Miksi köyhät käsketään marja- ja sienimetsään?
Kaikilla ei ole pakastinta johon marjat ja sienet voisi säilöä. Eikä sitä autoa jolla marjasankoja kuljettaa. Pyörällä ei kovin isoa sankoa saa kuljetettua.
Kommentit (172)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikilla ei ole pakastinta johon marjat ja sienet voisi säilöä. Eikä sitä autoa jolla marjasankoja kuljettaa. Pyörällä ei kovin isoa sankoa saa kuljetettua.
Juur kuivattelen tuossa sieniä aurinkoisella ikkunalla. Sinä taas länkytät täällä. Onnistuu myös patterin päällä, että kai sulla ikkuna tai patteri on ;) Olet varmaan myös kuullut aurinkokuivatuista tomaateista ja ilmakuivatuista lihoista. Vaatii vain vähän älyn käyttöä ja viitsileäisyyttä. Yrit kuivavat pelkän leivinpaperin päällä jne. Vinkkinä kannattaa kerätä ohutmaltoisia sieniä, niin on helpompi kuivattaa tai viipaloida paksumaltoiset tosi ohuiksi. Onnea kuivatteluun!
Miksi tätäkään vinkkiä ei voinut sanoa ihan nätisti? Tunnetko itsesi nyt paremmaksi ihmiseksi? Hienoa!
Asiat ratkaisee, jos itse lähtee valivali linjalle, niin samaa saa takaisin. Ei kai kukaan tosissaan usko, että kaikki mahdollisuudet nousevat pystyyn. Se on sellaista tyhjänpäiväistä lässytystä, joka saattaa ärsyttää ihmisiä, jotka joutuvat ratkomaan näitä ongelmia oikeasti.
Luuletko sinä sitten, että se edesauttaa asiaa jos ei itsekään viitsi vastata asiallisesti? Onko se tyhjänpäiväistä lässytystä jos kerron, että minä haluaisin kyllä marjastaa mutta esteenä ovat asiat x. Miksi ei voida asiallisesti kertoa vinkkejä sen ratkaisemiseen vaan huudellaan heti laiskaksi ja ties miksi. Minähän jo aiemmin totesin, että mielelläni marjastaisin. Kiitos niille, jotka ovat vinkkejä kertoneet.
Niin ja pajastinta en ostanut,koska tiesin muuttavani kuitenkin tästä asunnosta pois vuoden sisällä toiseen.
Miksi ei voi itse kysyöä asiallisesti niitä neuvoja jos niitä kerran oikeasti kaipaa, vaan pitää lähteä heti kättelyssä negatiiviselle linjalle että "ei onnistu, siksi koska siksi koska ei, ei, ei!"
Vierailija kirjoitti:
Marjat ovat kyllä maukkaita ja terveellisiä, mutta ei niillä nälkä lähde.
Kun haluan marjastamaan, syön ensin tukevan aterian että on energiaa pyöräillä metsälle 10-15 km. Sitten samoilen metsässä keräten marjoja. Saan kasaan muutaman litran. Pyöräilen kotiin 10-15 km. Olen aivan rätti ja tarvitsen kunnolla ruokaa paikatakseni menetetyn energian.
Sain pari litraa marjoja, mutta ilman marjastusreissua en olisi kuluttanut energiaa niin runsaasti ja olisin pärjännyt koko päivän kevyemmällä aterioinnilla. Nyt meni rahaa extraruokaan. Jäin ehkä loppujen lopuksi miinukselle.
Oikeasti köyhillä ei ole varaa kuluttaa energiaa liikuntaan ja näin ollen kasvattaa ruoan tarvetta.
Tekosyiden lähde on tosiaan ehtymätön.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
3,5 € /kg puhtaista mustikoista, sillähän voi jopa tienata
miks kukan ostasi ku niit saa ite poimita?
En poimi köyhyyttäni vaan siksi, että en halua kenenkään paskakouran käsittelemiä marjoja kotiini.
Käydään puskassa paskalla ja ei puhdisteta käsiä. YÖK.
Vierailija kirjoitti:
Haluan vielä painottaa, että kyse ei ole siitä ettenkö haluaisi marjastaa. Minä niin mielelläni poimisin ja säilöisin niin marjoja kuin sieniäkin,mutta moni tuntuu unohtavan sen, että ei kaikilla köyhillä ole pakastinta/tilaa säilytykseen. Ja se ärsyttää! Otan kyllä mielelläni vinkit vastaan. Tämän keskustelun tein siksi, että lakkaisitte tuomitsemasta kaikki köyhät laiskoiksi, jos eivät marjasta ja sienestä. Ap
Jos sinulla olisi varaa hillosokerin ostoon, niin sillä keitetyt hillo säilyvät huoneenlämmössäkin ja normi jääkaapissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juur kuivattelen tuossa sieniä aurinkoisella ikkunalla. Sinä taas länkytät täällä. Onnistuu myös patterin päällä, että kai sulla ikkuna tai patteri on ;) Olet varmaan myös kuullut aurinkokuivatuista tomaateista ja ilmakuivatuista lihoista. Vaatii vain vähän älyn käyttöä ja viitsileäisyyttä. Yrit kuivavat pelkän leivinpaperin päällä jne. Vinkkinä kannattaa kerätä ohutmaltoisia sieniä, niin on helpompi kuivattaa tai viipaloida paksumaltoiset tosi ohuiksi. Onnea kuivatteluun!
