Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tiedättekö miksi persikasta ei tehdä hilloa?

Vierailija
06.08.2016 |

Minä tiedän.

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
06.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska persikka ei soseudu, aprikoosi soseutuu.

ap

Olkaa hyvät

Mulla on kaapissa persikkahillopurkki. Meinaat että olen nähnyt näkyjä?

Joo, on hallusinaatio. Joku puhuikin tässä ketjussa jo jotain iltalääkkeistä.

Lähden lääkekaapille sitten.

Vierailija
22/27 |
06.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Persikasta tulee ihanaa hilloa, kaverimme Italiassa tekee sitä joka vuosi ja kannan ison tonkan mukaan kotiin:) Kerran olen tehnyt itsekin mutta ei tule yhtä hyvää kaupan persikoista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
06.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aprikoosi soseutuu keitettäessä, persikka pitää soseuttaa jollain välineellä.

Vierailija
24/27 |
06.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Virallisesti" hillossa marjat/hedelmät ovat kokonaisina. Hillokkeessa voi olla sekaisin kokonaisia/puolikkaita/soseutettuja. Sose on sitten sosetta.

ei pidä paikkaansa, hillodirektiivin valvontaa varten annettujen ohjeiden mukaan hillon raaka-aineena on joko hedelmäliha tai -sose ja vesi ja sokeri, lisäksi hedelmätäysmehua saa käyttää hillon valmistuksessa :

Tuotteiden määrittelyt,

koostumusvaatimukset

ja sallitut aineet

1.Hillo

hedelmälihaa ja/tai sosetta, sokereita ja vettä

hedelmälihaa ja/tai sosetta, vähintään 350 g/kg pääsääntöisesti 250 g/kg käytettäessä mustaherukkaa, punaherukkaa, tyrniä, pihlajanmarjaa, ruusunmarjaa, kvitteniä

hedelmälihan ja soseen lisäksi saa käyttää hedelmätäysmehua

Hillojen muut sallitut aineet:

sokerin voi osittain tai kokonaan korvata hunajalla maustamiseen saa käyttää alkoholia (kuten konjakkia ja viskiä), viiniä ja likööriä sekä pähkinöitä, yrttejä, mausteita, vaniljaa, vaniljauutetta ja vanilliinia

vaahtoutumisenestoaineina saa käyttää syötäväksi kelpaavia öljyjä ja rasvoja sitrustäysmehua ja sitrushedelmien kuorta saa käyttää.

kvittenihillon saa maustaa omenapelargonin lehdillä ruusunmarja-, mansikka-, vadelma-, karviais-, punaherukka-, luumu- ja raparperihilloihin saa käyttää punaisia hedelmä- ja marjatäysmehuja

punajuuritäysmehua saa lisätä mansikka-, vadelma-, karviais-, punaherukka- ja luumuhilloihin

Vierailija
25/27 |
06.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä keitin kesällä persokkamansikkkahilloa. Nami

Vierailija
26/27 |
06.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli jos pakastan kesän mansikat puolittamalla ne ja päätän tehdä niistä tammikuussa hilloa kattilassa niin se onkin sitten sosetta hillosokerilla?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän viisi