Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

poikatukka tyttölapselle

Vierailija
07.08.2016 |

siinä on kyllä sadistinen keksintö. Onneksi nykyään erittäin harvinaista.

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
07.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos viitsisin, laittaisin tähän linkit ja tilastot muutamista oikeasti sadistisista käytännöistä, joita tyttölapset joutuvat kokemaan. Eivätkä ole maailman mittapuulla harvinaisia.

Vierailija
2/34 |
07.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun anoppi leikkautti tytöille poikatukat salaa kun tytöt oli jotain 3- ja 4- vuotiaita. Loukkaantui verisesti kun tuli sanomista. No lapset oli +10 v ennenkuin seuraavan kerran vierailivat mummolassa ilman valvontaa.

Sen verran vanhoja että pystyvät puolustamaan itseään tai pakenemaan paikalta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
07.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poikatukka? Onko olemassa tyttötukkaa?

Vierailija
4/34 |
07.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sadistista on ylipäätään kasvattaa lapsensa johonkin muottiin johon se ei sovi. Valitettavasti näitä vanhempia on PALJON.

Vierailija
5/34 |
07.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttötukka = pituus vähintään leukaan ulottuva polkkatukka

Poikatukka = niska lyhyt, korvien päältä leikattu yms

Vierailija
6/34 |
07.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tyttötukka = pituus vähintään leukaan ulottuva polkkatukka

Poikatukka = niska lyhyt, korvien päältä leikattu yms

Kiitos selvennyksestä 💇

Vierailija
7/34 |
07.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lapsi itse sellaisen haluaa, niin mikäs siinä. Aika pienilläkin saattaa olla jo oma mielipide siitä, millaista tukkaa haluaa pitää. Tyttö saattaa haluta lyhyen tukan, tai poika haluaa kasvattaa pitkän tukan.

Vierailija
8/34 |
07.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin yksi noista poikatukan uhreista. Olisin halunnut kasvattaa pitkät hiukset, äiti ei suostunut. Vuosimallia -83

Vierailija
9/34 |
07.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttöjenkin on hyvä käydä parturissa säännöllisesti, ettei hiuksista tule epäsiistit. Polkka on ok, mutta siitä pidempi näyttää varsinkin nuoremmilla rumasti ylikasvaneelta tukalta.

Vierailija
10/34 |
07.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

On myös tytöille helpompaa kun hiukset ovat näin kesällä lyhyet. Meillä on tapana että talvella saa olla pitempi tukka jos haluaa mutta viikolla 20 on aina kesätukan leikkaus. Tänä vuonna neiti 8v itse kyseli milloin mennään leikkauttamaan hiukset.

Vierailija
11/34 |
07.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äidilleni tyttöjen kasvatus oli kuin jokin sosiaalinen koe, meille leikattiin aina poikatukat ja puettiin poikien vaatteisiin, ostettiin vain poikien leluja ja kannustettiin ns. poikamaiseen käytökseen. Nimetkin olivat sellaisia vähän sukupuolineutraaleja (80-luvulla tuntematon juttu) ja meitä usein luultiin kolmeksi veljeksi kolmen siskoksen sijaan. Ala-asteen lopulla ja yläasteen alussa saimme lopulta oman tahtomme läpi ja saimma vihdoinkin olla tyttöjä. Vasta aikuisena juolahti mieleen että ei ole ihan normaalia joutua taistelemaan saadakseen olla sitä sukupuolta johon on syntynytkin... 

Vierailija
12/34 |
07.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta lapsi saa itse päättää hiustensa pituuden. Meidän tyttärellä oli ihan lyhyt tukka päiväkoti-iässä, koska hän itse sitä toivoi. Sopi muuten ihanasti! Sitten hän kyllästyi ja halusi kasvattaa, joten nyt hänellä on pidempi.  Myös minulla oli pienenä yhdessä vaiheessa lyhyt tukka, koska itse halusin.

t.sadistivanhempien sadistilapsi?