Miksi tätäkään vinkkiä ei voinut sanoa ihan nätisti? Tunnetko itsesi nyt paremmaksi ihmiseksi? Hienoa!
Asiat ratkaisee, jos itse lähtee valivali linjalle, niin samaa saa takaisin. Ei kai kukaan tosissaan usko, että kaikki mahdollisuudet nousevat pystyyn. Se on sellaista tyhjänpäiväistä lässytystä, joka saattaa ärsyttää ihmisiä, jotka joutuvat ratkomaan näitä ongelmia oikeasti.
Luuletko sinä sitten, että se edesauttaa asiaa jos ei itsekään viitsi vastata asiallisesti? Onko se tyhjänpäiväistä lässytystä jos kerron, että minä haluaisin kyllä marjastaa mutta esteenä ovat asiat x. Miksi ei voida asiallisesti kertoa vinkkejä sen ratkaisemiseen vaan huudellaan heti laiskaksi ja ties miksi. Minähän jo aiemmin totesin, että mielelläni marjastaisin. Kiitos niille, jotka ovat vinkkejä kertoneet.
Niin ja pajastinta en ostanut,koska tiesin muuttavani kuitenkin tästä asunnosta pois vuoden sisällä toiseen.
Miksi ei voi itse kysyöä asiallisesti niitä neuvoja jos niitä kerran oikeasti kaipaa, vaan pitää lähteä heti kättelyssä negatiiviselle linjalle että "ei onnistu, siksi koska siksi koska ei, ei, ei!"
Itse aloituksessa muuten ei kysytty neuvoja, vaan kysyttiin, miksi köyhille tarjotaan ratkaisuksi marjanpoimintaa. ohis
Ostin tänään torilta mustaherukoita, hinta 3 e litra. Keitin parista litrasta hilloa. Kaupasta ostin hillosokeria, noin 2 e kilo. Tarvitsin puoli pussia sokeria hilloon. Keitin hillon ja purkitin säilyttämiini lasipurkkeihin ja laitan jääkaappiin. On maukas lisä kanaruokien, jäätelön, jukurtin tms.kanssa. Hinta ei kovin paha verrattuna kaupan hilloihin! Netti on täynnä hyviä säilöntäohjeita eli jos pystyy tänne kirjoittamaan, pystyy hakemaan Kotikokista jne.lukuisilta sivuilta säilöntäohjeita. Avomaankurkkujakin laitoin säilömällä purkkiin, ovat kaupassa halpoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
3,5 € /kg puhtaista mustikoista, sillähän voi jopa tienata
Just. Viimeksi sain mustikkaa 10 litraa. En tiedä kilomäärästä. Aikaa meni metsäreissulla 7 tuntia, ja seuraavana päivänä 3 tuntia puhdistamisessa. En viitsisi lähteä kuljettamaan myyntiin minnekään, jääköhän tuntipalkaksi 2 vai 3 euroa...
Poiminta- ja etsintätekninen kysymys. Itse kerään poimurilla hyvästä paikasta 10 l ämpärillisen tunnissa. Hyvät paikat olen löytänyt sattumalta, koska käyn paljon ulkoilmassa metsissä. Tykkään raittiista ilmasta ja ulkoilun tuomista terveyshyödyistä. Ämpärillisen puhdistamiseen menee vajaat 2 tuntia. Kukaan ei varmasti ensimmäisenä vuonna tee huipputuloksia, mutta ajan myötä nopeus kasvaa. Kuitenkaan pienikään saalis ei ole huono, koska kerätessä saa raitista ilmaa ja hyvältä ne maistuvat, oli määrä mikä tahansa.
Vastaus ap:n kysymykseen voisi olla vaikka se, että marjanpoimintaa usein ehdotetaan, koska monet köyhät valittelevat nimenomaan terveellisen ruuan kalleutta ja marjat ovat ilmaista terveysruokaa.
Antaa marjojen ja sienten mädäntyä metsään kaikessa rauhassa. Niiden ravintoarvo on olematon. Aikuisen ihmisen päivittäisen ravinnon tarpeen tyydyttämiseen tarvittaisiin 10 l sangollinen sokeroituja marjoja.
Vierailija kirjoitti:
Antaa marjojen ja sienten mädäntyä metsään kaikessa rauhassa. Niiden ravintoarvo on olematon. Aikuisen ihmisen päivittäisen ravinnon tarpeen tyydyttämiseen tarvittaisiin 10 l sangollinen sokeroituja marjoja.
Ei marjojen ja sienten kuulukaan täyttää koko aikuisen ihmisen päivittäistä ravinnontarvetta vaan tuoda terveellinen lisä siihen.
Kyllä mä köyhänä ja työttömänä kolusin mahdollisimman paljon marja ja sienimetsiä kun ei muuta ollut.
Töihin päästyä suorastaan harmittanut kun jäänyt harrastus vähemmälle.
Ihan paras! 😂