Yhdistetty kihla- ja vihkisormus?
Niin sitten kävi, että mieheni kosi :) Järjestämme pienet häät syksymmällä, todennäköisesti lokakuussa. Sormusta miehellä ei ollut valmiina, joten menemme yhdessä katselemaan. Mielessäni kytee ajatus, että jos hankittaisiinkin vain yksi sormus, vaikka sitten vähän kalliimpi. Tuohon voisi kaivertaa ensin kihlajaispäivän ja sitten hääpäivän, jos vaan mahtuu. Muuten varmaan pelkkä hääpäivä.
Haluaisin tehdä näin, sillä en jotenkin pidä ajatuksesta että sormessa olisi jatkuvasti kaksi sormusta. Lisäksi tarvetta erilliselle kihlasormukselle ei ole siksikään, että menemme naimisiin jo pian. Unelmieni sormuksessa on timantteja, joten siihen pitäisi sijoittaakin vähän enemmän kuin tavalliseen sileään sormukseen. Enkä noista sileistä liiemmin edes pidä, joten en mielelläni ottaisi sellaista kihlasormukseksi, ja toisaalta sitten kaksi timanttisormusta olisi minulle sekä liian prameaa että liian kallista.
Onko kellään muulla vain yhtä sormusta? Onko tällainen ihan epätavallinen ajatus? Mieheni ei ainakaan heti innostunut ajatuksesta, hän pitää perinteiden noudattamisesta.
Kommentit (10)
Yksi sormus riittää mainiosti :) Tiedän jopa sellaisia pariskuntia, jotka eivät pidä sormuksia lainkaan (juuri epäkäytännöllisyyden takia). Tällaiset asiat on tietysti hyvä sopia yhdessä, mutta sinähän niitä kahta sormusta joutuisit kanniskelemaan, eikä miehesi. Vai oletteko katolilaisia? Ja kaipa miehellesi on sinun mukavuutesi tärkeämpää kuin perinteiden noudattaminen.
Mutta jos tästä tulee oikea kynnyskysymys, etkä halua riidellä, niin olisiko kompromissiksi se, että hankkikaa sitten sinulle se sileä ja halpa kihlasormus, jonka käyttämisestä voit luopua timanttisemman vihkisormuksen tultua kuvioihin mukaan, mikäli kaksi sormusta tuntuu siinä vaiheessa edelleen huonolta ajatukselta.
Onnea joka tapauksessa! :)
Me emme hankkineet kihlasormuksia, joten vihkisormuksista tulee ainoat sormuksemme. Minun vihkisormukseni on lisäksi malliltaan sellainen, ettei toinen sormus sopisi sen kaveriksi kovinkaan hyvin.
Aika yleistä nykyisin tuo yksi sormus..
Entä jos hankkisit sellaisen sormuksen, jossa on ikään kuin kaksi runkoa yhdessä?
Meillä on myös mieheni kanssa molemmilla ainoastaan vihkisormukset. Minulle ei ole edes tullut mieleen, että se olisi jotenkin poikkeavaa tai erikoista. Eiköhän jokaisen kannata tehdä juuri niin kuin itsestä hyvältä tuntuu, vai mitä?
Eihän ne sormukset sitä avioliittoa tee. Sama se on onko sormessa yksi sormus vai kaksi vai ei ollenkaan. Minulla on sekä kihla- että vihkisormus, mutta en edes pidä niitä muutoin kuin "edustustilaisuuksissa". On paljon käytännöllisempää olla ilman. En silti tunne olevani yhtään sen vähempää naimissa vaikkei sormus olisikaan sormessa.
Kiitos teille, mukava saada vahvistusta ajatuksilleen! Luulen että yksi sormus on minun tyylistäni, ehkä mieskin sen ymmärtää :) Eikä sormus mikään pääasia naimisiin menossa edes ole. Ajattelen vain käytännöllisyyttä ja sitä, että lopputulos sopisi omaan tyyliini.
ap
Vierailija kirjoitti:
Meillä on molemmilla vain yksi sormus. Kumpikin sai sen mummiltaan (farmor och mormor).
Niitä ei pidetä tietenkään vaan niitä säilytetään pankin tallelokerossa odottamassa omien lasten häitä. Ne ovat sileitä, mutta paksuja ja painavia. Kulta-arvo lienee melkoinen.
Tunnearvo on suurempi kuin kullan arvo.
Meilläkin on molemmilla vain yksi sormus. Ne teetettiin kun mentiin kihloihin. Olisi tuntunut hölmöltä hankkia uniikin ja hyvin merkityksellisen "unelmasormuksen" vierelle toinen.
Meillä on molemmilla vain yksi sormus. Kumpikin sai sen mummiltaan (farmor och mormor).
Niitä ei pidetä tietenkään vaan niitä säilytetään pankin tallelokerossa odottamassa omien lasten häitä. Ne ovat sileitä, mutta paksuja ja painavia. Kulta-arvo lienee melkoinen.