Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Itse tehty viinimarjamehuko terveellisiä? No eihän ole!!!!

Vierailija
04.08.2016 |

Ensin keitetään marjoista vitamiinit pois kunnes laitetaan sokeria niin maan perusteellisesti sekaan. Miksi näistä marjamehuista on tehty jotenkin sallittuja herkkuja? Toinen on itse tehdyt hillot!

Kommentit (48)

Vierailija
21/48 |
04.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mehumaijassahan on nimenomaan se idea, että marjoja ei keitetä (vaan höyrystetään), jotta vitamiinit säilyisivät paremmin. Mutta onhan se selvää, että tuoreet tai pakastemarjat ovat terveellisempiä.

Vierailija
22/48 |
04.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Makuasioista en lähde väitteleen onko kaupan mehu parempaa kuin kotitekoinen mutta eikö tuota ole tutkittu että jos marjoja tai kasviksia keittää niin vitamiinit katoaa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/48 |
04.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo tehkää vaan mehu kuten dan socker paketissa lukee. Kokemattomana mehunkeittäjänä tein. Hyi hemmetti mitä sokerilientä siitä tuli. Laitettiin seuraavaan satsiin reilusti yli puolet vähemmän sokeria ja se oli jo ihan hyvää. Me ollaan annettu naapurille marjat, jotka sitten tuo vastalahjana mehua, mutta kun se on niin sokerista. En tiedä pitäiskö pakastaa sellaisenaan, säilyisi ehkä vitamiinit paremmin.

Vierailija
24/48 |
04.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Makuasioista en lähde väitteleen onko kaupan mehu parempaa kuin kotitekoinen mutta eikö tuota ole tutkittu että jos marjoja tai kasviksia keittää niin vitamiinit katoaa?

Kyllä. Esim. mustaviinimarjaamehuun jää vain 10 prosenttia vitamiineista. 

Vierailija
25/48 |
04.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

C-vitamiinia jää höyrymehuun kymmenesosa.

Vierailija
26/48 |
04.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haluaisin ihan asiallisesti kysyä että juotteko te aikuiset ihmiset mehua? Vai valmistatteko vaan lapsille?

Kyllä. Niin juovat kaikki tuntemani muutkin aikuiset.

Vierailija
27/48 |
04.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä teen mehumaijalla, mehua ei siis keitetä, vaan höyrytetään. Laitan kyllä sokeria sekaan, mutta ei se mehu nyt mikään jokapäiväinen juoma ole. Itse asiassa mun mies juo paljon kuumaa mehua talvella, ja usein lapsillekin annetaan just lämmintä mehua. Ehkä joku ei syö hilloa ollenkaan, mutta me syödään, ja pidän kyllä itse tehtyä hilloa parempana, koska siinä pystyy säätelemään sitä sokerin määrää. Toki siinä vähäsokerisessakin hillossa on paljon sokeria, mutta sitä on enintään puolet kaupan hillojen sokeripitoisuudesta. Eikä se hillokaan meillä mikään jokapäiväinen elintarvike ole.

Vierailija
28/48 |
04.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa todellakin ostaa parin desin purkki kaupan mehua. Kun lukee tuoteselosteen, tietää mitä juo. Omatekoisessa voi olla vaikka mitä ötököitä. Kauheeta, jos vegaani juo sitä!

Vierailija
29/48 |
04.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En laita pakastemarjoihin ja mehuihin lainkaan sokeria 😃 Mehuja en paljon tekään, ei ole menekkiä, kahvitarjoilutarpeeseen vain.

Vierailija
30/48 |
04.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä. Esim. mustaviinimarjaamehuun jää vain 10 prosenttia vitamiineista. 

Laitahan linkki tutkimukseen. Kiinnostaisi lukaista.

Vierailija
31/48 |
04.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu!!!Kielletään.marjapensaat pois ja mehua ei saa juoda.Jos ei ole marjapensaita ei ole ongelmaa.Samoin lehmät.Tapetaan kaikki nyt niin päästään niistä eikä tarvi kenenkään syödä niitä.Sama muille elukoille.Ei tarvi kukaan mehua elääkseen..eikä paljon muutakaan.Ennenkin on eletty petulla...joka kyllä tappaa männyn...et olisko heinä??Nautinnot pois!Sitä mieltä minä olen.

Vierailija
32/48 |
04.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marjoissa on epäterveellistä hedelmäsokeria.Ja vitamiinejä joo mut ne saa berokasta.

Vierailija
33/48 |
04.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sopinee kysyä, että mitä sitä saa tai voi juoda, kun aina on jokin syy sanoa, miksi se on niin ja niin vaarallista tai ainakin epäterveellistä..

Vierailija
34/48 |
04.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakkoko niihin mehuihin on sokeria tunkea? 

Vierailija
35/48 |
04.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haluaisin ihan asiallisesti kysyä että juotteko te aikuiset ihmiset mehua? Vai valmistatteko vaan lapsille?

Minä juon kylminä iltoina kuumaa mehua, itsetehtyä sokeroitua sekamehua. Nolla sairaslomapäivää sikainfluenssaepidemian jälkeen, silloin piti pitää kaksi.

Vierailija
36/48 |
04.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaista sokeria alkaa mennä marjakautena... Ja vappuna...

Silläkin se Suomi pysyy pystyssä.

Vierailija
37/48 |
04.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Letut voi syödä ilman hilloa...jos nyt joku pläski syö vielä tänä pivänä lättyjä (joku tosi uuno ja tietämätön)

Ja mehut voi jättää juomatta,vettä tulee hanasta.

Söin tänään ämpärillisen koivunlehtiä,hyvää ja terveellistä.

Vierailija
38/48 |
04.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitatteko muuten pakastemarjoihin sokeria? Miksi? Tämä on itselleni ihan käsittämätön tapa, mutta ilmeisen yleinen.

Sulaessaan marjat menee sokerimössöksi, jota ei syö erkkikään ja jäisinä se sokeri rohisee hampaissa niin että pahaa tekee. Lisäksi marjojen maku katoaa siihen sokeriin ja maistuu vain sokerilta.

Vierailija
39/48 |
04.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten täällä pari on tiennytkin, c-vitamiini vähenee reilusti MUTTA tämähän ei ole se mehujen terveellisyyden lähde vaan antioksidantit, jotka eivät keittämisestä kärsi.

Jotkut hedelmät/vihannekset (mm.tomaatti!) ovat jopa terveellisempiä kypsennettyinä. Kypsennetty tomaatti on tutkitusti ravinteikkaampaa kuin kypsentämätön.

Aiheeseen takaisin - kyllä, omatekoinen mehu on yleensä terveellistä. Marjoja on litraa kohden hurjasti, täten myös hyviä ravinteita. Marjat myös ovat ainakin meillä omasta pihasta ilman keinotekoisia lannotteitavkasvaneita. Sokeria lisätään kohtuudella.

Vierailija
40/48 |
04.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sokeri SÄILÖÖ!!!!!!Ihan sillai ihan yksinään...se pitää niitä vitamiinejä!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi kaksi