Miten päästä elämässä eteenpäin jos pää ei ole kunnossa.
Olen flipannutkin pari kertaa julkisesti. Sairastan masennusta, ollut psykoosissa. Juorutaan aivan varmasti minusta. Ihme ettei lapsia kiusata, sekin varmaan tulee vielä eteen. Luulen että lapset häpeää minua. Tää elämä on ihan hirveetä. Miksi just minä. Tosin oon aika pienestä asti ajatellut että mussa on jotain vikaa. Häpeä ja itseinho on suuri nykyään.
Kommentit (23)
Syö ravintorikasta ruokaa :) Ravinnolla on paljon vaikutusta psyykkiseenkin hyvinvointiin.
Runsaasti kasviksia, marjoja, hedelmiä, värikästä ruokaa, jossa on antioksidantteja, vitamiineja, hivenaineita, kuitua, fytoravinteita... :D
Välttämättömiä rasvahappoja tarvitset myös. Teollisesti prosessoitujen rasvojen ja margariinien sijaan kylmäpuristettuja öljyjä, avokadoa, manteleita, siemeniä, pähkinöitä, kookosöljyä ja voita. Elimistö tunnistaa kovetetut rasvat tyydyttyneiksi rasvoiksi. Voikin on tyydyttynyttä, mutta se on luonnollinen rasva, ei teollisesti prosessoitu.
Liikunta on myös tärkeää, samoin riittävä uni.
Nauti elämästä :)
Tsemppiä ja ihanaa kesän jatkoa 😃
Kärsin vaikeasta masennuksesta ja olen huomannut, että terveellinen ruokavalio (paljon vitamiineja, proteiinia ja kunnon rasvaa tyyliin punaista maitoa ja voita) pitää mielialat parempina. Kokeile esim. erilaisia tapoja tehdä salaattia ja löytää, mistä itse pidät. Kala ja marjat kans hyviä. Ulkoilu ja liikunta sun muu touhuaminen virkistää myös. Ja katso, että nukut yöaikaan riittävästi! :)
Ja toki hoitopuoli kans kuntoon ja panostat siihen, että saisit itsesi hoidettua parempaan kondikseen. Koita nähdä itsesi tärkeänä ihmisenä, joka ansaitsee sen. Iloitse lapsistasi ja muista onnellisista hyvistä asioista elämässäsi.
Ainakin lapset ovat minusta hieno saavutus, josta kannattaa olla ylpeä! :)
Tsemppiä! <3
😃. 😄.. ,😉.. .
Just näin :D
Tsemppiä Ap ♡