Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saako yhtä sisaruksenlasta "suosia"?

Vierailija
05.08.2016 |

Mietin vaan. Täällä on aina paljon puhetta siitä, että vanhempi tai isovanhempi suosii jotain tiettyä lasta. Mutta mitä jos täti suosii sisarusparvesta yhtä? Tuntuuko se kuinka epäreilulta?

Omassa tapauksessani on siis kyse kummilapsesta. Ei minulla niitä muitakaan lapsia vastaan ole mitään - päin vastoin, tykkään heistä kovasti - mutta tämä kummilapseni on eittämättä suosikkini.

Eli miten on? Jos ostan tälle yhdelle kalliimpia juttuja kuin toisille ja tulevaisuudessa lahjoitan huomattavan kalliitakin asioita, aiheuttaako kuinka paljon närästystä? Ovatko toiset lapset teininä ärtyneitä jos isosisko tai -veli saa tädiltä vaikkapa auton?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
05.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitus taitaa olla vähän epäselvä, joten selvennetään: kyse on siis sisaruksen lapsista, joista yhden kummi olen.

Vierailija
2/5 |
05.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä kummilasta saa - ja pitääkin - suosia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
05.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kaksi siskoa ja vanhimpana lapsena mulla oli eniten kummeja, jotka sattuivat ansaitsemaan enemmän kuin muiden kummit. Sain aina heiltä paljon kalliita ja mielekkäitä lahjoja, sisareni saivat omiltaan jotain rihkamaa jos saivat mitään. Kyllähän siitä tuli aina närää, jouluna varsinkin he olivat aina kateellisia minulle kun sain kaksi kertaa enemmän lahjoja. Kannatan siis, ettet nyt mitään autoja osta, ja annat myös muille sisaruksille jotain pientä samalla. Kannattaa puhua vanhempien kanssa, miten muiden sisarusten kummit toimivat.

Vierailija
4/5 |
05.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummilasta kuuluu suosia! 😊 Musta oli kivaa olla tädin kummilapsi! Enkä ollut kateellinen sisaruksille heidän kummeista. Paitsi yksi peri aika mehevän summan rahaa ja maata omaltaan 😂

Musta on äitinä kiva, kun omat sisaret puuhailee kummilapsen kanssa jotain spesiaalia.

Vierailija
5/5 |
05.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

3 jatkaa; esimerkkinä sain joululahjaksi tavaraa heiltä noin 200-300€ arvosta, nuorempi siskoni sai omaltaan ehkä 10-20€ pehmolelun ja nuorin ei saanut mitään (hänen kumminsa hylkäsivät kummin tehtävät). Siskoni piikittelivät minua aina jouluna ja syntymäpäivänäni, olivat kateellisia kun eivät itse saaneet mitään, enkä minä voinut sille mitään :( Vähän huonot muistot jäi tosta. Joten oikeasti kannatan sitä, että puhut vanhempien kanssa tilanteesta, varsinkin jos jotain autoja haluat ostaa. Siitä saattaa seurata pahojakin riitoja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä neljä