Lapseni tekee parempaa ruokaa kuin minä...
Onko ihan ok että lapsi (12v) tekee aina meillä ruokaa? Se on hyvää ja terveellistä, usein vegeä. Tunnen tästä välillä syyllisyydentuskia, kun on niin nuori...minua ei kiinnosta kokata vaan ostan valmisruokaa jos hän ei joskus jaksa tai ehdi. Nyt haluaisi opetella leipomaan...Voinko antaa rauhassa opetella kunhan siivoaa vai pitäisikö olla vähän katsomassa? Ja voinko antaa tuon ikäisen käyttää teräviä veitsiä ja kaataa makaronivedet jne...tekee kyllä luvatta jos en anna, mutta voinko olla huoletta?
Kommentit (10)
Jos lapsi tykkää kokata, niin en kyllä näe minkäänlaista ongelmaa. :D Ja kyllä 12v jo osaa veitsiä ja kiehuvaa vettä käsitellä.
Hävettääkö sua edes? Ehkä kannattaisi sinunkin mennä sinne keittiöön lapsesi seuraksi, av-palstailun sijasta.
12-vuotias voi todellakin leipoa, jos kerran haluaa. Minä leivon jo 10-vuotiaana. Äitini oli aika surkea kokki kanssa ja minä tein paljon ruokaa tuossa iässä myös. En minä siitä kärsinyt. Jos kerran haluaa, anna mennä, mutta älä odota sitä häneltä.
Olisit ylpeä, herranjumala! Hyödyllisimpiä taitoja mitä elämässä voi oppia. Ja 12v on jo tosi vanha, ei kävisi mielessäkään rajoittaa veitsien käsittelyä ym.
Meillä 10v saa tehdä ruokaa ja myös leipoa...
No kyllä minä ainakin olen 12-vuotiaana laittanut ruokaa ja leiponut suht omatoimisestikin.
Lapsesi on matkalla huippukokiksi.
Kannusta ja tue. Jos hän tekee vapaaehtoisesti, niin mikäs siinä.
Ainiin, ja lapsi on haaveillut itse sisustetusta keittiöstä ja haluaa uudet keittiövälineet (okei, vanhat onkin jo ihan kamalat). En itse käytä keittiötä niin kai se pitää...Mistä ja minkä merkkistä kannattaisi ostaa?
- ap
Lapsesi on saanut hyvät geenit isältään. Ole onnellinen.
Tottakai annat tehdä, jos toinen haluaa. :)