Auttakaa! Opiskelu ja raha-asiat.
Olen 24-vuotias työtön nainen. Elämäni on viime vuodet ollut paikallaan ajelehtimista, alallani ei vaan ole töitä. Nyt hain opiskelemaan alaa joka kiinnostaa ja työllistyminen melko varmaa. Kysymys kuuluu, mikäli pääsen opiskelemaan, mites raha-asiat? Menetänkö työmarkkinatukeni? Paljonko aikuisilla tuo opintotuki on? Haluaisin kovasti opiskelemaan mutta nämä asiat mietityttävät. Tietysti menen myös töihin opiskelujen ohella jos mahdollista, mutta entä jos joudun pärjätä ilman töitä?
Kommentit (23)
Täällä on niin paljon soopaa nytten, että mene AP sivulle www.kela.fi > opiskelijat. Sieltä löytyy tietoa!
Ja ei muuta kuin opiskelemaan! Pelkällä opintotuella ja asumislisällä et pärjää, mutta ota opintolaina. Se on helppo maksaa pois kun valmistut työllistävälle alalle. Onnea opintoihin :)
Nro 22. Kiitos, menen tutkimaan vielä :) Täältä kyselin lähinnä käytännön kokemuksia, suuresti ihmetyttää näin vihamielinen ja negatiivinen vastaanotto. Mun mielestä täällä kysellään päivittäin tyhmempiäkin asioita :D Mutta kiitos kuitenkin kaikille asiallisesti vastanneille, mä lähden nyt muualle tutkailemaan. Hyvää loppukesää myös alapeukuttajille!
Omistusasuntoon voi saada yleistä asumistukea, jos et ole oikeutettu opintotuen asumislisään. Tällöin on siis mahdollista saada opintoraha sekä yleinen asumistuki.