Jouduin tilaamaan taksin - Bussikyytiä ei voinut maksaa Visalla
Jo on aikoihin eletty. Nousin bussin kyytiin ja tarjosin korttia maksaakseni kyydin. Kuljettaja sanoi ettei kortilla voi kyytiä maksaa. Kyllä hävetti poistua kyydistä toisten matkustajien katsellessa. Enkä ole mikään teini vaan vanhempi rouvashenkilö.
Kommentit (24)
No seuraavalla kerralla sitten osaat.
Mun työkaverin mies 👨 kokeilee aina ensin maksaa viidenkympin setelillä. Yli puolet matkoista pääsee ilmaiseksi kun kuskilla ei ole vaihtorahaa. Jos on tiukempi kuski joka oikeasti meinaa jättää pysäkille niin sitten häneltä löytyy pienempää rahaa.
Onko tämä sama käytäntö koko maassa ettei bussikyytiä voi maksaa Visalla? ap
Vierailija kirjoitti:
Jos haluaa käyttää korttia, niin rouva hankkii joko matkakortin tai sitten ajelee taksilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos haluaa käyttää korttia, niin rouva hankkii joko matkakortin tai sitten ajelee taksilla.
Sen kerran kun olisin kyytiä tarvinnut niin poistetaan kyydistä kun Visalla ei voi maksaa. Taksikyyti maksoi yli kolminkertaisesti bussikyytiin verrattuna. ap
Ap käyttää bussia kerran 10 vuodessa? Jos niinkään usein.
AP vois varmaan rikkaana ihmisenä hankkia kaikkiin autoihin ne sirukortin lukijat, niin onnistuisi maksaminen kortilla.
Vierailija kirjoitti:
No seuraavalla kerralla sitten osaat.
Mun työkaverin mies 👨 kokeilee aina ensin maksaa viidenkympin setelillä. Yli puolet matkoista pääsee ilmaiseksi kun kuskilla ei ole vaihtorahaa. Jos on tiukempi kuski joka oikeasti meinaa jättää pysäkille niin sitten häneltä löytyy pienempää rahaa.
Jos ja kun tarkastajat tulevat saa mies sakot, kuten kuuluukin. Olen nähnyt tätä tapahtuvan eivätkä ne yrmyt kuskit anna niille tumpeloille ilmaista lippua, päästävät vaan ilmaiseksi istumaan mutta se tapahtuu omalla vastuulla.
ps. viestissä näyttäisi olevan joku hymiöntapainen joka ehkä avaisi omaa "äänensävyäsi" kyseistä miestä kohtaan. Harmi vaan että hymiön tilalla näkyy vaan neliö jonka sisällä on raksi...
Visassa pitää olla luottokorttiominaisuus, jotta voi maksaa ilman nettiyhteyttä. Tosin luulisi että sinulla se olisi jos olet vähän iäkkäämpi?
Voi vitsi. Surffaan täällä kännykällä ja laitoin kuvan miehen profiilista ja teillä näkyy vain neliö jossa ruksi? Mulla näkyy se ukko.
👶 vauva
👨 mies
🚌 bussi
👞 kenkä
🚽 wc pönttö
Näkyykö kenelläkään edellä olevat kuvat?
Vaikka tämä on trolli, niin tässä on kyllä pointti. Satunnaisesti busseilla matkustaminen on hankalaa, kun maksamiseen ei tunnu kelpaavan mitkään normaalit maksuvälineet. Jos käteinen raha ylipäätään kelpaa, pitäisi olla tasaraha käpälässä. Mutta mistä satunnainen matkustaja ne tasarahakolikot hankkii, kun tuskin tietää mitä matka edes maksaa.
Jonkinlainen maksukortti lähes jokaisella on kuitenkin olemassa, mutta sellainenhan bussissa ei kelpaa. Eikä pysäkeilläkään ole mitään lippuautomaatteja. Satunnainen matkustustarve, mahdollisesti vieraalla paikkakunnalla pitäisi osata ennakoida viikkokausia aiemmin ja käydä pankista vaihtamassa kolikoita repullinen tai matkustaa kyseiselle paikkakunnalle hankkimaan jostain virastosta paikallisiin busseihin kelpaava maksukortti ja ladata sinne sopiva summa.
