Itse tehty viinimarjamehuko terveellisiä? No eihän ole!!!!
Ensin keitetään marjoista vitamiinit pois kunnes laitetaan sokeria niin maan perusteellisesti sekaan. Miksi näistä marjamehuista on tehty jotenkin sallittuja herkkuja? Toinen on itse tehdyt hillot!
Kommentit (48)
Mä en ymmärrä, miksi nuo hyvät marjat halutaan pilata tekemällä niistä mukaterveellisiä mehuja. Parhaitahan ne on ihan sellaisenaan syötynä, ja terveellisiäkin.
Vierailija kirjoitti:
Letut voi syödä ilman hilloa...jos nyt joku pläski syö vielä tänä pivänä lättyjä (joku tosi uuno ja tietämätön)
Ja mehut voi jättää juomatta,vettä tulee hanasta.
Söin tänään ämpärillisen koivunlehtiä,hyvää ja terveellistä.
No sä voit noudattaa tollast vajaata hippi ruokavalioo, mut mä ainaki syön ja juon just mitä haluun. Niit lättyi ja saatanallisii mehui ja älä nyt sydärii saa, mut sipsei yms. myös.
Minä juon kylminä iltoina kuumaa mehua, itsetehtyä sokeroitua sekamehua .
Viisi pidettyä sairaslomapäivää kuussa . Näi meillä kunnantöissä .
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Letut voi syödä ilman hilloa...jos nyt joku pläski syö vielä tänä pivänä lättyjä (joku tosi uuno ja tietämätön)
Ja mehut voi jättää juomatta,vettä tulee hanasta.
Söin tänään ämpärillisen koivunlehtiä,hyvää ja terveellistä.
No sä voit noudattaa tollast vajaata hippi ruokavalioo, mut mä ainaki syön ja juon just mitä haluun. Niit lättyi ja saatanallisii mehui ja älä nyt sydärii saa, mut sipsei yms. myös.
Turautin koivunlehtiin vielä tuhkavettä,hiili pitää vatsan kunnossa.
Mun anoppi tekee joka vuosi litratolkulla noita mehuja. Toinen on hillo, omenahillo, jota se kuskaa sitten meille purkkikaupalla ympäri vuoden. Ei niillä kuitenkaan itselläkään kulu niitä paljoakaan niin helppohan sen on kantaa niitä aina sitten meille.
Se vaan, että meidän lapset on pienestä asti opetettu juomaan janoon vettä, ruoan kanssa sitten maitoa. Se omenahillo on aika pahaa eikä sitäkään syö meillä kukaan, ei me kaupastakaan niitä hillopurkkeja osteta ikinä.
En vaan käsitä miks niitä mehuja pitää aina tehä kun ne marjat on paljon parempiakin ihan vaan marjoina eikä minään litkuina tai mössöinä.
Oikeastikko ihmiset ihmettelee miksi ihmiset pakastaa, mehustaa ja tekee hilloja marjoista eikä syö tuoreena?
Tajuatteko te urpot että nämä on ainoita keinoja saada kotimaisia marjoja talvella. Toki itse popsin vaikka heti keskellä talvella tuoreita marjoja jos näytette mulle keinon saada tuoreita kotimaisia marjoja keskellä talvea niin että voin itse niitä poimia luonnosta.
Vierailija kirjoitti:
Mä en ymmärrä, miksi nuo hyvät marjat halutaan pilata tekemällä niistä mukaterveellisiä mehuja. Parhaitahan ne on ihan sellaisenaan syötynä, ja terveellisiäkin.
Tottakai niitä syödään ihan sellaisenaankin niin paljon kuin suinkin maistuu, mutta ei toki määräänsä enempää pysty kukaan syömään. Ja onhan se hyvä säilöä sitä omaa satoa myös talveksi. On siinä niitä hyviä ainesosia jäljellä aika paljonkin. Lisäksi mehu on hyvää, paljon parempaa kuin kaupan keinomakeutetut esanssiliemet tai ylimakeat mehut kaikkine säilöntä, stabilointi ja muine aineineen.
Ei ole ollenkaan noin yksinkertaista. Esim. tomaatti on terveellisempi kypsytettynä, mm. ketsuppina. Kyllä vaan.