Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko teillä kenelläkään sellaista tietokoneella (Unikulma) tutkittua/ teetettyä patjaa sängyssänne?

01.03.2006 |

Meillä olisi nyt kunnollisten patjojen hankinta edessä ja messuilla kerran jo kokeiltiin Unikulman testiä. Meillä molemmilla on kaikenlaista vaivaa joten haluamme patjoihin satsata jotta yöt paranesivat.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
01.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ostettu noin 5 vuotta sitten. emme oikein nukkuneet hyvin, nyt huomatitin että meillä on liian pehmetä patjat. vaihdoimme sijauspatjat kovempiin,samoin tyynyt, ja tilanne on parantunut.

vielä 5 v sitten noiden patjojen/sängyn hinta oli aika kohtuullinen, nyt hinnat ovat viidessä vuodessa kolminkertaistuneet. minusta nykyään liian kallis. mutta..kuka tietää.

Vierailija
2/3 |
05.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehelle tehtiin sänky ihan " omien mittojen" mukaan, minulle tuli joku heidän standardisänky. Maksoivat hunajaa, mutta päätettiin kerralla investoida nukkumiseen (vietetäänhän sängyssä iso osa vuorokaudesta). Sängyt ovat toimineet erittäin hyvin, joten moitteen sijaa en kyllä löydä (mitä nyt helmalakanan löytäminen tuotti ongelmia, lopuksi se piti tehdä ihan itse. Oma moka, mitäs otimme korkeammat jalat =).

Mutta jos nyt olisin sänkyä ostamassa, niin en ole ihan varma investoisinko minä enää noin paljon sänkyihin. Uskon, että minulle olisi halvemmallakin löytynyt sänky jostain muualta kuin Unikulmasta. Miehelle olisi voinut ehkä olla hankalampaa... NÄhin mietteisiin olen tullut sen jälkeen kun olen lukenut Kuluttaja lehden testin... Suosittelen, että käyt kirjastosta katsomassa Kuluttaja-lehden 7/2005 numeron. Testissä ei ollut tosin mukana Unikulman sänkyjä, vaan ns. standardisänkyjä. Mutta kuten sanottu, niin minullekin suositeltiin Unikulmassa jotain heidän omaa standardimalliansa, vain miehelleni suositeltiin omaa jousitusta (harteikas tyyppi nääs). Eli mikäli olette ruumiinrakenteelta " normaaleja" , niin silloin voisi myös muista kuin Unikulmasta löytyä hyvä sänky halvemmallakin. Esim. Kuluttaja-lehden testin runkopatjoissa samat pisteet sai Hästensin 2186 e maksava kuin Ikean 289 e maksava sänky.

KULUTTAJA-LEHTI 7/05

Patjasta ei kannata maksaa maltaita

Halvimpien ja kalliimpien patjojen hinnoissa voi olla eroa jopa toistatuhatta euroa. Saako rahalla paremman patjan? Kuluttaja-lehti testasi 19 patjaa. Tulosten perusteella hyvät yöunet saa halvallakin patjalla. Pohjoismaisen patjatestin tulokset tarjoavat ensimmäistä kertaa puolueetonta vertailutietoa joustin- ja runkopatjoista, jenkkisängyistä sekä vaahtomuovipatjoista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
12.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on ollut monta vuotta mittojen mukaan teetetty patja enkä kyllä enää muuta ottaisi. Miehellä selkäongelmat vähenivät merkittävästi sen hankkimisen jälkeen ja itsekin huomaan selkeän eron, jos nukun muualla tai vaikkapa miehen puolella sänkyä. Hinta on ollut oikeastaan ainoa miinus koko patjassa ja ehkä nyt miettisin että ottaisimmeko sittenkin erilliset patjat ja ison petarin, nyt on iso patja ja erilliset petarit, toisaalta minulla on pehmeä puoli käytössä yleensä petarissa ja miehellä kovempi, joten ehkä tämä on parempi ratkaisu.