Ärsyttää kun bussissa ei setelit eikä kortti kelpaa. Bussi on oikeasti ainut paikka missä maksan kolikoilla nykyään ja kun bussia käyttää n. 0-4 kertaa kuussa ei ilkeäisi matkakorttiakaan ostaa. Maksan sitten joka kerta matkat 10, 20 ja 50-sentin kolikoilla 😂😂
Turisti jäi yöllä metsään Tampereella yrittäen maksaa matkan kortilla. Kiitokset nuorelle likalle joka ojensi sille tietämättömälle muutaman kolikon ohi kulkiessa.
Vierailija kirjoitti:
Turisti jäi yöllä metsään Tampereella yrittäen maksaa matkan kortilla. Kiitokset nuorelle likalle joka ojensi sille tietämättömälle muutaman kolikon ohi kulkiessa.
Minkä näköinen kuski oli? Sukulaiseni on Tampereella kuskina ja todella tiukka säännöistä.
Pitkän matkan busseissa ei voi maksaa depitkortilla vaan ainoastaan creditkortilla.
Vierailija kirjoitti:
AP vois varmaan rikkaana ihmisenä hankkia kaikkiin autoihin ne sirukortin lukijat, niin onnistuisi maksaminen kortilla.
Bussi maksaa vähintään neljännesmiljoonan ja sitten ei ole varaa hankkia satasen maksulaitetta.
Itse käytän vähän joukkoliikennettä ja kyllä sen käyttämiseen on suuri kyynys kun maksutavat muuttuu koko ajan.
Ei mulla ole koskaan käteistä - miksi olisi, en ymmärrä, mihin sitä tarvitsee. Useamman kerran olen joutunut ottamaan bussin sijaan taksin, jos en ole erikseen edellisenä iltana tajunnut mennä automaatille hakemaan sitä 20 seteliä ja sekin tuntuu olevan monelle kuskille liian suuri raha.
Vierailija kirjoitti:
Voi vitsi. Surffaan täällä kännykällä ja laitoin kuvan miehen profiilista ja teillä näkyy vain neliö jossa ruksi? Mulla näkyy se ukko.
👶 vauva
👨 mies
🚌 bussi
👞 kenkä
🚽 wc pönttöNäkyykö kenelläkään edellä olevat kuvat?
Minä näen. Uusi android-puhelin.
Oliko ap kyseessä paikallisliikenne? Vai pidempi matka?
Vierailija kirjoitti:
👶 vauva
👨 mies
🚌 bussi
👞 kenkä
🚽 wc pönttöNäkyykö kenelläkään edellä olevat kuvat?
Ei näy ainakaan mulla. Ihan varmasti joillain näkyy (näkyyhän ne sullakin?) mutta siis hirveää lisäarvoa kommentille ei kannata ladata niiden varaan.
Vierailija kirjoitti:
Ärsyttää kun bussissa ei setelit eikä kortti kelpaa. Bussi on oikeasti ainut paikka missä maksan kolikoilla nykyään ja kun bussia käyttää n. 0-4 kertaa kuussa ei ilkeäisi matkakorttiakaan ostaa. Maksan sitten joka kerta matkat 10, 20 ja 50-sentin kolikoilla 😂😂
Jos käytät bussia jopa viikoittain (4 kertaa kuussa olisi kerran viikossa) kannattaa varmaan hankkia se kortti. Kätevyyden kannalta, ja toisaalta liput ovat sillä todennäköisesti sen verran edullisempia että vuodessa pääset jo plussan puolelle.
Se kortti kun voi matkata lompakossasi eikä tarvitse uhrata ajatustakaan millekään kolikoiden riittävyydelle, kun se kerran on sinulle niin vaikeaa. Turha tuhlata hermojaan asiaan joka on äärimmäisen pienellä vaivalla hoidettavissa.
Westendistä vaiko Eirastako kirjoittelet? Tosin Visa ei viittaa erityiseen varakkuuteen.