Mieheni naispuoliset kaverit vihaavat minua
Suurin osa heistä on vihervasemmistolaisia partiossa käyviä luonnonlapsia jotka eivät käytä meikkiä eivätkä panosta vaatteisiin.Se on minulle ihan okei tehköön kaikki mitä haluavat ulkonäölleen, mutta se mikä tässä mättää on se etteivät he voi hyväksyä sitä että minä olen kiinnostunut muodista ja meikkaamisesta. Aina jos olen heidän seurassaan niin mieheni ollessa paikalla ovat kilttejä mutta hänen olessa vähänkin aikaa muualla niin alkaa nälviminen ja vähättely vaikka olen koulutkseltani heidän kanssan täysin samalla tasolla niin eivät voi uskoa että minullakin on ajatuksia ja älyä. Onko muilla samoja kokemuksia? Miksi he käyttäytyvät näin? Miehelleni olen puhunut ja haluaisikin sanoa näille naisille suorat sanat mutta en halua hänen menettävän minun takia ystäviä sillä on ollut näiden naisten ystävä jo lapsesta asti.
Kommentit (23)
Oletko aivan varma että kertomasi vieroksuminen johtuu nimenomaan pukeutumisestasi ja meikkaamisestasi?
Jos tapaat heitä lähinnä kotonanne ja varsinkin mökillänne, niin tuskin niissä oloissa nyt niin överilaitettu olet? Olettaisin.
Ehkä kyse on vain näiden miehesi lapsuuden ystävien (koska naisia) tietynlaisesta mustasukkaisuudesta "reviirilleen tullutta tunkeutujaa" kohtaan? Samanlaista kuin vaikkapa äiti tai sisar voi tuntea perheen pojan uutta tyttöystävää kohtaan.
Tai mitä tunnetaan kun ex-puoliso eron jälkeen alkaa ensimmäistä kertaa seurustella niin että kyseinen valittu esitellään myös yhteisille lapsille.
Ei-rationaalista mustasukkaisuutta, hieman lapsenomaista omistushalua, pelkoa jonkin menetyksestä.
En usko että tilanne olisi ratkaisevasti erilainen vaikka olisit presiis samaa porukkaa näiden naisten kanssa, niin ulkoisesti kuin aatteellisestikin. Nyt heillä kestää vain hieman kauemmin "luokitella" sinut koska olet niin tyystin eri maata kuin he itse.
Toki stereotyyppinen ajattelukin on voinut vaikuttaa ensinäkemältä - vaikuttaahan se omiin asenteisiisikin edelleen! - mutta en jaksa uskoa että pidemmän päälle.
He tuntevat miehesi, ja varmasti ainakin haluavat luottaa tämän puolisovalintaan.
Ja jos he toistuvasti hakeutuvat nimenomaan teidän kotiinne ja teidän mökillenne, eivätkä välttele sinun tapaamistasi - järjestele illanviettoja tms mihin vain miehesi kutsuttaisiin - ei tilanne välttämättä ole niin mustavalkoinen kuin miltä sinusta nyt tuntuu.
Kuulostaa vähän siltä kuin kuvailemasi kyräily olisi pikkasen nyt molemminpuolista ennakkoluuloa? Oletko aivan varma ettet ole huomaamattasi käyttäytynyt kovin omistavasti miehesi suhteen? Tai vetäytynyt ikäänkuin tarkkailija-asemiin kun miehesi on seurustellut näiden ystäviensä kanssa?
Onko sinusta voinut jotenkin aistia että vieraiden tulo on sinulle jonkinlainen välttämätön paha, että siedät heitä vain miehesi vuoksi?
Vilpittömästi suosittelisin että mietit rauhassa onko mitään mitä voisit omasta puolestasi tilanteen korjaamiseksi tehdä? Jättää vaikkapa kokeeksi seuraavalla kerralla kaikki aiemmat mietteesi tästä kaveriporukasta tyystin sivuun, ja sen sijaan kohtaisit heidät samalla tavoin kuin omat läheiset ystäväsi. Olemalla vain oma, aito itsesi.
Enempää et voi itseltäsi vaatia, eikä miehesi sinulta.
Jos mikään ei muutu - no, se on heidän menetyksensä.
Mutta olen aivan varma että vähintään yksi heistä tarkistaa ja muuttaa käsityksensä sinusta, jos arviosi ennakkoluuloisesta ja nurjasta suhtautumisesta persoonaasi kohtaan on todella ollut enemmän kuin intuitiosi.
Ja silloin sinulla on vähintään yksi uusi ystävä jonka seurasta voit nauttia kun tämä kaveripiiri taas kokoontuu.
Näitä ihan samanlaisia "olen kaunis ja timmi ja ihana, muut naiset vihaavat minua" -aloituksia tulee kummasti kovin usein :D Kuulostaa vaan siltä että tyyppi haluaa nostaa itsensä muiden yläpuolelle ja kuulla niitä "voi ne vaan kadehtii sua" kommentteja. Omissa piireissä ei ainakaan koskaan ole syrjitty ulkonäön tai tyylin tai harrastusten perusteella, jos joku uusi ihminen tulee porukkaan. Kyllä pitää muualla olla vikaa, jos ei tykätä.
Menitkö kommentoimaan yhdelle heistä että 'säkin näyttäisit ihan nätiltä jos laittaisit vähän ripsaria vaikka'?