Miksi pyyhkeitä ja petivaatteita ei kannata pestä samassa koneessa?
Kommentit (21)
Kannattaa ne. Mä pesen ne 60 asteessa ja vaatteet 40 asteessa.
Ainut syy voisi olla se, että pyyhkeet kasautuvat helposti pussilakanan sisään.
Itse pesen yleensä froteepyyhkeet ja lakanat eri koneellisissa (jos tulee täydet koneelliset) siksi, että ne kuivuvat eri ajan kuivausrummussa.
Ikinä kuullukkaa moisesta uskomuksesta.
Pyyhkeistä irtoaa nukkaa ja pieniä karvoja lakanoihin.
Minä pesene ne erillään ainoastaan siitä syystä, että petivaatteisiin käytän huuhteluainetta (hui kauhistus!).
Mä olen kohta 40 vuotta samalla koneella (koneita ollut useita) ja yhtä aikaa pessyt, ja elossa ollaan ja terveenä!
Häh? Montas pesukonetta ap:lla on? Itse en pese samassa koneellisessa siitä syystä, ettei ne mahdu samaan koneelliseen. Ja sitten on luontevinta pestä pyyhkeet omissaan ja petivaatteet omissaan.
Niiden materiaalit imevät ihan eri tavalla vettä, joten vesi ja sen myötä pesuaine imeytyvät pyyhkeisiin. Petivaatteet eivät puhdistu yhtä hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Ainut syy voisi olla se, että pyyhkeet kasautuvat helposti pussilakanan sisään.
Itse pesen yleensä froteepyyhkeet ja lakanat eri koneellisissa (jos tulee täydet koneelliset) siksi, että ne kuivuvat eri ajan kuivausrummussa.
Mä aina ihmettelen näitä alapeukutuksia.. Siis joku ei tykkää siitä, että pesen lakanat ja pyyhkeet erillään kuivatussyistä?
Tai jonkun mielestä pyyhkeet eivät siirry pussilakanan sisään myttyyn?
Ap oppi tämän tältä palstalta ja siksi halusin sille nyt perustelun. Itse kyllä pesen samassa KONEELLISESSA.
Ei mahdu koneeseen. Siitä syystä vaihdan jokatoinen lauantai lakanat ja jokatoinen lauantai pyyhkeet ettei ole yhtaikaa pesussa. Paitsi jos likantuu aiemmin niin sitten tietysti vaihdan muutenkin. Kai ne muuten voisi pestä samassa koneessa jos mahtuisi
No itse en pese juuri tuosta syystä, että käytän huuhteluainetta.
Pesen yhdessä, 90 asteessa ja harvemmin 60 asteessa. Ei koskaan huuhteluainetta vaan pesusta kuivuriin, johon jää nukkakin.
No ei kai pyyhkeitä, mihin on hangattu toosaa ja perää, laiteta samaan koneelliseen "puhtaampien" pyykkien kanssa. Tai ei ainakaan meillä laiteta.
Alapeukuttajille tiedoksi että ei näitä nöyhtä- ja vettymisongelmia ole omasta päästä keksitty http://www.iltalehti.fi/asuminen/2016042221455940_an.shtml
Vierailija kirjoitti:
No ei kai pyyhkeitä, mihin on hangattu toosaa ja perää, laiteta samaan koneelliseen "puhtaampien" pyykkien kanssa. Tai ei ainakaan meillä laiteta.
Monenlaista limakalvojen vaihtoa harrastetaan sängyissäkin. Ps. ei kannata hangata toosaa, taputtele.
Kaikki pöpöt katoavat 90 asteen pesussa. Satunnaisesti 60 astetta ok.
Meillä pyyhkeisiin PYYHITÄÄN, eikä "HANGATA TOSAA" ja samaan koneeseen menevät pyyhkeet ja lakanat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monenlaista limakalvojen vaihtoa harrastetaan sängyissäkin. Ps. ei kannata hangata toosaa, taputtele.
Kaikki pöpöt katoavat 90 asteen pesussa. Satunnaisesti 60 astetta ok.
Samat pöpöt, ihan sama hankaako vai taputtelee.
En kyllä näe yhtään syytä sille, miksei pyyhkeitä ja petivaatteita kannattaisi pestä samassa koneellisessa (mitä taisit tarkoittaa) tai koneessa.