Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Annanko lapselleni muotinimen...

Vierailija
06.08.2016 |

Olen jo pienenä lapsena päättänyt mitkä nimet lapsilleni haluan. Onneksi myös mies pitää näistä nimistä.

Esikoisemme on Venla.
Ei ollut silloin vielä muotinimi. Ristiäisten jälkeen alkoi venloja ilmestymään kuin sieniä sateella.

Pojastani halusin Eliaksen.
Poika syntyy ihan näinä päivinä.
Nyt ärsyttää kun Eliaksestakin on tullut muotinimi.

En ole ikinä harkinnutkaan mitään muuta pojan nimeä. Nyt olen selaillut nettiä ja käynyt nimipäiväkalenterin moneen kertaan läpi.
Mikään muu nimi ei tunnu hyvältä. En ole löytänyt nimeä jonka haluaisin pojallemme antaa.

Mies on sitä mieltä että pitäydytään nimessä joka on jo päätetty.
Minua kuitenkin häiritsee kun joka toinen samanikäinen poika on Elias :(

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
07.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä väliä yleisyydellä, jos nimi on kaunis ja tuntuu oikealta? meillä on Ida :)

Vierailija
22/28 |
07.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei Elias ole muotinimi. muotinimen tunnistaa C,Z,Y yms. kirjainten tarpeettomasta käytöstä.

Sinulla ei taida olla mitään käsitystä muotinimistä. Niin hauskaa kuin sinusta on haukkua Nico, Jessica, Janica nimiä, niin eivät ne oikeasti mitään muotinimiä ole. Ovat vain muuten erikoisia ja ärsyttävät sinunlaista vähä-älyistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
07.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poikani syntyi 2000-luvun alussa ja sai nimen, joka ei hänen syntymävuotenaan ollut tilastojen mukaan 50 yleisimmän nimen joukossa suomen- eikä ruotsinkielisten joukossa. Kävi kuitenkin niin, että nimi sai yhtäkkiä jostakin nostetta, ja muutaman vuoden kuluttua nimi oli korkealla suosituimmuuslistoilla.

Täytyy kyllä sanoa että harmittaa, vaikka en mitenkään voinutkaan etukäteen tietää tästä noususta. En ole koskaan halunnut olla mukana siinä, mikä on trendikästä. Ärsyttää, kun jouduimme näin pysyvässä asiassa mukaan muoti-ilmiöön.

Vierailija
24/28 |
07.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elyaz. Elyac.

Vierailija
25/28 |
07.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annat vaan... Ja miksi lapsi ei voisi olla nimensä kanssa aikakautensa esimerkki`?

Vierailija
26/28 |
07.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

anna vaan. meiltä löytyvät Ada, Miro ja Lilja, en ole valinnut lapsilleni nimiä yleisyyden mukaan. kaimoja toki löytyy, mutta se ei maailmaa kaada!

Vierailija
27/28 |
07.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän päivän Ilkka-lehdessä oli kastetuissa Vilhelmi. Sehän sopisi Venlan veljelle.

Vierailija
28/28 |
07.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en ole koskaan ymmärtänyt sitä, että murehditaan kivan nimen olevan yleinen ja siksi sitä ei voi antaa omalle lapselle. Mitä sillä on ihan oikeasti väliä, aikuiset ihmiset?

Mä taas en ole koskaan ymmärtänyt sitä, että joku päättää jo pienenä tulevien lastensa nimet. Lasten isällä ei nähtävästi saa olla mitään toiveita nimien suhteen?