Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

16v 167cm, 68kg?

Vierailija
04.08.2016 |

Tyttäreni väittää olevansa lihava noissa mitoissa, on siis 16-vuotias. Leveä lantio ja hartiat luonnostaan, mutta pitäisikö hänen antaa pudottaa vähän painoa?

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
04.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin tuon ikäisenä suunnileen samoissa mitoissa. Nyt kun jälkikäteen katson vanhoja kuvia, niin olinhan mä kieltämättä aika tuhti tyttö. Olen aika pieniluinen, mikä varmasti myös korosti kiloja.

Miten tyttäresi kilot ovat kertyneet? Onko muutos ollut nopea vai onko hän aina ollut hieman "iso"?

Mulla tuli painoa 10 kg lisää murrosiän myötä noin vuodessa, kun pituuskasvu lakkasi. Paino pysyi samana aina 25-vuotiaaksi asti ja sitten jotenkin kummallisesti paino lähti vähitellen laskemaan. Aloitin tuolloin työt ja elämään tuli ehkä uusi rytmi eikä äidin lihapadatkaan enää olleet aivan käden ulottuvilla :) Nyt olen 30, painan noin 60 kg ja tunnen olevani ihan normaali, en yhtään tuhti tyttö enää.

Tyttärelläsi ei siis nähdäkseni ole tarvetta dieettiin tai painonpudotukseen. Jos kiloja tulee vielä lisää, niin sitten on syytä miettiä, miksi paino nousee ja mitä pitäisi tehdä toisin.

Vierailija
22/24 |
04.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin itsekin samanikäisenä tuon painoinen ja kyllä silloin oli selvää, että olen lihava. Nykyisin nuorten ylipaino-ongelma on ihan räjähtänyt käsiin eikä ihmisillä tunnu olevan enää käsitystä, mikä on normaalipainoinen ja mikä on liikaa. Oletko ap tosissasi, että sinun täytyy kysyä, onko tyttösi lihava? Etkö nyt näe omilla silmilläsi hyvä ihminen!? Anna tytön laihduttaa, mutta järkevästi.

T. Teininä 65-70-kiloinen, nyt aikuisena satakiloinen

Aika jännä että joku samankokoinen kuin minä (168 cm 68 kg) on pitänyt itseään selkeästi lihavana ja itse olen tosi tyytyväinen itseeni ja kroppaani. Kerrassaan ihmeellistä. Olenko minäkin sitten terveen painon ylärajoilla?  Tai näköjään mua on siunattu hyvillä geeneillä, kun näissä mitoissa on hyvä, sopusuhtainen ja kaunis olo. Tai sit mulla on jotain piilolihaksia. Ei ole isoja tissejäkään :D Ei ole myöskään mitään kolesterolia, verenpainetta tms. Vaikea uskoa että tämän kokoisena ainakaan mitään terveysriskejä tulisi. Ja tämä ylläoleva kirjoittaja on siis uhriutunut teini-ikäisenä kokemastaan ylipainosta niin paljon, ettei aikuisena voi painaa alle 100 kg? Mikähän logiikka tässä on? On sinun vanhempiesi vika että nyt aikuisena painat 100 kg, kun teininä painoit 65-70? Ei ole oikein loogista tuo ajattelu. Sinä itse kuitenkin ruoan suuhusi laitat ja itseäsi liikutat, ei ne sinun vanhemmat kenen holhouksessa elit teini-ikäisenä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
04.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole lihava, mutta pieni elintapojen korjaus olisi paikallaan. Tuossa iässä saattaa tulla vielä parin sentin pituuskasvu, joten ei mitään tiukkaa dieettiä, vaan ennemmin herkkujen karsimista ja liikunnan lisäystä.

Vierailija
24/24 |
04.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikkutyttönä oli pullea, 11-vuotiaana varmaan hoikimmillaan juuri ennen murrosiän alkua. Pitäisi varmaan koko perheen alkaa tehdä elämäntapamuutoksia, niin voitaisiin välttää mahdollisimman hyvin syömishäiriöriski - siihen on taipumusta, kun joskus tytöllä oli vähän aikaa oksentelua. Nyt vuoden päivät ainakin syönyt normaalisti. Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi kolme