Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pepsi maxin juomisen lopettaneet!

Vierailija
06.08.2016 |

Tuliko teille ensimmäisinä päivinä vierotusoireita? Paljon joitte päivässä ennen lopettamista?

Kommentit (58)

Vierailija
41/58 |
20.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pepsi Max oli heittämällä paras palanpainike roskaruoalle ja perheelläni olikin tapana juoda sitä pizzan kanssa, ja kun pizzaa syötiin aina perjantai-iltana niin aina jokaisella puolen litran pullo. Myös jos kävi jossain pikaruokalassa niin tämä oli hyvä. 

Mutta kuulin että Pepsi ei ole lopettanut tuotantoaan Venäjällä. En yleensä mene mihinkään raivotilaan näiden nettiboikottien takia enkä ole asioissa ehdoton, mutta ajattelin että annetaan nyt vaihteeksi  sokerittomalle Jaffalle mahdollisuus. Jaffa, sekä sokerisena että sokerittomana on kyllä ihan kilpailukykyinen juoma, samoin Pommac on hyvää.  

Vierailija
42/58 |
20.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ikinä aloittanutkaan. Mitä tahansa syöt tai juot, älä ikinä eikä koskaan kajoa sokerittomiin tuotteisiin. Sokerin sijasta niissä käytetään aspartaamia, ynnä muita kemikaaleja, joiden pitkäaikaisvaikutuksista ei kukaan tiedä huitun kukkua.

Tyypillisesti elintarvikejättien tapa syöttää kuluttajille milloin mitäkin, jota pystyy ostamaan halvalla suuria määriä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/58 |
20.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heitän tähän mietittäväksi sellaisenkin teorian, että tämäkin portaali on täynnä keskusteluja siitä, miten nuorilla on ADHD, ynnä muita mt- ja tarkkaavaisuuden häiriöitä, käytösongelmia jne.

Entä jos ne osittain tai kokonaan, korreloivat kaiken sen kemikaalikuorman kanssa, jota elintarviketeollisuus sekoittaa valmisruokiin ja juomiin?

Olen mielelläni väärässä.

Vierailija
44/58 |
20.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen ollut Pepsi Max addikti jo lähemmäs 20 vuotta (en täysin tarkkoja vuosilukuja käytön aloittamiselle tosin muista). Välillä olen miettinyt myös lopettamista, mutta miksi pitäisi? Eikö aikuisella ihmisellä saa jotain iloja elämässä olla? Jos menee 2 litraa Pepsiä päivässä, niin samalla siinä menee vettä koska suurin osa on juomasta on vettä. Hintaa tulee alle 2 eur päivässä, kun ostaa 4 x 2 l packin Prismasta. Hampaat kannattaa tarkastuttaa vuosittain. Ei päivä lähde käyntiin ilman lasillista kylmää Pepsi Maxia, aaah. Luopuisin ennemmin miehistä kuin Pepsistä :)

Vierailija
45/58 |
20.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aspartaami aiheuttaa syöpää. Lisäksi on varmaan hiton kamalaa sokeriaineenvaihdunnalle. Makeus aiheuttaa samanlaisen sokeripiikin, kuin oikea sokeri. Keho maistaa makean ja tuottaa insuliinia, koska se odottaa sokeria. 

Vierailija
46/58 |
20.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole enää vuosiin ollut suurkuluttaja verrattuna opiskeluaikoihin, jolloin pepsi maxia saattoi kulua kolme litraa viikossa. Nykyään 0,5 litraa viikossa, joskus tosi harvoin olen ostanut 1,5 litran pullon mutta siitäkin juonut sitten reilun litran ennen kuin loppu on väljähtynyt kaappiin. Tosin päätin nyt lopettaa kokonaan, koska minusta maku on muuttunut huonompaan.

Kiinnostaisi tietää tutkimuksista, että mikä on ollut se raja että jostain aspartaamista tai muusta ainesosasta on todettu olevan vahinkoa. Esimerkiksi vesihän voi olla myös vahingollista, mutta sitä pitäisi juoda tyyliin litrakaupalla todella lyhyessä ajassa.

Vierailija
47/58 |
20.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa linkki WHO:n tutkimukseen. Luokitellaan karsinogeeniksi, eli aiheuttaa syöpää.

https://www.who.int/news/item/14-07-2023-aspartame-hazard-and-risk-asse…

Vierailija
48/58 |
20.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole enää vuosiin ollut suurkuluttaja verrattuna opiskeluaikoihin, jolloin pepsi maxia saattoi kulua kolme litraa viikossa. Nykyään 0,5 litraa viikossa, joskus tosi harvoin olen ostanut 1,5 litran pullon mutta siitäkin juonut sitten reilun litran ennen kuin loppu on väljähtynyt kaappiin. Tosin päätin nyt lopettaa kokonaan, koska minusta maku on muuttunut huonompaan.

