten päälle. Jos haluaa, niin juustoa pintaan, ja about 45 minuuttia 275-asteisessa uunissa. Nam! Ruokaisamman saa tietenkin, jos laittaa lihaa, kalaa tai kanaa sekaan. Ja joka kerta voi tehdä vähän erilaisen riippuuen siitä, mitä proteiinia, yrttiä yms. käyttää. Tosi helppo, ja voi varioida loputtomiin. :)
Niin siis tarkoitin 175, ei 275 astetta uuniin. 275 voisi tuottaa jo palanutta vuokaa.
Hyviä sesongin vihanneksia ja suikaloitua lihaa wokkiin. Nopea kuuma paisto ja sitten mieleisesi mausteet päälle. Siis kiinalaistyylistä ruokaa ilman riisiä tai nuudeleita.