Kiirreellistä apua, parisuhdeväkivalta:(
Mitä tekisin saako jostain apua tilanteessani: asun yhdessä miesystäväni kanssa, hänestä on tullut hyvin aggressiivinen henkisesti ja fyysisesti. Perheeni asuu kaukana, minulla ei ole varaa vuokrata omaa yksiötä mistään..ahdistaa :(
Kommentit (22)
Tänäänkin? Joka päivä sama aloitus. Samoilla spekseillä.
Soita lähimpään turvakotiin:
Lähde heti tänään pois ja mielellään niin, että mies ei ole silloin paikalla. Ota mukaan henkilökohtaiset tärkeät jutut (koko omaisuutta ei tarvitse roudata vielä). Mene turvakotiin. Käytännön asiat voi selvittää myöhemmin, mutta tärkeintä on se, että pääset pois kotoasi niin pian kuin mahdollista.
Jos muutan jää työ ja opiskelupaikka...eikö turvakoti ole väliaikainen? Jos menen sinne mies varmasti soittaa perääni ja haluaa tietää missä olen. En uskalla sen jälkeen palata ilman poliisia.
ap
Vierailija kirjoitti:
Jos muutan jää työ ja opiskelupaikka...eikö turvakoti ole väliaikainen? Jos menen sinne mies varmasti soittaa perääni ja haluaa tietää missä olen. En uskalla sen jälkeen palata ilman poliisia.
ap
Turvakodissa auttavat sinut alkuun. Auttavat tutkien jne hakemisessa ja asunnon etsimisessä
Poliisi tulee mukaasi kotiin jos sinun tarvitsee käydä siellä. Turvakodissa voi viettää vähän pidempiäkin aikoja ja saat yhteyden sosiaalitoimeen jotka voivat auttaa.
Mene, älä pelkää, siellä autetaan sinua! Ota mukaan arvokas omaisuuteni ja tarpeeksi vaatteita.
Vierailija kirjoitti:
ap
Asut turvakodissa sen aikaa, että sinulle löytyy asunto ja saatte tukiasiat selville. Miehelle et vastaa tai sanot, että asut nyt muualla ja haet tavarat myöhemmin ja sitten estolistalle. Turvakodissa osaavat kyllä neuvoa.
Siis sinun omaisuutesi, ei minun 😀
Eihän sinun paikkakuntaa tarvitse vaihtaa, mihin se työ ja opiskelu jäävät? Eivät mihinkään
Voit soittaa ja kysyä neuvoja Naisten linja 0800 02400. Nettisivuillansa paljon tietoa.
Nyt ota käsilaukkuun talteen pankkitunnukset, passi, lompakko, puhelin, avaimet, tärkeitä koruja yms. jos on. Tämän laukun pidät aina matkassa, koska jos tulee äkkilähtö, et ehdi tavaroita kasaan laittaa.
Vierailija kirjoitti:
Turvakoti neuvoo kyllä kaikessa.
Kaikkialla ei ole Turvakotia. Kaupungin nettisivuilta kannattaa etsiä, esim. aikuissosiaalityö -otsakkeella.
Millaisia ihmisiä on turvakodeissa? Mies on lyönyt minua vain kolmesti niin vienkö nyt jonkun tarvitsevamman paikan?:/
ap
Vierailija kirjoitti:
Millaisia ihmisiä on turvakodeissa? Mies on lyönyt minua vain kolmesti niin vienkö nyt jonkun tarvitsevamman paikan?:/
ap
Vain kolmesti???? Juuri sellaisia ihmisiä kuin sinä. Sellaisia, jotka eivät usko ansaitsevansa parempaa. Oikeasti, herää nyt nainen.
Tällaisten kysymysten kohdalla aika harva tulee näköjeen ajatelleeksi, että ap voi myös olla naimisissa ulkomaalaisen kanssa, asua ulkomailla, eikä mahdollisesti osaa kunnolla puhua maan kieltä. Tai maan asukkaat eivät puhu kunnolla esim. Englantia. Mies voi mm. hallita naisen koko omaisuutta ja yhteistä tiliä ym. ja kuvioissa voi olla myös lapsia.
Been there.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Vain kolmesti???? Juuri sellaisia ihmisiä kuin sinä. Sellaisia, jotka eivät usko ansaitsevansa parempaa. Oikeasti, herää nyt nainen.
Tuo vastaus oli kyllä ikävä. Jos on fyysistä väkivaltaa, on sitä edeltänyt henkinen väkivalta. Ja henkinen väkivalta on henkilön oman arvontunteen nitistämistä mitä moninaisin tavoin. Siksi kolme lyömiskertaa voi näyttäytyä lyöntien kohteelle "vain" kolmena kertana - kaltoinkohtelu on vääristänyt näkemyksen siitä, mikä on oikein ja mikä väärin.
Vastauksena ap:lle: olet oikeutettu saamaan apua ja turvapaikan. Tärkeintä on nyt se, että hakeudut avun piiriin. On ihmisiä, jotka eivät uskalla tehdä niin koskaan, vaikka olisi miten monesti pahoinpidelty. Uskalla sinä!
Lähde! Et koskaan kadu lähtemistä, mutta kadut jos jäät.
Muutat takaisin vanhempiesi luokse sinne kauas tai sitten menet turvakotiin