Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Äiti heitti läppärini roskiin :((

Vierailija
05.08.2016 |

Hei, äiti heitti eilen kesätyörahoillani ostetun läppärin roskiin, pisti minut arestiin eikä kuuntele mitä minä sanon. En siis ole tehnyt oikeasti mitään väärin.

Vähän taustaa:

Meillä on aiemmin perheen käytössä ollut vain tabletti. Kun olin pieni, oli pöytätietokone myös, mutta se meni rikki. Minä tykkäsin pöytätietokoneella pelaamisesta ja sitten pari vuotta sitten päätin hankkia oman läppärin koska ne ovat suht. halpoja. Ansaitsin rahat kesätöistä ja ostinkin sitten haluamani läppärin.

Sillä sai pelattuakin, mutta koska se oli niin halpa kone, se ei sopinut kaikkeen pelaamiseen. Minä asensin koneeseen Linuxin, jotta se toimisi nopsemmin. Kiinnostuin sitten myös ohjelmoinnista, ja räpelsin sitten omia pikku koodinpätkiäni. Läppäri oli minulle rakas ja sillä oli kaikki ohjelmani :(

Sitten eilisen tapahtumiin:

Äidin tabletti unohtui eilen mummon luo. Hän vaati päästä minun läppärilleni katsomaan TV:tä. Äiti pakotti, joten minä päästin, mutta sanoin kyllä, että siinä sitten ei ole Windowsia... Äiti ei reagoinut. Mutta sitten, kun läppäri aukesi, niin hän sekosi :(

Minulla ei ole graafista käyttöliittymää tehokkuussyistä, eli näytöllä näkyy vain tekstiä ja sinne pitää kirjoittaa itse komentoja. Äiti huusi minulle ja kutsui minua hakkeriksi(?) ja sanoi, että soittaa poliisille ellei NYT lopu. Oli "todella pettynyt" minuun ja olin vastuuton ja paha ihminen. En siis oikeasti ole hakkeri, vaan minun käyttöjärjestelmäni vain näyttää erilaiselta. Äiti takavarikoi koneen vaikka minä yritin selittää. Hän jätti minut huoneeseen ja myöhemmin tuli kertomaan minulle, että oli vienyt läppärin roskikseen (molok). Siis koko läppärin sellaisenaan, niin että minä en saa sitä sieltä, ja jos joku muu sen saa niin siellä on sitten kaikkia minun yksityisasioitani tarjolla jos siihen pääsee sisään... Arestia tuli myös mutta lähinnä raivostuttaa läppärijuttu.

Eihän äiti voi tehdä näin? Mitä minä edes voin tehdä nyt? Äiti on yhä raivoissaan ja "pettynyt minuun", eikä suostu kuuntelemaan selitystä.

Kommentit (64)

Vierailija
21/64 |
05.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

4/5

Vierailija
22/64 |
05.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se graafinen käyttöliittymä pyörii ihan hyvin vähänkään uudemmissa läppäreissä joten täytyy olla provo.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/64 |
05.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Provon huutelijat vois olla välillä hiljaa. Itse ainakin pidän tätä hyvin mahdollisena, valitettavasti :(

No sori nyt vaan kauheasti, mutta minusta tuo kuulostaa täysin uskomattomalta.

Vierailija
24/64 |
05.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

0/5.

Ei ole teinin kirjoittamaa, eikä nuoren aikuisenkaan.

Mutta jatkakaa vaan.

Miten niin ei voi olla teinin kirjoittama? Todellakin voi olla. Voisitko osoittaa jonkin tekstipätkän, joka ei mielestäsi voisi olla nuoren kynästä?

Vierailija
25/64 |
05.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se graafinen käyttöliittymä pyörii ihan hyvin vähänkään uudemmissa läppäreissä joten täytyy olla provo.

Niin pyörii mutta on eriasia kuka viittii sellaistaa käyttää itse en käytä :)

Vierailija
26/64 |
05.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huh huh. Äidillä vähän pipo kireällä. Ehkä hän tuosta rauhoittuu? Ei kai ole ulkoroskiksessa? Menee rikki jos sataa tai saa muuten kosteutta.

Eiköhän tuo ole juuri ulkoroskiksessa, jos on Molokiin sen nakannut. Molok on noin 3 metriä syvä putki, en niitä sisätiloissa ole nähnyt.

Vierailija
27/64 |
05.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

0/5.

Mutta jatkakaa vaan.

Jep sama tuttu kirjoitustapa, kuin niin monessa muussakin pitkään alustetussa provossa. Ja milläs se datailee kun läppäri on molokissa :)

Vierailija
28/64 |
05.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitisi taitaa olla sekoamassa. Hoitoon tuollainen pitäisi saada.

Onko sinulla ketään aikuista, jolle pystyisit kertomaan äitisi mielipuolisesta käytöksestä?

Vierailija
29/64 |
05.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

0/5.

Mutta jatkakaa vaan.

Jep sama tuttu kirjoitustapa, kuin niin monessa muussakin pitkään alustetussa provossa. Ja milläs se datailee kun läppäri on molokissa :)

Oletko kuullut älypuhelimista?

Vierailija
30/64 |
05.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huono :D

Vierailija
31/64 |
05.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sä oot ite tienannut rahasi läppäriin, joten äidilläsi ei ole mitään oikeutta tuohon. Itse varmaan vittumaisuuttani uhkaisin tehdä rikosilmoituksen, jos hän ei silloin palauttaisi konetta, tekisin sen oikeasti.

