Kerro aikuiskouluttajan ja työvoimakouluttajan työstä :)
Hei,
minua kiinnostaa aikuiskouluttajan työ yleensä ja työvoimakouluttajan työ erityisesti. Olen työskennellyt opettajana ammattikorkeakoulussa ja minulla on yhteiskuntatieteiden kandidaatin tutkinto sekä maisterin tutkinto viestinnästä. Pedagogisia opintoja en ole vielä tehnyt, mutta ne ovat työn alla.
Haluaisin kokemuksia aikuiskouluttajan työstä. Millaista työ on ja mitä pidät työn hyvinä ja huonoina puolina? Mikä on raskasta ja mikä antoisaa aikuisten kanssa työskennellessä? Ja jos sinulla on vertailupohjaa, niin miten se eroaa mielestäsi nuorten kanssa tehtävästä työskentelystä?
Työvoimakouluttajan työ kiinnostaa minua, koska siinä pystyisin yhdistämään hyvin koulutukset ja työkokemukseni ja koulutukseni sosiaalialalla (sosionomi). Mitkä ovat puolestaan tämän työn hyvät ja huonot puolet?
Ja sitten vielä palkkauksesta. Millaista palkkaa tällä alalla maksetaan? Mikä on kuukausipalkka? Entäpä tuntipalkka? Tällä hetkellä on todennäköisintä, että työskentelisin tuntipalkalla. Eli mikä on kohtuullinen tuntipalkka ilman, että hinnoittelee itseään yli vaan pyytää sellaista hintaa, joka vastaa yleistä linjaa.
Kiitos vastauksista :)
Kommentit (5)
Näin aikuisopiskelijan näkökulmasta sanoisin että aikuisten opetus on todella haastavaa. Aikuiset vaativat tasokasta opetusta ja kyseenalaistavat paljon. Eli mutuilu ei mene läpi ja opetettavat asiat on osattava pohjia myöten.
Jos menee siitä mistä aita on matalin, käy huonosti. Aikuiset haluavat tiukkaa asiaa, kunnon materiaalit, tiivistä opetusta. Moni uhraa paljon sen vuoksi että pääsee sinne kouluun, rahallisesti ja ajallisesti, joten höpöhöpö-tunnit ja "vähän sinnepäin"-opetus ei mene läpi. Aikuiset myös antavat suoraa palautetta, eivätkä kainostele valittaa myös esimiehille asti.
Opettaja menettää uskottavuutensa helposti aikuisia opettaessa, jos oppilaat eivät ole vakuuttuneita opetuksen tasosta. Sitä on vaikea enää korjailla jälkikäteen.
Hei ja kiitos vastauksesta!