Sama syödä sitten sokeria kun ei näytä vaikuttavan mitenkään
Olen ollut kaksi viikkoa ilman turhanpäiväisiä sokereita ja hiilareita. Syön terveellisesti ja juon vettä. Mutta kun ei auta niin ei auta. Paino ei vain tipu. Missä mättää?
Kommentit (25)
Mulla menossa nyt kolmas viikko ilman sokeria. Käytännössä pudotin pois sokeria sisältävistä tuotteista ainoastaan jäätelön, koska karkkia en muutenkaan syö ja suklaatakin kului aika vähän. Myös viini ja kuohuviini saivat jäädä toistaiseksi kokonaan pois, koska niistäkin saa turhaa energiaa.
Koska arvasin, etteivät pelkkä sokerin ja alkoholin dumppaus näy minulla vaa'alla tai peilissä juuri lainkaan, olen tehnyt muutakin säätöä ruokavalioon ja lisännyt myös liikuntaa. Mulla lähtenyt painosta vajaan kahden viikon aikana noin 1,5 kg ilman kärvistelyä - pudotus näkyy myös jo peilissä. Yhtään en ole kaivannut jäätelöä enkä sitä viikonlopun viiniäkään.
Vierailija kirjoitti:
Asia on ihan tutkittu, ja herkkujen vähentämisellä keskimäärin putoaa VUODESSA vain pari kiloa 100-kiloiselta mieheltä. Ei järin tehokas laihdutustapa useimmille. Keskimääräisestä toki poikkeaa ne, jotka on syönyt ihan järjettömiä määriä niitä makeita herkkuja - he voivat laihtua enemmänkin, mutta vain, jos eivät huomaamattaan korvaa makeista saamiaan kaloreita jollain muulla.
Kannattaisi ihan laskea kalorit vaikka jollain ilmaisella kännykkäappsilla, esim. Fatsecret. Ei sokerittomuus tai terveellisyys laihduta, vaan riittävän alhaiset kalorit. Ja niillä laihtuu, vaikka söisi sokeriakin.
Minä olen ravitsemusterapeutin laatimalla laihdutuskuurilla ja kirjaan kaiken syömäni ja juomani Finelin ruokapäiväkirjaan. Teen seuraavan päivän ruokasuunnitelman jo edellisenä päivänä.
En lisää sokeria mihinkään ja maitotuotteet ostan tietenkin maustamattomina ja sokerittomina. Siitä huolimatta Finelin vertailupalkki näyttää, että saan dieetillä liikaa hiilihydraatteja verrattuna muihin samanikäisiin naisiin ja saan liian vähän proteiinia verrattuna muihin samanikäisiin naisiin. Syön tosiaankin muuten kaiken ohjelman mukaan mutta lisään maitoon aamulla lusikallisen pikakahvijauhetta koska en jaksa nyt lopettaa aamukahvinjuontiakin samassa rytäkässä.
osta hiivanhäätökuuri, candida forte ja lopeta vehnän syönti...eiköhän sitten ala tapahtumaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asia on ihan tutkittu, ja herkkujen vähentämisellä keskimäärin putoaa VUODESSA vain pari kiloa 100-kiloiselta mieheltä. Ei järin tehokas laihdutustapa useimmille. Keskimääräisestä toki poikkeaa ne, jotka on syönyt ihan järjettömiä määriä niitä makeita herkkuja - he voivat laihtua enemmänkin, mutta vain, jos eivät huomaamattaan korvaa makeista saamiaan kaloreita jollain muulla.
Kannattaisi ihan laskea kalorit vaikka jollain ilmaisella kännykkäappsilla, esim. Fatsecret. Ei sokerittomuus tai terveellisyys laihduta, vaan riittävän alhaiset kalorit. Ja niillä laihtuu, vaikka söisi sokeriakin.
Minä olen ravitsemusterapeutin laatimalla laihdutuskuurilla ja kirjaan kaiken syömäni ja juomani Finelin ruokapäiväkirjaan. Teen seuraavan päivän ruokasuunnitelman jo edellisenä päivänä.
En lisää sokeria mihinkään ja maitotuotteet ostan tietenkin maustamattomina ja sokerittomina. Siitä huolimatta Finelin vertailupalkki näyttää, että saan dieetillä liikaa hiilihydraatteja verrattuna muihin samanikäisiin naisiin ja saan liian vähän proteiinia verrattuna muihin samanikäisiin naisiin. Syön tosiaankin muuten kaiken ohjelman mukaan mutta lisään maitoon aamulla lusikallisen pikakahvijauhetta koska en jaksa nyt lopettaa aamukahvinjuontiakin samassa rytäkässä.
Itse käyn onneksi vähän sallivammalla ravitsemusterapeutilla (ketjussakin mainitulla ;) ). Ei tarvi laskea kaloreita eikä makroravintoaineiden suhteita, mutta täytyy pitää huolta että syö vähintään puoli kiloa kasviksia päivässä, juo max 0,5 l energiapitoisia juomia päivässä, että ei syö herkkuja joka päivä (3 kertaa viikossa on vielä ok), aterioita ei saa jättää väliin ettei tule "nälkävelkaa" joka purkautuu kohtuuttomina syömishaluina jne. Monivitamiinitabletti on määrätty kerran päivässä ja proteiinin määrään pitää kiinnittää huomiota että sitä tulee tarpeeksi.
Mutta muuten on tosi vapaata mitä syön. Mm. sanoi että sekä runsas- että niukkahiilarisesti voi syödä hyvin, ja muutenkin hyvin monella tapaa, eikä ole mitään yhtä oikeaa tapaa. Olen laihtunut helmikkuun lopulta 13.5 kg ja tosi helposti.
Mä olen lukenut yhden Patrik Borgin kirjan ja siinä sanottiin, että 100 kiloisilla miehillä pelkän reilun kasvisten syönnin lisäyksen painovaikutus on 10-20 kg vuodessa. Energiapitoisten juomien (limsat, mehut, maito, alkoholijuomat) käytön rajoittaminen puoleen litraan päivässä vaikuttu 5-7 kg. Nämä oli eniten vaikuttavat muutokset keskimäärin. Joku herkkulakko tai vähärasvaisten tuotteiden käyttö laihdutti vain pari kiloa vuodessa.