Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hiusten tummuminen aikuisena

Vierailija
03.08.2016 |

Minulla on vaaleat/maantienväriset hiukset. Lapsena olin aivan blondi ja 8-vuotiaasta eteenpäin hiukset ovat vähitellen tummuneet lähemmäksi normaalia suomalaista maantietä. Murrosiän jälkeen väri ei ole juuri muuttunut.

Paitsi nyt viimeisen parin kuukauden aikana. Päinvastoin kuin normaalisti kesäisin, tänä kesänä hiukseni ovat mielestäni tummuneet asteen, ehkä jopa kaksi. Olen edelleen enemmän vaalea kuin tumma, mutta mistä tämä voi johtua?

Olen 30-vuotias, en ole raskaana enkä ole aloittanut uutta lääkitystä.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
03.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai siis hiusten juurista on kasvanut tummempaa hiusta vai että koko hiukset ovat muuttaneet väriään?

Vierailija
2/9 |
03.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla sama. Olisin mieluummin vaalea. Onko mitään luonnonmukaisesti tehtävissä (ei värjäystä)?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
03.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai siis hiusten juurista on kasvanut tummempaa hiusta vai että koko hiukset ovat muuttaneet väriään?

Juurista on kasvanut tummempaa.

Vierailija
4/9 |
03.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistaakseni John Friedalla on go blonder -tyyppinen sampoo + hoitsikka, jotka säännöllisesti käytettyinä kirkastavat vaaleaa hiusta. Kicksistä ostin itse pari vuotta sitten.

Vierailija
5/9 |
03.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla hiukset alkoivat vielä selvästi tummentumaan yli nelikymppisenä. Lapsena ja teininä olin aika vaalea, sitten hiukset tummenivat vaaleiksi maantienvärisiksi. Ja nyt yli viisikymppisenä hiukseni ovat aika tummanruskeat, eikä harmaita hiuksia ole vielä yhtään.

Vierailija
6/9 |
24.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etsin tästä aiheesta keskustelua, koska mulla nyt vajaa viiskymppisenä hiukset alkaneet tummentua selvästi. Olivat aiemmin vaaleanruskeat/keskiruskeat ja värjäsin niitä tummanruskeiksi. Enää ei ole tarvinnut värjätä pariin vuoteen, kun juurista puskee tummanruskeaa. En ole millään lääkityksellä tai muuttanut ruokavaliota tai mitään, ja muutos on ihan tervetullut (mieluummin tummaa kuin harmaata!) mutta ihmetyttää miksi näin on.

Vierailija
7/9 |
24.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan tavallistahan tuo on. En tiedä yhtäkään, jolla olisi samanlainen pellavapää neli-viisikymppisenä kuin lapsena. 

Vierailija
8/9 |
24.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin tummuu 40+ iästä eikä enää kesäaurinko haalista! En ole kyllä koskaan ollut pellavapää vaan lapsenakin jo selkeästi ruskeatukkainen. Mutta nyt tulee mustaa niskasta ja takaraivolta

Vierailija
9/9 |
24.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiusten värillä on oma kiertokulkunsa.itselläni meni näin ja miehenä en ole koskaan värjäillyt.

0-10v blondi

10-20v vaalea brune

20-40v brune

40-45v harmaantuva brune

45v alkaen kuoriutui lopullinen väri, kauttaaltaan hyvin vaalean harmaa. Onneksi pysyneet hyvin päässä. Ihan tyylikäs itseasiassa keski-ikäiselle miehelle :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi kaksi