Tajuton hikoilu -mikä avuksi?
Oon kolmekymppinen nainen ja nyt raskauden jälkeen hikoilu on käynyt aivan tajuttomaksi. Suihkusta tultua tulee usein jo melkein saman tien hirvee hiki jo ennen kuin saa vaatteita päälle. Ja olisikin kainalot ainoat, mistä hikoilisin, mutta kun ei! Naama hikoilee, sekä niska ja tissien alus on ehkä se kaikista pahin... Haju on myös sellainen aika pistävä. Mies tosin väittää, ettei se vähän matkan pääse haise, mutta tiedä häntä...
Kilpirauhasen vajaatoiminta mulla on, lääkitys ei vain taida vieläkään olla ihan kohdillaan raskauden jäljiltä ja luulen, että muutkin hormonit on ihan sekaisin. Voiko imetys myös aiheuttaa liikahikoilua? Imetän edelleen vuoden ikäistä esikoistani. Onko teillä imetyksen lopetus normalisoinut hikoilun? Tosin ennen raskauttakin tämä oli aika iso ongelma, mutta ei näin paha. Voiko joku muukin sairaus aiheuttaa tällaista?
Onko mitään mahdollisimman tehokasta deodoranttia, joka olisi kuitenkin mahdollisimman luonnollinen / haitta-aineeton? Tosin se ei auta koko ongelmaan, koska ei taida olla mitään kokovartalodödöä..?
Entä auttaisko joku luontaistuote? Kuulemma ainakin e-vitamiinin puutos voi olla syy, mut sitä oon käyttänyt jo vuosia. Onkohan käyttämäni Healthy Origins (iHerbistä) huono merkki?
Ikävöin niitä aikoja, kun ennen sairastumistani en hikoillut ikinä, en edes saunassa...
Mä kaipaisin myös apua samaan vaivaan!