Kiinnostaisi tietää tutkimuksista, että mikä on ollut se raja että jostain aspartaamista tai muusta ainesosasta on todettu olevan vahinkoa. Esimerkiksi vesihän voi olla myös vahingollista, mutta sitä pitäisi juoda tyyliin litrakaupalla todella lyhyessä ajassa.

Meinaatko, että tuollainen tutkimus olisi tehty, ja jos on, niin olisi ihan luettavissa?

Seurasitko sitä Tanskalaisten tekemää dokkarisarjaa, jossa avattiin ylikansallisten elintarvikejättien toimintakulttuuria? Jenkit oli jo -50 luvulla tutkineet ja selvittäneet sekä tupakanpolton, että sokerin syönnin vaarallisuuden. Tutkimukset haudattiin sekä tupakkateollisuuden taholta, että myös sokeritutkimus pimitettiin, koska sokeri on toisaalta halpaa energiaa isoille massoille? Tätäkö tarkoitit? Vai sitä, että haluat mukavia uutisia, jotta voit huokaista helpotuksesta, ja jatkaa entiseen malliin?

Vierailija
49/58 |
20.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä näiden zerojen ja naxin lipittäjiä. Maistuvat karmivilta verrattuna aitoihin versioihin ja bonuksena saat sydärin tai aivohalvauksen.

Jos niistä oikeasti saisi sydärin tai aivohalvauksen, ne olisi jo kielletty. Mutta kun nämä yksittäiset tutkimustulokset joiden mukaan tällaista aiheutuu on kumottu toisilla, joissa on otettu huomioon myös muut tekijät kuten ihmisen paino. näyttäisi, että näiden dramaattisten yksittäistulosten taustalla on se, että oikeasti ylipainoiset ja lihavat juo enemmän noita kevytjuomia, ja se ylipaino, ei juomat, aiheuttaa riskit. Jos vertaillaan samanpainoisia kevytlimsojen juojia ja niitä juomattomia, tällaisia eroja ei olekaan.

No jaa, olisihan ihmiset voineet 1940-luvullakin perustella, että jos tupakasta oikeasti saisi keuhkosyövän, se olisi jo kielletty, eikä nää tutkimustuloksetkaan aiheesta ole lainkaan yksiselitteisiä. Koska aluksi eivät olleet.

Asbestillakin rakennettiin hyvässä uskossa aikanaan.

Tutkimuksissa havaitaan jatkuvasti UUSIA asioita, joten ei ole mikään kunnon perustelu, että jos tää olisi vaarallista, se olisi jo kielletty.

Vierailija
50/58 |
20.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetin 15 vuotta sitten Pepsi Maxin juomisen, kulutus oli 1,5 l päivässä. Olin 10 vuotta juomatta, mutta olen retkahtanut uudestaan. Nyt huumeena on Coca-Cola Zero. Juon nykyään tölkkejä, pysyy addiktio paremmin hallussa kuin ison pullon kanssa. Tölkkejä menee 1-2 päivässä.

Vierailija
51/58 |
20.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lopetin 15 vuotta sitten Pepsi Maxin juomisen, kulutus oli 1,5 l päivässä. Olin 10 vuotta juomatta, mutta olen retkahtanut uudestaan. Nyt huumeena on Coca-Cola Zero. Juon nykyään tölkkejä, pysyy addiktio paremmin hallussa kuin ison pullon kanssa. Tölkkejä menee 1-2 päivässä.

Olen myöskin huomannut, että addiktio pysyy paljon paremmin aisoissa, kun kerta kaikkiaan päättää, että ostaa himoon koskaan kaupasta kerarllaan vain yhden pienimmän Pepsi Max -tölkin. Vaikka miten tulisi suhteellisesti kalliimmaksi, niin oikeasti ei kyllä tule, koska alan vaan kiskoa juomaa kaksin käsin, jos ostan ison pullon tai useita isoja pulloja.

Vierailija
52/58 |
20.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ostan aina 15-packin zeroa. Jääkaapissa on aina tölkit kylmässä, mutta ei niitä silti mene kuin 1-2 päivässä. Isosta pullosta tulisi juotua enemmän.

Vierailija
53/58 |
20.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi lasi vettä, toinen lasi cola zeroa (vähemmän kofeiinia) ja kolmas lasi kofeiinitonta colaa. Onnistuisikohan jotenkin näin vähentämään?