Vierailija
32/64 |
05.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksista.

Ei ole muita aikuisia, joille kertoa tästä. Paras, minkä keksin on terkkari (koulupsykologia ei ole), mutta ei taida hänen toimenkuvaansa kuulua tällaiset :(

Olisiko muita ideoita, joissa ei tarvitsisi ilmoittaa poliisille? Haluaisin siis asua kotona lukion loppuun jokseenkin sopuisasti. Äiti sekoaa vain enemmän jos kerron poliisille. Koko juttu alkoi sen takia, että äiti on todella tarkka laista ja suuttui kun "tein laittomuuksia" ja "hakkeroin" (juu, huomaan ironian). Anteeksi, mutta todella en haluaisi ilmoittaa.

Niille, jotka sanoivat, että en kuulosta teiniltä, aion ottaa sen kohteliaisuutena.

Vierailija
33/64 |
05.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naine35 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin pyörii mutta on eriasia kuka viittii sellaistaa käyttää itse en käytä :)

Vieläkö muka on olemassa hyötyohjelmia, jotka käyttävät merkkipohjaista käyttöliittymää? Ja jos onkin, miksi niitä käyttäisin, kun graafiset ovat helppokäyttöisempiä. Niin että sama se on sitten olla käyttiskin graafinen. Jos vain pelaa, sitten on aivan sama, mikä shelli siinä käyttiksessä on.

Vierailija
34/64 |
05.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano äidillesi, että mikäli hän halua lakia noudattaa, kannattaa antaa läppäri takaisin ja jos se on rikki, niin ostaa uuden. Ei sun tarvi kuin uhkailla poliisilla.

Vierailija
35/64 |
05.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos vastauksista.

Ei ole muita aikuisia, joille kertoa tästä. Paras, minkä keksin on terkkari (koulupsykologia ei ole), mutta ei taida hänen toimenkuvaansa kuulua tällaiset :(

Olisiko muita ideoita, joissa ei tarvitsisi ilmoittaa poliisille? Haluaisin siis asua kotona lukion loppuun jokseenkin sopuisasti. Äiti sekoaa vain enemmän jos kerron poliisille. Koko juttu alkoi sen takia, että äiti on todella tarkka laista ja suuttui kun "tein laittomuuksia" ja "hakkeroin" (juu, huomaan ironian). Anteeksi, mutta todella en haluaisi ilmoittaa.

Niille, jotka sanoivat, että en kuulosta teiniltä, aion ottaa sen kohteliaisuutena.

Ota vaan kohteliaisuutena mutta jos olet vähänkään järkevä luovan kirjoittamisen harrastaja niin opettelet tyylilajit ensin. Tuo termi "toimenkuvaan"  viimeistään paljastaa sut.

Vierailija
36/64 |
05.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soita sinne jätefirmaan, että läppärisi on siellä molokissa, tulevat hakemaan sen pois.

Sitäpaitsi, lain mukaan äitisi ei SAA heittää sinua pihalle. Jos yrittää, ota lastensuojeluun yhteys.

Vierailija
37/64 |
05.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soita MLLn auttavaan puhelimeen, jollet halua tehdä poliisille tai terveyskeskukseen ilmoitusta.

Soita 116 111

maanantaista perjantaihin kello 14–20

lauantaisin ja sunnuntaisin kello 17–20

http://www.mll.fi/mll/auttavatpuhelimet/lnpn/

Äitisi ei saa toimia noin mielivaltaisesti. Se ei ole tervettä. Auta äitiäsi, hän tarvitsee apua.

Vierailija
38/64 |
05.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sano äidillesi, että mikäli hän halua lakia noudattaa, kannattaa antaa läppäri takaisin ja jos se on rikki, niin ostaa uuden. Ei sun tarvi kuin uhkailla poliisilla.

Yritän tätä, kun pääsen kotiin. Koetan myös selittää asian uudestaan.

Vierailija kirjoitti:

Ota vaan kohteliaisuutena mutta jos olet vähänkään järkevä luovan kirjoittamisen harrastaja niin opettelet tyylilajit ensin. Tuo termi "toimenkuvaan"  viimeistään paljastaa sut.

Kyllä minä sanoja osaan. Olen varmasti käyttänyt esseessäkin useamman kerran :)

Vierailija kirjoitti:

Soita sinne jätefirmaan, että läppärisi on siellä molokissa, tulevat hakemaan sen pois.

Sitäpaitsi, lain mukaan äitisi ei SAA heittää sinua pihalle. Jos yrittää, ota lastensuojeluun yhteys.

Kiitos tosi paljon tästä, toivottavasti saan sen takaisin.

Vierailija
39/64 |
05.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos vastauksista.

Teinitkin puhuu suomea.

Vierailija
40/64 |
05.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten niin ei teinit osaisi kirjoittaa hyvää tekstiä. Oma tyttöni on kirjoittanut juttuja lehtiinkin ja teksti on kyllä todella rikasta ja monipuolista. Lukiossa varsinkin oppii kirjoittamaan hyvää tekstiä. Ei kaikkien teinit kirjoita pelkkää moita ja vittua, jos täällä muutaman äidin teini niin tekeekin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi kolme