Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Itse tehty viinimarjamehuko terveellisiä? No eihän ole!!!!

Vierailija
04.08.2016 |

Ensin keitetään marjoista vitamiinit pois kunnes laitetaan sokeria niin maan perusteellisesti sekaan. Miksi näistä marjamehuista on tehty jotenkin sallittuja herkkuja? Toinen on itse tehdyt hillot!

Kommentit (48)

Vierailija
1/48 |
04.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en laita sokeria sekaan. Enkä välitä onko terveellistä, hyvä janojuoma se on. Ja lapsi tykkää juoda sitä, eikä halua kaupan mehuja. Juo kyllä paljon ihan vettäkin. Maitoa taas ei.

Vierailija
2/48 |
04.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marjamehussa ei ole yhtään lisättyä sokeria, jos et itse lisää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/48 |
04.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakastakaa ne marjat, ja syökää sellaisenaan. Niin minä teen.

Vierailija
4/48 |
04.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sitä sokeria pitää laittaa niin maan perusteellisesti. Mä en laita mustaviinimarjamehuun kuin aivan todella pikkuriikkisen.

Toinen mitä en opi ymmärtämään, on sokerin lisääminen pakastemarjoihin. Hyi helvetti. Anoppi laittaa ja ne on ihan kamalia. vadelmat ja mansikat. En ole ikinä laitanut ja hyviä ovat, paljon parempia.

Sitten täälläkin vaahdotaan, kun mammojen piltit ei syö herkkuja vaan herkku on kaurapuuro vadelmien kanssa ja vadelmarasiassa on puoli desiä sokeria. kai se nyt maistuu, kun pakastevadelmat on kuin hilloa vetäisi.

Asiat voi tehdä toisinkin.

Vierailija
5/48 |
04.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en laita sokeria sekaan. Enkä välitä onko terveellistä, hyvä janojuoma se on. Ja lapsi tykkää juoda sitä, eikä halua kaupan mehuja. Juo kyllä paljon ihan vettäkin. Maitoa taas ei.

Voihan ne mehut ja hillot panna pakkaseenkin. Ei tarvitse sitten niin keitellä eikä sokeroida. Näin minä teen, minulla on pakastearkku.

Vierailija
6/48 |
04.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan totta! Välillä ihmetyttää kun tuntuu että tietyn porukan mielestä itse tehty on automaattisesti terveellistä vaikka sekaan olisi kaadettu kilotolkulla sokeria ja rasvaa.

Vierailija
7/48 |
04.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se terveellisempää kuin kaupan mehu joka on kyllästetty lisäaineilla ja sokerin korvikkeilla kuten fruktoosi-glukoosisiirapilla. Minun tekemässä mehussa on vain marjoja (kotimaisia/luomu) ja sokeria. Sokeria kohtuudella. Kun mehu lantrataan vedellä ei lasillisessa ole sokeria todellakaan paljon.

Kun teen hilloa, siihen tulee vain marjoja ja hillosokeria. Sama kuin mehun kanssa, käytän sokeria kohtuudella. Katsopa kaupassa hillojen tuoteselosteita. 

Suomessa on tehty testi jossa varusmiehille juotettiin omatekoista mehua ja verrokkiryhmälle ei. Mehua juoneet sairastelivat vähemmän. Päättele siitä itse epäterveellisyys.

Vierailija
8/48 |
04.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä niihin mehuihin lisätään yleensä sokeria. Vedessä ehkä enemmän mineraaleja kuin siinä kovin "terveellisessä ja vitamiinipitoisessa" mehussa.

Huvittaa kun flunnssajuomana juodaan sitä mehua ja luullaan että c-vitamiinit ovat tallella.

Vierailija
9/48 |
04.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

mummolassa piti lapsena juoda tota litkua! Se oli pahaa vaikka siinä oli sokeria ties miten paljon :D En juo mehuja enää. Ohi aiheen mutta suositelen smoothieita

Vierailija
10/48 |
04.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On se terveellisempää kuin kaupan mehu joka on kyllästetty lisäaineilla ja sokerin korvikkeilla kuten fruktoosi-glukoosisiirapilla. Minun tekemässä mehussa on vain marjoja (kotimaisia/luomu) ja sokeria. Sokeria kohtuudella. Kun mehu lantrataan vedellä ei lasillisessa ole sokeria todellakaan paljon.

