Yksinasuva ihminen, kuinka paljon viikossa menee rahaa ruokakauppaan? ev
Kommentit (39)
Jäänyt nyt muutama viikko käymättä ruokakaupassa, poikkeuksellisesti. Huomaa sitten että ei ole kotona hedelmiä aamupalaksi, töihin välipalaksi tai iltapalaksi. Onneksi joissain lounaspaikoissa on kunnon salaattipöytä mistä saa korvattua joinain päivinä. Pakasteesta löytyneiden esim. lihapiirakoiden, jääkaapissa pitkään säilyvien meetvurstin, juuston ja levitteiden, lounaiden lisäksi sitten pitänyt muutaman kerran grillipizzeriassa käydä, jos ei jossain ole teen lisäksi enemmän tarjottavaa ollut. Kuitenkin siis, ei rahaa ruokakauppaan, mutta useampi kymppi lounaisiin ja pizzoihin yms.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä pääsette helpolla, mokomatkin kermaperceet. Mutta hyvä että osaltanne pidätte kulutusjuhlan käynnissä :)
Mulla riittää rahat hyvään ruokaan pelkillä tuilla. Olen tällä hetkellä työtön. Mikään kermaperse en ole.
No jossain on sitten virhe. Ei työttömällä kuulu riittää rahat mihinkään. Sinä mikään oikea työtön ole. Olet kermaperse jos asut ilmaiseksi ja saat tuet 100% hanskaan. Niistä sitten voit tofuilla ja fiilistellä luomua ja käydä baarissa. Se ei ole muuta kuin kermaa.
No ehkä mulla sitten riittää rahat juuri sen takia etten käytä sitä ollenkaan baareihin ja alkoholiin.
Kuukausitasolla n. 350 euroa eli melkeinpä satasen/viikko. Pitää sisällään myös toki talous- ja wc-paperit, pesuaineet, hyviä juustoja, paljon hedelmiä (mitkä talvella hintavia). En ruokaile töissä, myös eväät sisältyy.
Mun tän vuoden laskelmien mukaan mulla menee noin 180 euroa kuukaudessa (noin 6 euroa päivässä). Siitä saa viikkolaskelmaksi noin 42-45 euroa. Mutta tähän ei kuulu satunnaiset kahvit ja sämpylät kodin ulkopuolella (tai hyvin, hyvin harvinaiset ulkonasyömiset).
Olen työtön.
Noin 40-60 euroa. Sisältää muutkin tavarat, kuin pelkät ruokatarpeet. Valmistan aika paljon itse ruokaa ja syön sitä monta päivää.
Vierailija kirjoitti:
Miksi teidän pitää aina tulla valehtelemaan? Milloin olette juristeja ja milloin mitäkin miljonääriperijöitä. Eihän kukaan saa tungettua jotain hunttia viikossa ruokakauppaan. Oikeasti nyt ihmiset, miksi tällaisiinkin kyselyihin pitää tulla satuilemaan?
Eihän se ole kuin vajaa 15 euroa päivä.
5-20 euroa. En käy kaupassa joka viikko.
Noin 50 euroa. Sisältyy myös koiranruuat, mutta pesuaineet yms. menee yli ko. summan.
Vierailija kirjoitti:
Jäänyt nyt muutama viikko käymättä ruokakaupassa, poikkeuksellisesti. Huomaa sitten että ei ole kotona hedelmiä aamupalaksi, töihin välipalaksi tai iltapalaksi. Onneksi joissain lounaspaikoissa on kunnon salaattipöytä mistä saa korvattua joinain päivinä. Pakasteesta löytyneiden esim. lihapiirakoiden, jääkaapissa pitkään säilyvien meetvurstin, juuston ja levitteiden, lounaiden lisäksi sitten pitänyt muutaman kerran grillipizzeriassa käydä, jos ei jossain ole teen lisäksi enemmän tarjottavaa ollut. Kuitenkin siis, ei rahaa ruokakauppaan, mutta useampi kymppi lounaisiin ja pizzoihin yms.
Kuka hölmö ostaa kesällä hedelmiä!? Marjat ovat terveellisiä ja tuoreita kesällä, hedelmiä ei juuri kannattaisi ostaa talvellakaan niiden sisältämien myrkkyjen takia.. Ainoastaan kotimaiset omenat syksyllä ovat suositeltavia, samoin luumut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka hölmö ostaa kesällä hedelmiä!? Marjat ovat terveellisiä ja tuoreita kesällä, hedelmiä ei juuri kannattaisi ostaa talvellakaan niiden sisältämien myrkkyjen takia.. Ainoastaan kotimaiset omenat syksyllä ovat suositeltavia, samoin luumut.
Ime horo letkua.
Reilu 50 eur taitaa mennä, en ole koskaan pitänyt asiasta kirjaa.
No tänään meni 65e +bensat. Merilohta, kaljaa, punaviiniä, pähkinöitä, juustoja.
Olisikin varaa ostaa iänikuisen kanan ja makaroonin sijaa sisäfilettä, merilohta yms.
Valmissalaatti 7€
Kivennäisvesi, tuoremehu, viini yht.4€
Ruisleipää 0,30€
Juustoa 1,50€
Avokadoa, tomaattia, sipulia. 1€
Kasvispataa (itsetehty) 1€
Puuroa + hilloa 0,20€
Kahvia 0,30€
Koiranruokaa 2€
Koirien lihoihin menee usein enemmän, tuossa ei ole hygijuttuja, ei mitään herkkuja, tupakkia en polta..
SILTI... 17,30€, ja tuossa on yhden päivän ruoat.
Viikossa siis 120€, jos söisin tuon tapaisesti joka päivä. Ja monesti syön kalliimmin, koska on varaa, ja ruoka on tärkeää. Niin ja ravintoloissakin käyn ystävien kanssa.