Vierailija
54/58 |
20.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksi lasi vettä, toinen lasi cola zeroa (vähemmän kofeiinia) ja kolmas lasi kofeiinitonta colaa. Onnistuisikohan jotenkin näin vähentämään?

Joo, tai ihan että korvaisi Pepsi Maxinsa kokonaan kofeiinittomalla, niin näkisi, onko se addiktio miten pahasti kofeiiniin vai siihen juomaan muuten. Sitten kun olisi jo vieroittunut kofeiinista, voisi alkaa korvata kofeiinitonta Pepsi Maxia vaikka makuvissyllä tai mikä parhaiten tuntuisi sopivan.

Vierailija
55/58 |
20.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse ostan aina 15-packin zeroa. Jääkaapissa on aina tölkit kylmässä, mutta ei niitä silti mene kuin 1-2 päivässä. Isosta pullosta tulisi juotua enemmän.

Mulla voi mennä tölkkejä 3-5, jos ostan niitä enemmän kotiin. Kokemusta on. :D 

Juomaa menee tölkeistä siis kyllä minullakin keskimäärin vähemmän kuin isosta pullosta, jonka juon ihan järjestään yhdessä päivässä, jos sellaisen ostan. Mutta mun on turvallisinta ostaa ihan vaan yksi tölkki kerrallaan, ellei kyseessä ole jokin mättöperjantai tms, jolloin on tarkoituskin vetää vähän överiksi.

Vierailija
56/58 |
20.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Venäjällä asbestin käyttö jatkuu edelleen. Jokin heidän iso kaupunki elää asbestin avolouhinnasta. Ei ole kuulemma vaarallista, koskapa kaupungin kaikki asukkaat eivät ole sairastuneet, eivätkä ainakaan kuolleet?

Vierailija
57/58 |
20.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pepsi Max on ollut itselleni ihan heittämällä pahin addiktio. Se käynnistyi lukioaikoina 90-luvun puolella. Määrät eivät itselläni ole koskaan olleet valtavia, mutta himo saada lasillinen kylmää Pepsi Maxia jäillä on pelottavan voimakas.

Olin itse tuolloin normaalipainoinen, mutta myöhemmässä elämässä olen taistellut painonnousun ja vatsaoireiden kanssa. Muutaman kerran olen ollut pidempiä aikoija ilman esim. kokeillessani oikeasti tarkkaa ruokavaliota, ja olo on ollut parempi (varmaan muistakin syistä).

Joskus viime vuonna(?) tuli tutkimustieto, että aspartaami saattaa aiheuttaa vuotavan suolen oireyhtymää. Eli jotenkin niin, että siinä missä suoli terveenä ei päästä aineksia suolen seinämän elimistöön, aspartaamin vaikutuksesta näin voi tapahtua, ja aspartaamin säännöllinen käyttö voi aiheuttaa tulehduksellisia vaikeasti määritettäviä tiloja. Lisäksi hiilihappo syövyttää hampaita ja kofeiini aiheuttaa riippuvutta, heikentää unia ja aiheuttaa äreyttä. Keinotekoiset makeutusaineet lisäksi hämäävät aivoja, eli vaikka juomassa ei ole sokeria, insuliinivaste voi olla samanlainen kuin sokeriin, mikä voi lisätä ruokahalua. On ollut myös viitteitä siitä, että aspartaami tuhoaisi suoliston hyviä mikrobeja, mikä muuttaa välillisten vaikutusten kautta sitä, millaisia ruokia tekee mieli syödä.

Eli lyhyesti, siinä missä parikymmentä vuotta sitten sanottiin että mitään haittaa ei ole juoda vaikka pari litraa päivässä, nyt ei enää ajatella niin. Kaikkia haittoja ei todellakaan tunneta, eivätkä vaikutusmekanismit olet täysin tiedossa. Omalla kohtaa pidän hyvin mahdollisena, että vatsaoireet eivät olisi alkaneet ilman tuohon aineeseen tutustumista.

Olen ollut itse raskauksien aikana täysin ilman Pepsi Maxia (yms lisäainepommeja) ja kuopuksen syntymisen jälkeen en ole enää aloittanut uudestaan. Ottaa päähän, että addiktio on silti olemassa. Silloin harvoin kun saa eteen kuuman pizzan, tulee vieläkin joka kerta mieleen että tähän kävisi se kylmä Pepsi Max jäillä. Paljon kutsuvampi tunne kuin mikään hvä viini tai olut. Silti pakko pysyä erossa.

Vierailija
58/58 |
20.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutkimusten mukaan Pepsi Maxia juovien kuolleisuus on 100%

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi neljä