Vierailija
13/34 |
07.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On myös tytöille helpompaa kun hiukset ovat näin kesällä lyhyet. Meillä on tapana että talvella saa olla pitempi tukka jos haluaa mutta viikolla 20 on aina kesätukan leikkaus. Tänä vuonna neiti 8v itse kyseli milloin mennään leikkauttamaan hiukset.

"neiti" 8v. - inhoan tuota neidittelyä!

Ja miksi ihmeessä "kesätukka" on helpompi? En ymmärrä. Miten vaikeaa on harjata hiuksia? Letittää tai laittaa ponnarille? Peseminenkään mitään ylivaikeaa voi olla, kun suihkussa nyt käydään kesälläkin. Ei siis tietenkään tarvii tytöllä olla pitkät hiukset, mutta kummalliselta tuntuu vedota johonkin helppouteen... Minusta talvella pitkät hiukset on paljon hankalammat, kun kaikki kampaukset menevät aina pipon alla sekaisin. Kesällä letti kestää koko päivän. Minusta hiustyyli riippuu lapsen omasta tahdosta ja hiuslaadusta, eikä sukupuolesta. Meillä on pojallakin aina ollut pidempi tukka - upeat paksut ja taipuisat hiukset olisi sääli leikata aivan siiliksi!

Vierailija
14/34 |
07.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja miksi ihmeessä "kesätukka" on helpompi? En ymmärrä. Miten vaikeaa on harjata hiuksia? Letittää tai laittaa ponnarille? Peseminenkään mitään ylivaikeaa voi olla, kun suihkussa nyt käydään kesälläkin. Ei siis tietenkään tarvii tytöllä olla pitkät hiukset, mutta kummalliselta tuntuu vedota johonkin helppouteen... Minusta talvella pitkät hiukset on paljon hankalammat, kun kaikki kampaukset menevät aina pipon alla sekaisin. Kesällä letti kestää koko päivän. Minusta hiustyyli riippuu lapsen omasta tahdosta ja hiuslaadusta, eikä sukupuolesta. Meillä on pojallakin aina ollut pidempi tukka - upeat paksut ja taipuisat hiukset olisi sääli leikata aivan siiliksi!

Ei meillä vain pysy letissä koko päivää. Riehuu sen verran että jo parin tunnin jälkeen hiukset näyttävät harakanpesältä.

Noh, ensi viikolla ollaan menossa kampaajalle, tyttö kun haluaa lyhyet hiukset.

Vierailija
15/34 |
07.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja miksi ihmeessä "kesätukka" on helpompi? En ymmärrä. Miten vaikeaa on harjata hiuksia? Letittää tai laittaa ponnarille? Peseminenkään mitään ylivaikeaa voi olla, kun suihkussa nyt

käydään kesälläkin. Ei siis tietenkään

tarvii tytöllä olla pitkät hiukset, mutta

kummalliselta tuntuu vedota johonkin

helppouteen... Minusta talvella pitkät

hiukset on paljon hankalammat, kun

kaikki kampaukset menevät aina pipon

alla sekaisin. Kesällä letti kestää koko

päivän. Minusta hiustyyli riippuu lapsen

omasta tahdosta ja hiuslaadusta, eikä

sukupuolesta. Meillä on pojallakin aina

ollut pidempi tukka - upeat paksut ja

taipuisat hiukset olisi sääli leikata aivan

siiliksi!

Helppous tulee esimerkiksi siitä, että jos lapsi käy uimassa niin hiukset kuivuvat nopeasti vrt pitkä. Ja lyhyiä ei tarvitse harjata/kammata niin usein.

Vierailija
16/34 |
07.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Monella suomalaisella lapsella hiukset ovat hyvin sellaiset hienot ja ohuet, ja silti niitä voi olla aika paljon. Sellainen tukka takkuuntuu alta aikayksikön. Kampaaminen on joka aamu hankalaa ja sattuu. Ja vaikka olisi kiinni -mitä lapsi ei välttämättä itse yhtään halua- niin kampaukset purkautuvat leikeissä helposti. 

