Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi ihmeessä niin monet sairaanhoitajat polttavat tupakkaa?

Vierailija
03.08.2016 |

Jotenkin järjen vastaista. Avatkaapa tupakoivat hoitajat, miksi ette ole lopettaneet.

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
03.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi niin moni lääkäri on lihava?

Vierailija
2/23 |
03.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä hoitajan työssä tulee hermosavut ajoittain tarpeeseen. Ja aika harva hoitaja edes polttaa? Itse koen ainakin olevani vähemmistöä tupakoivana hoitajana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
03.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sisäpiirin tietoa: tupakka ei oikeasti ole niin vaarallista!

Vierailija
4/23 |
03.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan hammaslääkäreilläkin huonot hampaat. Ei se ammatti kerro miten elää.

Vierailija
5/23 |
03.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs lääkäri juo kovaa vauhtia itsensä hengiltä.

Vierailija
6/23 |
03.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Montako lihavaa lääkäriä tunnet? Tiedän itse yhden ja silläkin on jaksamisongelmia.

Vierailija
7/23 |
03.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi poliisi otti lahjuksia..

Vierailija
8/23 |
03.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse hoitaja ja poltan, olen paljon työssäni nähnyt mitä pitkään eläminen käytännössä on ja jotenkin se muutama lisävuosi mitä aina mainostetaan ei houkuttele. Monet lääkärit myös tupakoivat.

Vierailija
9/23 |
03.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Montako lihavaa lääkäriä tunnet? Tiedän itse yhden ja silläkin on jaksamisongelmia.

Seitsemän ainakin.

Vierailija
10/23 |
03.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanos muuta. Ärsyttävää se haju ja extra tauottaminen. Tätä tekee mielestäni kuitenkin ehkä 3/10. Enemmän lähäreitä tupakalla näkee.

-sh-opiskelija

Vierailija
11/23 |
03.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poltan minäkin, sen 5min saa olla poissa osaston toiminnasta... kahvitauollakin joku tulee kysymään jotain, ei jaksa :/ tupakalle ei kukaan seuraa.

Vierailija
12/23 |
03.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mun tuttavapiirissä kyllä yksikään Sh polta...

Vierailija
13/23 |
03.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotenkin järjen vastaista. Avatkaapa tupakoivat hoitajat, miksi ette ole lopettaneet.

Koska syövän voi saada vaikkei polttaisikaan

Vierailija
14/23 |
03.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän osastolla polttaa yli puolet. Suuri osa työntekijöistä on  50 -luvulla syntyneitä, jotka eläneet nuoruutta -70-80 -luvuilla, jolloin tupakointi oli sallittua lähes miten vain ja missä vain.  Polttaneet  siis reilu 30 vuotta. Valitettavasti on myös niitä alle 25-vuotiaita, jotka polttaa. Varmaankin ajattelee ettei  taudit  minun kohdalle tule. Moni yrittänyt lopettaa, mutta retkahdus tulee muutaman viikon kuluttua aina. Copd- ja keuhkosyöpäpotilaan loppu on järkyttävä, mutta senkään näkeminen ei tupakointia lopeta. Riippuvuus ei pitää kiinni.

Vierailija
15/23 |
03.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sairaanhoitaja ja poltan, mutten koskaan töissä. 

Sairaanhoitaja saa polttaa siinä missä muutkin, mutta vain vapaa-ajalla. Tämä on kantani. 

Vierailija
16/23 |
03.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän osastolla (HUS) taitaa yksi polttaa miltei 50-päisestä vahvuudesta. Savuton sairaala jne,  tupakointi on tehty aika vaikeaksi kun kaikki henkilökunnan röökipaikat on poistettu.

Vierailija
17/23 |
03.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis siksikö ette lopeta, että joku lääkärikin on lihava tai käyttää liikaa alkoholia?

Vierailija
18/23 |
03.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minäkin hoitsuna ihmettelen työkavereiden tupakointia. Tupakointi vie oikeasti ison osan työaikaa ja usein siellä tupakalla ollaan isolla porukalla, jopa kaikki hoitajat pahimmillaan samaan aikaan. Olen nähnyt miten pyörätuolissa oleva vanhus on pyytänyt päästä vessaan mutta hoitaja iloisesti huikkaa että käyn tupakalla ensin. Tai miten pienessä ryhmäkodissa paikalla olevat hoitajat käy keskenään tupakalla monta kertaa vuorossa. Ja ovat siellä pitkään. Usein rapsakin annetaan tupakkapaikalla. Ja monet aloittaa sekä lopettaa työvuoron tupakkataukoon "vielä ehtii työajalla käydä"..

Mutta samaa luokkaa oleva ärsytysasia on kyllä omien kännyköiden käyttö työajalla..

Ja mainitaan vielä että vaikka otsikossa puhutaankin sairaanhoitajista niin omat kokemukseni koskettaa niin sairaan- kuin lähihoitaja.

Vierailija
19/23 |
03.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis siksikö ette lopeta, että joku lääkärikin on lihava tai käyttää liikaa alkoholia?

Ei, vaan sama kuin muillakin, riippuvuus. Yllättikö?

Vierailija
20/23 |
03.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stressaava työ ja pienet tulot. Ei ole kykyä tehdä rationaalisia valintoja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi viisi