Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yasmin kuukautisten siirtäminen (ei lue pakkausselosteessa)

Vierailija
04.08.2016 |

Hei! Minun tarvitsisi siirtää kuukautisia myöhemmäksi vain muutamalla päivällä. Olen nyt syönyt kaksi laattaa (yhteensä 42tbl) putkeen, ja nyt pitäisi aloittaa taukoviikko. Onnistuuko, jos syön 2-3tbl uudesta laatasta, pidän taukoviikon, jonka jälkeen syön vajaan laatan loppuun? Voiko tälläisestä heikentyä ehkäisyteho/saako näin edes tehdä?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
04.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös sääntö ole että max. 2 laattaa putkeen?

Vierailija
2/9 |
04.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin kai.. nyt kuitenkin "hätätilanne", joten mitä tehdä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
04.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
4/9 |
04.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse syön Yaz-ehkäisypillereitä ja siellä kuukautiset neuvottiin siirtämään syömällä uusi laatta heti edellisen perään ja sitten normaalisti tauko koko laatan jälkeen. Itse olen syönyt kolme laattaa putkeen ilman ongelmia, mutta joillakin voi tulla tiputtelua jo toisen perättäisen laatan kohdalla.

En usko, että voit siirtää kuukautisia kuvailemallasi tavalla. Ainakin noissa syömissäni pillereissä on tärkeetä ottaa pillerit oikeessa järjestyksessä, laatan ekat ja viimiset pillerit varsinkin pitää ottaa oikein.

Vierailija
5/9 |
04.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa merkissähän on ne valkoiset lumelääkkeitä eli ei sisällä mitään vaikuttavia aineita, ehkä siksi tärkeä ottaa ne oikeassa järjestyksessä, mutta näissä Yasmineissa kaikki pillerit sisältävät saman verran sitä hormonia. Voisin kyllä muuten syödä hyvin tämän kolmannenkin laatan putkeen, mutta nyt oliisi ihan parista päivästä kiinni..

6/9 |
04.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kurkkasin Yasminin pakkausselosteen ja siellä sanottiin näin: "Vaikkei kuukautisten siirtämistä suositella, voit siirtää kuukautisia aloittamalla uuden läpipainoliuskan

heti edellisen loputtua ilman taukoa ja käyttämällä sen loppuun. Toisen liuskan aikana voi esiintyä vähäistä tai kuukautisten kaltaista vuotoa. Aloita seuraava läpipainoliuska tavanomaisen 7 päivän

tablettitauon jälkeen."

Eli samalla tavalla siirretään ku Yazienkin kanssa.

Vierailija
7/9 |
05.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei!

Aina kun kuukautisia siirretään yhdistelmäehkäisypillereillä, on hyvä käyttää edellisen liuskan jälkeen aloitettu liuska loppuun. Näin kiertoon ei yleensä tule heittelyä.

Ehkäisytehoon vajaan liuskan käyttö voi vaikuttaa silloin, jos vajaan liuskan aloitettuaan on epävarma onko ottanut pillerin päivittäin, kun liuskassa näkyvät päivät eivät pidäkään paikkaansa. Jos ehkäisytehosta on yhtään epävarma, on käytettävä kondomia.

Vierailija
8/9 |
13.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, testasin nyt kuitenkin tätä, että otin uudesta liuskasta 3 pilleriä ja sen jälkeen pidin taukoviikon jolloin tyhjennysvuoto tuli normaalisti ja nyt jatkan vajaata liuskaa loppuun. En tiedä, onko suositeltavaa, mutta ehkäisytehon heikentyminen ei tässä elämäntilanteessa mietityttänyt/olisi haitannutkaan, joten ei tästä varmaan kovin suurta haittaa ollut..

Vierailija
9/9 |
20.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei!

Jos mahdollinen raskaus ei ole katastrofi niin mitään vahinkoa pillereiden epäsäännöllinen käyttäminen ei aiheuta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän yhdeksän