Kun teen hilloa, siihen tulee vain marjoja ja hillosokeria. Sama kuin mehun kanssa, käytän sokeria kohtuudella. Katsopa kaupassa hillojen tuoteselosteita. 

Suomessa on tehty testi jossa varusmiehille juotettiin omatekoista mehua ja verrokkiryhmälle ei. Mehua juoneet sairastelivat vähemmän. Päättele siitä itse epäterveellisyys.

Mehu taisi olla kylmäpuristettua joka tarkoittaa että marjoja ei ole keitetty vaan puristettu jossa on vielä vitamiinit tallella.

Vierailija
11/48 |
04.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marjojen parhaat terveyshyödyt eivät tule vitamiineista, vaan polyfenoleista. Eivätkä vitamiinit nyt sentään kiehauttamisesta katoa, vaikka toki esim. C-vitamiini hieman väheneekin.

"In a 2009 study, for instance, blueberries that were microwaved, simmered, pan-fried or baked showed no significant loss in antioxidants. In fact, pan-frying for a short time actually increased antioxidant activity, possibly because it breaks down cell walls, releasing the antioxidants. (That’s what happens when carrots are cooked, too)."

http://www.berkeleywellness.com/healthy-eating/nutrition/article/good-n…

"The study shows that five minutes of said heat treatment fully sensitized both lectins to pepsin digestion, whilst minimally reducing phenol and antioxidant as well as free radical scavenging activities to below 13%. It proved possible to eliminate the potential risks derived from the presence of lectins in dwarf elder juices without any significant reduction in the content of the antioxidant compounds. Dwarf elder berries may thus be a valuable nutritional source."

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/24793353

http://www.beyondveg.com/tu-j-l/raw-cooked/raw-cooked-2e.shtml

Vierailija
12/48 |
04.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Justiinsa näin. Ei murustakaan sokeria!! Minä pakastan nuo mehut vielä. Ihanaa hapanta mehua. kaupan mehut on hirveitä, kun ne ovat liian makeita omaan makuun. Meillä koko perhe juo mielummin näitä omia mehuja, kuin kaupanmehuja.

Tiedetään että näissä ei ole vitamiineja juurikaan jäljellä, muttei ole niitä lisä-aineitakaan..

Vierailija
13/48 |
04.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin ihan asiallisesti kysyä että juotteko te aikuiset ihmiset mehua? Vai valmistatteko vaan lapsille?

Vierailija
14/48 |
04.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei varmastikaan olekaan. Mutta paljon parempaa kuin kaupan mehut.

Vierailija
15/48 |
04.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, meidän mehussa on vain oman pihan luomumarjoja, ei lisättyä sokeria. Mehu säilyy pakastettuna, ja sisältää mielettömät määrät flavonoideja, joihin siis terveellisyys perustuu.

Vierailija
16/48 |
04.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haluaisin ihan asiallisesti kysyä että juotteko te aikuiset ihmiset mehua? Vai valmistatteko vaan lapsille?

Minä juon silloin, kun kurkku on kipeä kuumaa mehua. Tai vaihtoehtoisesti hunajasitruunavettä.

Mutta uskon siihen, että kaikkea voi syödä kohtuudella (tai tässä tapauksessa juoda)

Vierailija
17/48 |
04.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valkoinen sokeri on myrkky.

Vierailija
18/48 |
04.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mehu taisi olla kylmäpuristettua joka tarkoittaa että marjoja ei ole keitetty vaan puristettu jossa on vielä vitamiinit tallella.

Minusta se oli höyrymehua.

Vierailija
19/48 |
04.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen tehnyt mustaviinimarjamehun mehulingolla. Joidenkin makuun on varmasti aika hapanta, mutta omasta mielestäni todella raikasta.

Vierailija
20/48 |
04.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valkoinen sokeri on myrkky.

"Määrä tekee myrkyn."