Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lasten soittamia hätäpuheluita (yle) :(

Vierailija
06.08.2016 |

Osaako sun lapsesi soittaa hätäpuhelun tarvittaessa? Onko puhelimissa 112-sovellus joka antaa tiedon tarkasta sijainnista?

http://yle.fi/uutiset/pienikin_lapsi_osaa_soittaa_hatapuhelun_iskaa_hei…

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
06.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Surullisia tilanteita, miten niissä mahtoi käydä. Itse laitoin lapsen puhelimeen tuon sovelluksen juuri hiljattain. Varsinkin nuoremmilla lapsilla tarpeen kun eivät välttämättä hädän hetkellä osaa kertoa paikkakuntaakaan.

Vierailija
2/15 |
06.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

piti käydä jo tos vessassa pyyhkimässä silmät kun tuli niin paljon kyyneleitä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
06.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

miettikää miten kamalaa ollu joskus 50 vuotta sitten kun isi saanu sydän kohtauksen mut ei oo ollu kännyköitä ni miten voi soittaa apua

Vierailija
4/15 |
06.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä vittua miksei pappa sanonu mitää asiaan

Vierailija
5/15 |
06.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

aivan kamalaa tuokin jos kalliit astiat menee hajalle

Vierailija
6/15 |
06.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

miettikää miten kamalaa ollu joskus 50 vuotta sitten kun isi saanu sydän kohtauksen mut ei oo ollu kännyköitä ni miten voi soittaa apua

Selvästi isi ei rakastanut häntä kun meni kuolemaan

Vierailija
7/15 |
06.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lankapuhelimella minä soitin, isä selvisi:)

Vierailija
8/15 |
06.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nää on kyl hirveitä tilanteita, mut tärkeä opettaa lapselle, koska esim. sairaskohtaus voi tulla täysin yllättäin. Mutta kyllä siitä helposti täysi-ikäisellekin lapselle trauma jää, jos omalle vanhemmalle joutuu soittamaan ambulanssin (itse jouduin soittamaan äidilleni, ja vaikka olin yli 20, en varmaan ikinä saa niitä kuvia tilanteesta pois mielestäni).

Sitten taas ne vanhemmat, jotka aiheuttavat omalla alkoholin käytöllään sen, että lapsi saa soittaa hätäkeskukseen, siihen pitäisi iskeä huostaanotto ja vanhemmille pakkosterilisaatio saman tien.

Vierailija
9/15 |
06.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kamalaa, millaista jotkut joutuu lapsena kokemaan.

Joskus kun siinä 112-ohjelmassa oli se näytelty jakso, jossa pikkupojan isä oli kuollut asuntoon, ja poika veinyt isälle lattialle peiton, nallen ja puuroa.. Niin itkin ihan hirveästi sitä katsoessa. Niin surullista, lapsi raasu.

Vierailija
10/15 |
06.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä lastenvihaajakin väänsin itkua, siinä isä rakas kohdassa. Ja ressukalla vielä syntymäpäivät seuraavana päivänä. Ihan hirveetä.

Vierailija
11/15 |
06.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lankapuhelimella minä soitin, isä selvisi:)

Mitä alapeukuttamista tässä oli?  Sekö, että isä selvisi?

Vierailija
12/15 |
06.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma ystäväni (aikuisena tosin) soitti hätäkeskukseen ja elvytti 40 min omaa isäänsä yksin. Ihan hirveää.. :( isä ei selvinnyt. Olisipa kamalaa olla hätäkeskuspäivystäjä, kun kuulee toisen hädän. En itse pystyisi, arvostukseni heille.

Vierailija
13/15 |
07.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa ladata se 112-sovellus lasten kännyköihin.

Vierailija
14/15 |
07.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oma ystäväni (aikuisena tosin) soitti hätäkeskukseen ja elvytti 40 min omaa isäänsä yksin. Ihan hirveää.. :( isä ei selvinnyt. Olisipa kamalaa olla hätäkeskuspäivystäjä, kun kuulee toisen hädän. En itse pystyisi, arvostukseni heille.

En pystyisi minäkään. Kerran jossain pelastajat ohjelmassa yksi palomies lohdutti junan alle jumiin jäänyttä tyttöä joka tiesi itsekin kuolevansa sinne. Ei voinut itkulle mitään, en ymmärrä miten poliisit, palomiehet ja ambulanssi ihmiset pystyvät pitämään tunteensa piilossa kuolevalta ihmiseltä. Ehkä sitten tilanteen jälkeen käsittelevät sen mutta en itse kykenisi siihen.

Vierailija
15/15 |
07.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Isoäitini sai aivoinfarktin ja hätäkeskuspäivystäjä ei millään suostunut lähettämään ambulanssia. Eivät kuulemma jouda joka mummoa tulemaan auttamaan. Meni vaikka kuinka paljon aikaa kun jouduin väittelwmään kyseisen henkilön kanssa. Ei tehnyt mitään kysymyksiä mummoni tilasta pyysi hakemaan naapurista apua kun tämä ei ole ambulanssiasia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi viisi