Kyllä tyttäreni tukka oli huomattavasti helpompi lyhyenä, ihan vuodenajasta riippumatta. Ei se silti ole syy valita hiusten pituutta. Kuten kirjoitin, ihan itse saa valita.

nro 12

Vierailija
17/34 |
07.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole kuin poikia ja heillä aina lyhyet tukat. Uimarannalla katselen, kun tytöt pitkine hiuksineen sukeltelevat ja aina se tukka on silmillä, jos ei ole kiinni. Ja tykan kuivuminen. Kun vaihtaa paidan päälle, niin puoli selkää on märkänä pitkän aikaa.

Vierailija
18/34 |
07.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huoh kai olen sitten jotenkin erikoinen kun meidän kohta neljä vuotiaalla tytöllä on vauvasta asti ollut paljon hiuksia ja tähän päivään mennessä ne on leikattu kerran ja silloinkin vain otsatukka. En näe yli puolen selän pituisissa hiuksissa mitään ongelmaa ne pestään suihkussa käydessä ja harjataan ennen kuin kotiovesta lähdetään pihalle. Niin ja ovat vielä kiharat ja juu harjaaminen on välillä taiteilua kun tyttö ei tykkää mutta kun vanhempi meillä sanoo että takkutukkana ei ovesta lähdetä niin sitä määräystä totellaab. Itselläkin pitkät hiukset yli puoleen selkään enkä nää mitään ongelmaa näissä verrattuina lyhyisiin jotka oli itsellä monta vuotta. Samanlailla aikaa meni lyhyiden hiusten kanssa laittamiseen kun ne aina sojotti epäsiististi joka suuntaa.

Vierailija
19/34 |
07.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma teini ainakin nauttii kun hänen hiuksensa leikattiin tänä kesänä lyhyiksi vähän ex-tempore. Sanoi että on mukava esimerkiksi uida ja käydä rannalla, kun tukka ei ole edessä.

Vierailija
20/34 |
07.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huoh kai olen sitten jotenkin erikoinen kun meidän kohta neljä vuotiaalla tytöllä on vauvasta asti ollut paljon hiuksia ja tähän päivään mennessä ne on leikattu kerran ja silloinkin vain otsatukka. En näe yli puolen selän pituisissa hiuksissa mitään ongelmaa ne pestään suihkussa käydessä ja harjataan ennen kuin kotiovesta lähdetään pihalle. Niin ja ovat vielä kiharat ja juu harjaaminen on välillä taiteilua kun tyttö ei tykkää mutta kun vanhempi meillä sanoo että takkutukkana ei ovesta lähdetä niin sitä määräystä totellaab. Itselläkin pitkät hiukset yli puoleen selkään enkä nää mitään ongelmaa näissä verrattuina lyhyisiin jotka oli itsellä monta vuotta. Samanlailla aikaa meni lyhyiden hiusten kanssa laittamiseen kun ne aina sojotti epäsiististi joka suuntaa.

Juu, varmaan me tosiaan olemme erilaisia, me ihmiset. Mitä huokailemista siinä on? 

Eikä kyse ainakaan meillä ole siitä, että vanhemmat eivät osaisi kertoa lähdetäänkö ulos tukka takussa vai ei. Voi silti olla mahdollista, että lapsi itsekin haluaa mieluummin lyhyemmän tukan kuin kivuliaan harjaamisen. Newsflash: ei se kaikille tytöille ole mikään kauhea kohtalo ja tuska olla lyhyemmillä hiuksilla. Ja monta kertaa päivässä sen joutuu harjamaan jos haluaa että siistinä pysyy. Siis meidän tyttärellämme. Omat hiukseni ovatkin jo sellaiset 35 vuotta olleet ihan erilaiset, paksut ja helpommin siistinä pysyvät "aikuisen hiukset". Niiden kanssa ei ole ongelmia vaikka pitkät ovatkin.