Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jouduin tilaamaan taksin - Bussikyytiä ei voinut maksaa Visalla

Vierailija
04.08.2016 |

Jo on aikoihin eletty. Nousin bussin kyytiin ja tarjosin korttia maksaakseni kyydin. Kuljettaja sanoi ettei kortilla voi kyytiä maksaa. Kyllä hävetti poistua kyydistä toisten matkustajien katsellessa. Enkä ole mikään teini vaan vanhempi rouvashenkilö.

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
04.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama käytäntö on voimassa myös Jyväskylässä, bussissa ei voi maksaa kortilla ja kahden kympin setelistäkin koituu ongelmia. Itse tarvitsisin linja-autokyytejä harvakseltaan, joten todellakaan en ala mitään bussikortteja ostelemaan ja kolikoita ei yleensä taskusta löydy. Kuljen siis taksilla vaikka toki mieluummin kulkisin ympäristöystävällisesti bussilla.

Vierailija
22/24 |
04.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oulussa on jopa hieno mobiililippusysteemi, otettiin käyttöön samaan aikaan kun pankkikorttimaksaminen loppui. Ainoa paha tuossa vain on, että mobiililippu on samanhintainen kuin käteisellä maksettava lippu + palvelumaksu. Eli kalliimpi kuin kertalippu käteisellä! Hienoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
04.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitkän matkan busseissa ei voi maksaa depitkortilla vaan ainoastaan creditkortilla.

Höpön höpön. Pitkän matkan busseissa voi maksaa esim. VisaElectronilla jossa ei ole luotto-ominaisuutta eli debitillä. Eli vanhan ajan pankkikortilla. Credit on luotto ja debit on pankkikortti näin yksinkertaistettuna.

Vierailija
24/24 |
04.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei mulla ole koskaan käteistä - miksi olisi, en ymmärrä, mihin sitä tarvitsee. Useamman kerran olen joutunut ottamaan bussin sijaan taksin, jos en ole erikseen edellisenä iltana tajunnut mennä automaatille hakemaan sitä 20 seteliä ja sekin tuntuu olevan monelle kuskille liian suuri raha.

Käytkö vähän vajaalla ? :D

Samassa parin rivin kommentissa väität että että ymmärrä mihin tarvitsisit käteistä ja kerrot miten olisit tarvinnut käteistä. Ja vielä sama moka usempaan kertaan! Jotkut vaan on hitaita.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi kahdeksan